Gå til innhold

Omtale av Shadow of the Colossus (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en sammenligning kunne du dratt opp et par av kjempene (og 1 vanlig motstander) i Painkiller. Den første kjempen i Painkiller er bare av store dimensjoner.

 

Annet enn det fikk jeg egentlig ikke mye sammenheng i hva spillet går ut på. Er det bare å dra fra plass til plass å drepe store monster eller er der noe mer å gjøre? Vis ikke så er det jo en evig boss kamp og jeg ser ikke hvor morsomt det er.

 

Men men, omtalen fenget litt, selv om jeg ikke skjønner hva spillet går ut på, og kanskje jeg etter neste lønning kommer til å investere i det :)

Lenke til kommentar

Virker jo helt døfødt når du leser om det at det "bare" er å ri til en plass og drepe en boss.

 

Men det er noe med spillet som virker usedvanlig fengende, tror nesten jeg må ta meg en tur inn til gaming-shappa etter skolen.

 

Har tro på at dette kommer til å bli et spill jeg vil elske med hele mitt hjerte.

Time Will Tell..

Lenke til kommentar

Ett fett hvilken rekkefølge du spiller spillene i -- historiene i de to er rimelig separate. Du bør imidlertid spille begge.

 

Ico er roligere enn SOTC, og fokuset ligger på å navigere det store slottet og hjelpe den stakkarslige lysjenta, samt noe enkel slåssing mot skumle skygger som vil ta henne fra deg. SOTC er langt mer actionorientert, men det er også svært rolig og stemningsfullt.

Lenke til kommentar

Har tatt 7 kolosser nå og begynner og merke at jeg har gått litt lei,

jeg må innrømme at jeg savner noe i spillet , det blir lissom litt kjedlig når det ikke er noe annet og gjøre en og banke svære bosser.

Savner et eller annet, bedre våpen eller noen nye trix, kunne gjerne vært en form for "gullerot" når man tok en koloss .

Men absolutt verdt og prøve spillet

Men hver klar over at det eneste som forandrer seg er hvordan man skal ta kolossene , ellers skjer det ikke en !¤%#E!" i spillet!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Må si at jeg er meget fornøyd med Shadow of the Colossus. Spillet er så enormt! Abselutt alt er stort og, ja, enormt :ohmy:

 

Grafikken er nydelig, landskapet er fantastisk og bossene er utrolig nydelig laget!

Stemningen og alt stemmer så utrolig bra! Dette må være en av PS2's siste virkelig gode spill! Anbefales!

 

Advarsel.. Utrolig avhenighetskapende.. :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

GE-NI-ALT spill!

 

Breathtaking som de sier på engelsk ;)

 

Har ikke fått igjen pusten enda egentlig. Det eneste som er synd nå er at spillet er over. Jeg kan ikke igjen gjenskape den store tilfredsstillelsen jeg fikk av å finne ut hvordan å ta den neste bossen og så få det til. Selvom det var trist når den døde. Så kolossal og magisk den var.

 

Er enig i at spillet er ensformig, men det oppleves ikke som nettopp dette. Det er ensformig fra et objektivt perspektiv, men ikke for spilleren. Du gjør på en måte det samme om og om igjen, men det oppleves utrolig storslagent, og jeg ser ikke helt poenget med å gjøre så mye annet i tillegg.

 

Dette med at det er kjedelig å trave rundt i dette landskapet på egenhånd forstår jeg, men det var vel heller aldri meningen. Jeg oppfattet det fra første stund som det eneste jeg hadde å gjøre i dette landskapet var å reise gjennom det til neste colossi. Noe som var en utrolig vakker og storslått tur, mye også takket være hesten.

 

Det er tilfredsstillende å endelig finne ut hvordan man skal fikse bossen, og så få det til. Det er desto mer tilfredsstillende jo større den er og jo mer motstand den byr på.

 

Det eneste som irriterte meg en smule var et visst segment av spillet hvor selve utfordringen besto mer i å gidde å klatre ett godt stykke for å prøve en ny vri for så å falle ned igjen. Tok lang tid å klatre seg opp til punktet man opplevde problemet.

Men dette var en veeldig liten prosent del av spillet.

 

Jeg mener spillet faktisk er godt for 10\10 men jeg forstår poenget med å gi det 9\10.

 

Kjøp det

Spill det

Opplev det

Fortell alle andre om det, slik at de ikke går glipp av opplevelsen

 

(Dette er ikke reklame ;))

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...