Gå til innhold

R590 lanseres i mars?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke uenig med deg musa, men samtidig blir jeg snart gal av alle de forskjellige variantene av hver GPU som slippes.

5613614[/snapback]

 

Snart? :whistle:

 

Tipper den blir kalt ATi Radeon X1800GTR, et navn som alle kortleverandørene ikke syns passer inn i serien sin at de hver og en finner på sitt eget navn slik at kunden blir totalt forvirret... (Club3d x800RX anyone?)

Lenke til kommentar
Ikke uenig med deg musa, men samtidig blir jeg snart gal av alle de forskjellige variantene av hver GPU som slippes.

5613614[/snapback]

 

Snart? :whistle:

 

Tipper den blir kalt ATi Radeon X1800GTR, et navn som alle kortleverandørene ikke syns passer inn i serien sin at de hver og en finner på sitt eget navn slik at kunden blir totalt forvirret... (Club3d x800RX anyone?)

5613673[/snapback]

 

Blir nesten som golf GTI dette :p

Håper denne kan ta opp kampen mot 7800gt sånn at vi kan få enda billigere grafikkkort :w00t:

Lenke til kommentar
HKEPC skriver dog at X1800GTO vil være R520 basert med en disablet quad (12pp part). Dette ser også ut til å bli ATi's, ihvertfall imidlertidige, svar på GeForce 7600GT og et sterkt svar på det vil det nok også være.

Legg også merke til X1900XL.

5634212[/snapback]

 

Ser kanskje ut som det blir X1900XL jeg må satse på da...

Lenke til kommentar
Hvis det er basert på X1900, hvorfor i heiteste skal det kalles X1800?

5636082[/snapback]

Er det så stor forskjell på X1800 og X1900-serien bortsett fra klokkehastigheter og shader engines? Hvis klokkehastigheten senkes noe og den har færre pixel pipelines og/eller shader engines, lavere minnehastighet osv, hvorfor ikke kalle den for X1800? Eller X1700 for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Så lenge listen over features (dvs GPUen kortet er basert på) er identisk, så tilsier min logiske sans at modelltallet skal være det samme. Da får klokkehastigheter, minnemengden og evt disablede pipes identifiseres med Ultra/GT og liknende benevnelser.

 

Er den derimot basert på en annen GPU, så bør den ha et annet modelltall, fordi funksjonalitet som videofunksjoner, shaderversjoner osv er annerledes.

 

Slik har det såvidt jeg kan huske alltid vært. Noe annet vil bare skape forvirring.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...