Gå til innhold

Artikler: Sony Ericsson med Cybershot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At K800 har 3,2 mxpl, autofokus, bildestabilisator, BestPic, Xenon-blits, aktivt linsedeksel, PictBridge og 2" skjerm på 320x240 piksler å søke med er meget imponerende når den fortsatt er en telefon og ikke et kamera. Gleder meg til kamera på denne og på Nokia N93 blir satt mot hverandre.

 

[edit] Mente såklart den ryktede Nokiaen med 3,2 mxpl og optisk zoom.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Gleder meg til kamera på denne og på Nokia N92 blir satt mot hverandre.

5678101[/snapback]

 

N92 har et 2 megapikslerkamera. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du tenker på en rykte-modell fra Nokia. Denne hadde samme design som N92, men med et Carl Zeiss-kamera på 3 megapiksler. Denne er fortsatt bare rykter, men kanskje vi får se noe til den på cebit?

Lenke til kommentar
Gleder meg til kamera på denne og på Nokia N92 blir satt mot hverandre.

5678101[/snapback]

 

N92 har et 2 megapikslerkamera. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du tenker på en rykte-modell fra Nokia. Denne hadde samme design som N92, men med et Carl Zeiss-kamera på 3 megapiksler. Denne er fortsatt bare rykter, men kanskje vi får se noe til den på cebit?

5678144[/snapback]

Regner med at du mener samme design som N90? Den har attpåtil optisk zoom.

Lenke til kommentar

N92 har et 2 megapikslerkamera. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du tenker på en rykte-modell fra Nokia. Denne hadde samme design som N92, men med et Carl Zeiss-kamera på 3 megapiksler. Denne er fortsatt bare rykter, men kanskje vi får se noe til den på cebit?

5678144[/snapback]

Regner med at du mener samme design som N90? Den har attpåtil optisk zoom.

5678469[/snapback]

Den på bildene hadde samme utforming som N92, bare at skjerm kunne bøyes motsatt vei i forhold til N92.
Lenke til kommentar
Gleder meg til kamera på denne og på Nokia N92 blir satt mot hverandre.

5678101[/snapback]

 

N92 har et 2 megapikslerkamera. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du tenker på en rykte-modell fra Nokia. Denne hadde samme design som N92, men med et Carl Zeiss-kamera på 3 megapiksler. Denne er fortsatt bare rykter, men kanskje vi får se noe til den på cebit?

5678144[/snapback]

Regner med at du mener samme design som N90? Den har attpåtil optisk zoom.

5678469[/snapback]

 

Nei, jeg mener N92. Finner ikke bildene nå, men jeg kan legge de ut senere i dag. Har de lagret på min pc.

 

-----

 

Edit: Nok om det. Denne kraftpakka kommer nok til å slå de fleste mobiler langt ned i støvlene. Hadde ikke jeg vært så glad i Nokia hadde nok denne vært aktuell for meg. Ikke forstå meg feil, for den har fremragende spesifikasjoner, men jeg vil nok heller gå for en litt enklere Nokia-model som kommende 6131... Jeg setter heller skjerm og brukervennlighet i høysetet, ikke kamera og alt annet dilldall.

 

Edit2: Her er bildene av den ryktede Nokia-telefonen.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
En av de mest spennende funksjonene på K800 er det interne kameraet, som kan ta bilder i en oppløsning på hele 3,2 megapiksler. I tall vil det si en oppløsning på 2048 x 1536 punkter.

Litt filsespikking: 2048 x 1536 = 3.145.728 pixler som korrekt avrundet blir 3,1 Megapixler.

 

Ellers: En svært interresant telefon. Skjermen kunne kanskje vært en smule større (på bekostning av mindre ramme). Punktavstanden er jo så liten uansett at det holder i massevis for knivskarpe bilder selv om størrelsen økes fra 2,0 til f.eks 2,3 tommer.

Lenke til kommentar

Ble på noen måter skuffet, og andre måter imponert over mobilen. Må dog konstatere at hva som kunne vært en spennende presentasjon nok en gang mistet all spenning fordi vi stort sett visste nøyaktig hva som ville bli presentert.

 

Angående mobilen er det klart at den sannsynligvis vil ha markedets beste kamera ved introduksjonen. N80 vil konkurrere, men tror nok K800i trekker det lengste strået.

 

Ellers er det leit at den har mistet noe det K og T serien har vært best på. Den er ikke lenger like liten og lett som lillebrødrene, og den er ikke lenger en telefon mengden kan ha, da den har fått en pris på 5000 kr. Teknobomben T610 kostet i sin tid 3400 kr ved introduksjon, og vi har kommet flere år fremover siden da. Rent prismessig får man i andre mobiler både WLAN, Symbian og mer, men til bekostning av størrelsen.

