Gå til innhold

Ny kompakt Lifebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ibook 12" veier 2,2 kg, mens pc'er med 12" skjerm veier mellom 1 og 1,8 kg. Apple har dermed ikke trengt å gjøre så mye for å få ting mindre da størrelsen er ganske lik 15" utgaven. Mens på Windows PC-er har man som oftest også redusert størrelsen drastisk noe som kan resultere i høyere pris.

 

Men ja prisen på ultraportable er ofte kunstig høye, men dette har bedret seg de siste par årene, og det sannsynligvis på grunn av ibook og powerbook med 12".

Lenke til kommentar

jeg kunne egentlig tenkt meg en bærbar pc med 12" skjerm men det er bare asus W5A som tiltaler meg ang pris men den har ikke nyeste teknologi osv så jeg vil vente til det kommer en oppfølger til W5A som har like god design og ny teknologi (tenker på 667mhz minne og litt sånn) og håper att ikke prisen på den kommer til å være like avskrekkende :)

Lenke til kommentar
ibook 12" veier 2,2 kg, mens pc'er med 12" skjerm veier mellom 1 og 1,8 kg. Apple har dermed ikke trengt å gjøre så mye for å få ting mindre da størrelsen er ganske lik 15" utgaven. Mens på Windows PC-er har man som oftest også redusert størrelsen drastisk noe som kan resultere i høyere pris.

 

Men ja prisen på ultraportable er ofte kunstig høye, men dette har bedret seg de siste par årene, og det sannsynligvis på grunn av ibook og powerbook med 12".

5682391[/snapback]

 

At en ibook 12" er like stor som en 15" er nok helt feil. Ibook 12" er ganske tunge, men også solide. Har en gammel ibook 12" og den er både mindre og tyngre enn min nye 13" ultraportable laptop. Jeg tror også den vil overleve denne selv om den er 3 år eldre.

Lenke til kommentar

At en ibook 12" er like stor som en 15" er nok helt feil. Ibook 12" er ganske tunge, men også solide. Har en gammel ibook 12" og den er både mindre og tyngre enn min nye  13" ultraportable laptop. Jeg tror også den vil overleve denne selv om den er 3 år eldre.

5683523[/snapback]

 

Jeg skrev ikke at den er like tung, men den er ikke noe særlig lettere enn 15" utgaven, noe som gjør at vektforskjellen og størrelsen hovedsaklig er på grunn av skjermen. Maskinene er sannsynligvis like tykke og har svært lik oppbygning innvendig.

 

 

Hva er en TPM-brikke?  :dontgetit:

5683618[/snapback]

 

TPM står for trusted platform module, som kan lagre sertifikater og annen sikkerhetsinformasjon. Mer om dette kan du lese her: http://www.trustedcomputinggroup.org

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at den er like tung, men den er ikke noe særlig lettere enn 15" utgaven, noe som gjør at vektforskjellen og størrelsen hovedsaklig er på grunn av skjermen. Maskinene er sannsynligvis like tykke og har svært lik oppbygning innvendig.

 

 

 

Du skrev at en 12" ibook er like stor som en 15", det er feil.

Maskinene er ellers like, men ikke like store.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...