Gå til innhold

Sniktitt på Nokia N80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den noe ubeskjedne størrelsen på 95 x 50 x 41 mm
Satt det som er i halsen når jeg leste dette... Ubeskjedne 4,1 cm tykk? Skal være 95,4 x 50 x 26 mm. :)

 

Kamerasøkeren er også responsiv og helt fri for hakking. Du må imidlertid passe på å holde linsen i ro i rundt ett sekund etter å ha trykket inn knipsetasten, ettersom det tar litt tid før bildet blir lagret. Dette er helt tilgivelig når det er snakk om store bilder med 3 megapikslers oppløsning.
Kan dere si noe mer om bildene? Kvalitet, skarphet og da spesielt med tanke på manglen på autofokus...
Lenke til kommentar
Telefonen bruker 802.11g-standarden, som gir hastigheter på opp til 55 Mbps. Til sammenligning bruker de fleste telefoner 802.11b-standarden, som har en makshastighet på 11 Mbps.

Hva i all verden!? De fleste telefoner har ikke støtte for Wifi i det hele tatt! Hvis noe, burde dere ha skrevet "til sammenligning gir de fleste ADSL-linjer en makshastighet på 1-2 Mbps., så 54 Mbps er i øyeblikket bare tull. Det eneste formålet er nedlasting fra andre kilder i et internt trådløst nettverk."

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hvis noe, burde dere ha skrevet "til sammenligning gir de fleste ADSL-linjer en makshastighet på 1-2 Mbps., så 54 Mbps er i øyeblikket bare tull. Det eneste formålet er nedlasting fra andre kilder i et internt trådløst nettverk."

5603897[/snapback]

Hehe, bra sagt. Om man ser bortifra UPnP-bruk er det eneste bruksområdet dette gir å legge musikk på telefonen trådløst, men hvorfor gjøre det når dette er strømkrevende og kan gjøres i 480 Mbps via USB?
Lenke til kommentar
hva skal man med 3 megapiksler når optikken suger da?

5604634[/snapback]

Du har hatt den i hånda og sett på kvaliteten av bildene?

Nei, da får du slutte å syte.

Ingen mobiler som er solgt pr.idag har jo god optikk uansett.

Denne telefonen er rettet mot PROFFBRUKERE, der kamera ikke trengs.

 

 

 

Etter 1 år fra Nokia, blir denne meget bra da jeg ikke liker SE :thumbdown: (Qtek er en annen ting :dribble: )

Lenke til kommentar
Telefonen bruker 802.11g-standarden, som gir hastigheter på opp til 55 Mbps. Til sammenligning bruker de fleste telefoner 802.11b-standarden, som har en makshastighet på 11 Mbps.

Hva i all verden!? De fleste telefoner har ikke støtte for Wifi i det hele tatt! Hvis noe, burde dere ha skrevet "til sammenligning gir de fleste ADSL-linjer en makshastighet på 1-2 Mbps., så 54 Mbps er i øyeblikket bare tull. Det eneste formålet er nedlasting fra andre kilder i et internt trådløst nettverk."

 

-snubbel

5603897[/snapback]

 

Siden man er i det kverulerende hjørnet, vil jeg vel ikke si at de fleste adsl-linjer gir en makshastighet på 1-2 Mbps. At operatørene selger mest av de billige abonnementene som gir så lusne hastigheter får være en helt annen sak. Vanlig ADSL gir en makshastighet på rundt 8 Mb/s, jeg har 6,5 Mb/s og det er et par år siden jeg hadde under 2 Mb/s.

 

Ellers har 802.11G absolutt nytteverdi lokalt, selv om man under normale forhold aldri oppnår hastigheter særlig over 30 Mb/s. Det er jo en rask måte å overføre data trådløst, og selv om jeg ikke aner mulighetene for dette med N80, er det mulig å streame både musikk og video med windows media player mobile som kommer med windows mobile.

 

Edit:

Master Air: subsider eller ikke, vinninga går jo ofte opp i spinninga... det er jo ikke lengre billigere å ringe med de dyre abonnementene. Fordelen er bare at du får en billig telefon, og da går vinninga opp i spinninga, blir på en måte bare avbetaling med billig rente :)

Lenke til kommentar

Bare en liten detalj.., dette er ment å være en test av en MOBIL telefon og dette er ment å være et forum for telefoner som er MOBILE. Hvis det er slik, som tester nevner i en bisetning, at batterilevetid er ca 1/2 dag om man bruker telefonen - da er den nettopp ikke mobil.

Hvorfor er det så vanskelig for en som skriver for amobil å fatte at telefoner som ikke har batterilevetid over en arbeidsdag faktisk er verdiløse som mobile telefoner?? Det er fullstendig irrelevant at klumpen med plast har fancy funksjoner når den har sluttet å virke.