 

Også skuffende at de har samme grensesnitt som tidligere. Dette betyr at man f.eks. har et galleri som fungerer halvveis i høyskjerm, og halvveis i landskapsmodus, men ikke helt i begge. Zoome kan man f.eks. bare gjøre i landskapsmodus, men enkle ting som å bytte navn på bilder eller navigere i mapper må man gjøre i høyskjerm.

 

Uansett en veldig fin mobil, men skulle gjerne ha hatt et Nokia menysystem i denne, f.eks. Series 40 3rd Edition. Men man kan ikke få i pose og sekk.

 

Ser ikke bort i fra at jeg kjøper denne pga. kamera, men er redd jeg blir skuffet i bruk som med K750i og W900i. Håper inderlig den er av bedre kvalitet enn K750i.

 

Mine små meninger :)

 

shadowlands:

Da snakket vi om samme modell. Ryktene sier at den skal hete N95. Skrev artikkel om den for en stund tilbake om det er interessant:

http://www.amobil.no/artikler/rykter_og_sp...en_ny_n90/21109

Lenke til kommentar
En tragisk ting er QCIF video :cry:

Men det hadde sine grunner visstnok?

 

Ellers bra!

:)

5679366[/snapback]

 

Så det er like dårlig kvalitet som på for en vdo tatt med k750 feks?

Må si er skuffet over at de ikke fikk med den nye ui i den.

gledet meg sinnsykt til det.

 

Når kan man forvente neste visning av nye tlf?

kan dem feks ha en skikkelig godbit skjult liggende et sted for Cebit, selv om dette var på en måte for cebit?

 

EDit. fant dette på MR:

 

Vide recording supports same set of effects as for the camera. There is only one available resolution which is 176x144 pixels at 15 fps rate. Such low resolution is implemented only because SE plans launching another brand for additional set of products targeted for making great photos combined with video recording in HD-quality.

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
En tragisk ting er QCIF video :cry:

Men det hadde sine grunner visstnok?

 

Ellers bra!

:)

5679366[/snapback]

 

Så det er like dårlig kvalitet som på for en vdo tatt med k750 feks?

Må si er skuffet over at de ikke fikk med den nye ui i den.

gledet meg sinnsykt til det.

 

Når kan man forvente neste visning av nye tlf?

kan dem feks ha en skikkelig godbit skjult liggende et sted for Cebit, selv om dette var på en måte for cebit?

5681000[/snapback]

 

Kan være, vi får vente å se.

:)

 

Arehei

 

Enig i at denne mobilen ikke er noen revolusjon, men snarere enn evolusjon. men la oss vente å se hvordan den er i praksis.

Den kan tilby betydelig mye mer enn K750, og bør være en bra oppgradering fra en K750.

Selv med mangler av den nye Ui, den lar dessverre vente på seg.

Lenke til kommentar
Ellers er det leit at den har mistet noe det K og T serien har vært best på. Den er ikke lenger like liten og lett som lillebrødrene, og den er ikke lenger en telefon mengden kan ha, da den har fått en pris på 5000 kr. Teknobomben T610 kostet i sin tid 3400 kr ved introduksjon, og vi har kommet flere år fremover siden da. Rent prismessig får man i andre mobiler både WLAN, Symbian og mer, men til bekostning av størrelsen.

5680501[/snapback]

Vil heller si K610i er nye T610i siden den tar alt det beste fra K600i og K750i og blander det, men den er dog ingen nyvinning. Det er på den andre siden vanskelig å være like revolusjonerende som T610i i sin tid var.

 

At K610i er nye T610i kan også begrunnes med SEs portofølge har blitt mer kompleks etter at Walkman, CyberShot og snart PSP har blitt implementert. Nå som kamera-, MP3- og kompakt-modeller skyves mer fra hverandre blir det også nartulig at modeller som W950i og K800i legges høyere i pris. K610i er sånn sett en liten teknologibombe på lik linje med hva T610i i sin tid var, og den er mer lik T610i enn K800i er når det kommer til størrelse, pris og design.

 

T610i kostet 3400 2003-kroner. Dette utgjør 3600 2006-kroner. K610i skal ved lansering koste €400, som etter dagens kurs blir 3200 kr. Altså er K610i 400 kr billigere enn T610i. :)

 

Også skuffende at de har samme grensesnitt som tidligere.

5680501[/snapback]

Dette er vel hovedgrunnen for å ikke kjøpe K800i. :yucky:

 

EDit. fant dette på MR:

 

Vide recording supports same set of effects as for the camera. There is only one available resolution which is 176x144 pixels at 15 fps rate. Such low resolution is implemented only because SE plans launching another brand for additional set of products targeted for making great photos combined with video recording in HD-quality.

5681000[/snapback]

Et eget merkenavn ala CyberShot for video... altså Handycam? :ohmy: Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...