Gå til innhold

Norton Ghost 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt ghost på jobb siden vi gikk over til W95/NT i ca '98-'99.

Er ganske enkelt supert.

Spesielt om du har mange like pc'er å sette opp. Typisk 100-1000stk.

Har også klart å få leverandør til å installere ghost image på pc før levering slik at vi får disse klar til setup. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg formaterer gasnke ofte, og synes det er et ***** slit å innstalere alle drivere og programmer på nytt, når de allerede ligger på D disken. (formaterer bare C)

Så hvem er best til mitt bruk? Trenger noe som tar kopi av Winxp'en (etter at jeg har innstalert alle programene og driverene), deretter hadde jeg tenkt å brenne på dvd, elns. (kan sikkert algre på D disken også).

 

Har WinXP Home edition. Fungerer ghost (eller de andre) på den? :hmm:

Lenke til kommentar

Noe merkelig skjer på mine bærbare pcer ved bruk av dette programmet..

Pcen jeg har laget en backup av på en eksternhdd.. klarer å kjøre cd menyen i dos mode.. (Før oppstart av Windows)

Men når jeg booter en annen bærbar maskin av samme type kommer den bare til "Please Waith"... :(

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Leste igjennom testen av Ghost 10, og i den forbindelse lurer jeg på noe.

 

Forstår det slik at det er mulig å lage en "recovery" cd med 10'n? DVS at en ghoster c: (windows med drivere, programmer, antivirus, updates+++) og deretter lagrer dette på en CD/DVD som en kan boote fra?

 

Mulig å linke til en guide til hvordan dette gjøres?

 

Har prøvd Ghost 8 - 9 og 10, men har ikke klart dette enda. Får bare beskjed om at jeg må putte inn en formatert floppy, letter sagt en gjort da laptopen min ikke har det. :hmm:

 

Eventuelt en guide på hvordan en lager recovery cd/dvd selv.

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Kan man bruke ghost eller acronis til å gjenopprette tapte data også på noen måte? Altså uten at man har tatt backup?

5721919[/snapback]

 

BetDataBack for NTFS eller FAT (alt etter hva du har) gjenoppretter tapte data. Brukt det selv ett par ganger med bra resultat. Må kjøpes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...