Gå til innhold

Ny kulturnettavis fra Orkla Media


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mangler ord... Hvordan er det mulig å lage en omtale av en 10 år gammel film?!? Og det som er mer utrolig er at de klarer å sette den på framsiden som den store nyheten... :blink:

5619810[/snapback]

 

Hvis du leser hele ingressen vil du se at det allerede der står at dette er en deluxe-versjon av filmen. Som altså ble sluppet i 2006.

Lenke til kommentar

Store problemer med designet med bilder som blinker og tekst som forsvinner, litt vrient å sile ut rene cd/dvd/kino-anmeldelser, samt at det later til at en ikke helt har funnet formen på stoffet enda. Bortsett fra det ser dette ganske lovende ut.

 

Jeg tror du skylder meg en øl eller noe slik nå Henrik :p

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
Men er ikke "Kulturnettavis" å ta litt å når det begrenser seg til film og musikk? Og mainstream i tillegg?

5620388[/snapback]

Da jeg så nyheten på HW ble jeg i et lite sekund positivt overrasket. Etter å ha lest nyheten ble jeg skuffet over at de kun nevnte film og musikk. Etter å ha vært inne på den aktuelle siden ble min skuffelse bekreftet.

 

Vi får håpe at kulturen på kultur.no ikke begrenser seg til film og musikk, og da spesielt den som selges i butikker og på kino. I motsatt tilfelle bør de heller finne et mer passende navn som filmogmusikk.no

Lenke til kommentar

Det at hw.no "solgte seg" til Orkla Media har absolutt ingenting med dette å gjøre. Det var jo ikke Orkla som kom på ideen om kulturo.no, det var rett og slett to personer som kom på ideen, to persjoner, som så vidt jeg har fått med meg, allerede var ansatt i hw.no -nettverket, og dermed var det heller ikke orklas ide å få de inn i hw.no -nettverket, dessuten er det hw.no -styret, som styrer alt slikt mener jeg fast bestemt å tro. Så Orkla media har ingenting med ideen å gjøre, og det rett og slett normalt at Orkla media reklamerer litt for det, det hadde nok du også gjort om du eide noe slikt som orkla.

 

Dessuten, enkelte er kanskje skuffet over design og slikt som vanlig, men det er jo i så fall da bare for dere å komme med forslag til forbedringer nå med det samme. Jeg føler ikke at dere har noen god grunn for å si dere er skuffet over det, da de ikke har kunnet få skikkelige tilbakemeldinger på designet før nå, kanskje jobber de også med andre design i bakkant (men lanserte nå, fordi de ville tilby tilbudet tidligere), kanskje ikke, uantsett føler jeg at dere legger for stor vekt på utseendet på siden, jeg trodde det var innholdet på sidene som var viktigst jeg... Så lenge det er brukervennlig er det mer enn bra nok for meg!

 

Syns dette var et friskt og meget bra tilskudd i hw.no -nettverket. :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Designet var rotete. Når de nok har lang erfaring ifra hw.no nettverket fra før bør hva som funker av design og hva som ikke funker være kjent fra før.

 

Med kulturbegrepet mener de film og musikk..ingen overraskelse med tanke på at de er 21/22 og ikke vet hva "bøker" er. Usikker på dybdekunnskapen om film og musikk de innehar også. Men de tingene her har jeg ikke basis for å ha bastante påstander om, kun noe jeg lurer på. Er stor forskjell på å skrive om hardware og om film/musikk.

(Satt litt på spissen og ikke 100% seriøst ment, bare litt)

Endret av kosh
Lenke til kommentar
Designet var rotete. Når de nok har lang erfaring ifra hw.no nettverket fra før bør hva som funker av design og hva som ikke funker være kjent fra før.

 

Med kulturbegrepet mener de film og musikk..ingen overraskelse med tanke på at de er 21/22 og ikke vet hva "bøker" er. Usikker på dybdekunnskapen om film og musikk de innehar også. Men de tingene her har jeg ikke basis for å ha bastante påstander om, kun noe jeg lurer på. Er stor forskjell på å skrive om hardware og om film/musikk.

(Satt litt på spissen og ikke 100% seriøst ment, bare litt)

5621288[/snapback]

Nå ser det ikke ut som om de to nevnte personene står bak så stor del av artiklene på forsiden da, så du har vel strengt tatt ikke noe grunnlag i det hele tatt for å mene noe om alderen og innsikten til skribentene :) Tiden vil vise om de presterer godt nok til å overleve. Med Hardware Online/Orkla i ryggen har de i alle fall et glimrende utgangspunkt.

 

Tar jeg ikke helt feil så er bøker et ganske stort og langt mer tidkrevende felt å begi seg ut på. Da forstår jeg godt at man kanskje ikke starter med det, men heller bygger opp en selvgående side først. Med kultur som tema har man ingen problemer med å forsvare en utvidelse av "sortimentet" ved en senere anledning. Vi får håpe at det skjer snarlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...