Lenke til kommentar
Bare en liten detalj.., dette er ment å være en test av en MOBIL telefon og dette er ment å være et forum for telefoner som er MOBILE. Hvis det er slik, som tester nevner i en bisetning, at batterilevetid er ca 1/2 dag om man bruker telefonen - da er den nettopp ikke mobil.

Hvorfor er det så vanskelig for en som skriver for amobil å fatte at telefoner som ikke har batterilevetid over en arbeidsdag faktisk er verdiløse som mobile telefoner?? Det er fullstendig irrelevant at klumpen med plast har fancy funksjoner når den har sluttet å virke.

5604984[/snapback]

 

Hvor så du det? Jeg har i så fall klart å overse det, finner ingen ting om batteritid foruten at taletiden er oppgitt til ca. 3 timer. Det er ikke helt på toppnivå, men det er ikke usedvanlig dårlig heller.

 

Dessuten er ikke dette en test, men en sniktitt på et utstillingseksemplar som ikke er å finne i butikken riktig enda.

Lenke til kommentar
Er jo en helt syk bra mobil som kommer, virker som om folk er så negative. Ingen som kan konkurrere med den for øyeblikket ang funksjoner.

5605045[/snapback]

 

har den så mange nye funksjoner at ingen andre kan konkurrere med den da? det eneste nevneverdige er vel uPnP? min gamle k-jam har det meste ellers, inkl 802.11G nettverk.

 

kamera på mobiltlf er uansett uinteressant synes jeg, alt for dårlig optikk.

Lenke til kommentar
Hvor så du det? Jeg har i så fall klart å overse det, finner ingen ting om batteritid foruten at taletiden er oppgitt til ca. 3 timer. Det er ikke helt på toppnivå, men det er ikke usedvanlig dårlig heller.

5605230[/snapback]

Alle vet at å se en film fra N80 via UPnP aldri går uten strømtilførsel. Synes det er på grensen til komisk at Nokia tydeligvis ikke setter noen av de sikkert 10 000 forskerne sine til å lage bedre batterier og samtidig satser tungt på all teknologi som suger strøm. :roll:

 

Har null tro på at UPnP kommer til å bli bruktbart før om i hvert fall fem år.

Lenke til kommentar
hva skal man med 3 megapiksler når optikken suger da?

5604634[/snapback]

Du har hatt den i hånda og sett på kvaliteten av bildene?

Nei, da får du slutte å syte.

Ingen mobiler som er solgt pr.idag har jo god optikk uansett.

Denne telefonen er rettet mot PROFFBRUKERE, der kamera ikke trengs.

 

 

 

Etter 1 år fra Nokia, blir denne meget bra da jeg ikke liker SE :thumbdown: (Qtek er en annen ting :dribble: )

5604781[/snapback]

 

Hva veit du om det? og hvorfor trur du nokia da har satt inn ett 3 megapikslers kamera i tlf vis de regner med att inngen kommer til ¨å bruke det?

 

Det er garrantert med på å trekke opp prisen det også...

 

Det er jo nokia N90, den har jo veldig god opptikk til å være på mobil.. så jeg veit ikke helt jeg, og hvordan kan du være sikker på att den er basert på proff brukere? se bare på N70... :whistle:

Lenke til kommentar
hvorfor trur du nokia da har satt inn ett 3 megapikslers kamera i tlf vis de regner med att inngen kommer til ¨å bruke det?

5606397[/snapback]

Ehh, N80 har verken linsedeksel eller autofokus, så eneste grunnen til at det har 3 mxpl er at alt for mange er megapiksel-blinde - for 3 mxpl er da bedre enn 2, er det ikke..? :nei:

 

Det er jo nokia N90, den har jo veldig god opptikk til å være på mobil.. så jeg veit ikke helt jeg, og hvordan kan du være sikker på att den er basert på proff brukere? se bare på N70...

5606397[/snapback]

K750 tar bedre bilder enn N90, så at det er "den beste kameramobilen" er bare tull (bra med innstillinger, men det ferdig resultatet fra K750 er bedre).
Lenke til kommentar
Det er jo nokia N90, den har jo veldig god opptikk til å være på mobil.. så jeg veit ikke helt jeg, og hvordan kan du være sikker på att den er basert på proff brukere? se bare på N70...

5606397[/snapback]

K750 tar bedre bilder enn N90, så at det er "den beste kameramobilen" er bare tull (bra med innstillinger, men det ferdig resultatet fra K750 er bedre).

5606558[/snapback]

Det der kan vi diskutere leeeenge, men for all del, la oss ikke danne en K750i vs N90 tråd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...