Gå til innhold

Microsoft sensurerer MSN-samtaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller gaim :-)

 

(sorry, måtte bare.)

 

Sist jeg prøvde msn messenger så var det ikke mulig å sende .reg filer... lurer på hvor sensureringen ender opp. Snart er det vel ikke lengre lov å diskutere linux og friprogramvare.

 

EDIT: jeg klarte å banne og sende linker til alt mulig....

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Når en ikke får lov og skrive hva en vil i msn så blir det jo ubrukelig, er jo og skrive hva du vil som er hele poenget med det..., vis en ikke vil mota meldinger fra en for de er trakaserende og liknende så er det jo bare og slette kontakten(blokke).

 

 

, bare 1 ting som virker her skift fra msn, til en annen chate kanal.

 

EDIT: Bruker pr. i dag Google Talk serveren og msn, blir nok mer Google talk her ja (jabber)

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Sensuren er vel der for å forhindre virus-linker å bli spredd gjennom MSN. Disse linkene ender nok ofte på download.php kan jeg tenke meg.

 

Og hvis sensuren ligger i protokollen/serveren hjelper det ikke å skifte klient (f.eks fra MSN Messenger tll aMSN). Jeg tviler på at sensuren ligger i klienten siden det skjer med min MSN Messenger 7.0 også.

Lenke til kommentar
Sensuren er vel der for å forhindre virus-linker å bli spredd gjennom MSN. Disse linkene ender nok ofte på download.php kan jeg tenke meg.

 

Og hvis sensuren ligger i protokollen/serveren hjelper det ikke å skifte klient (f.eks fra MSN Messenger tll aMSN). Jeg tviler på at sensuren ligger i klienten siden det skjer med min MSN Messenger 7.0 også.

5615324[/snapback]

 

Det ligger såvidt jeg ha kunnet finne ut i protokollen, blir sensurert med feks trillian også.

 

AtW

Lenke til kommentar

LoL altso..

Kva dei vil når dei gjere noke sånt? Vi har ytringfrihet, vi kan skrive kva vi vil. Ikkje **** om microsoft skal få hindre meg i og skrive akkurat det eg vil. Dei la til sperre på visse filer ja, det var jo og irriterande i starten. Men fekk fjerna det med patch.

Men uansett dette blir for dumt. Dersom dei skal stoppe virus o.l får dei gjere programmet sikrere.

Nei visst dette blir noke av stoler eg på at det kjem ut ein patch som fikser det:)

 

Edit: Skulle istad legge ut ein link til ein på msn lista mi.

http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=356

Trur du den kom fram? Nei! Dei burde jaggu gje beskjed om dette til allmen folket og ikkje berre oss forum brukare.

Endret av scorpion87
Lenke til kommentar

Off. Er så drit lei av Microsoft. Glad for at jeg slutta med MSN Messenger for leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge siden. Microsoft er jo helt hei og hå. Er helt corni å gjøre slike ting. Hvis man har sikkelig antivirus så vil det mest sannsynlig stoppe slike lenker uannsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...