Gå til innhold

Kutt ned på ledningene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv er jeg mer fan av en løsning der man er koblet til spilleren via kabel (lydkvalitet og batterilevetid er begge to for lave når lyden fra mp3 spilleren går gjennom BT). Der mobilen var koblet til via BT. Hvis denne fungerte sammen med ipod ville den fått strøm til BT greie gjennom bunnkontakten og pauset iPod hvis det kom en innkommende samtale.

Altså et headset med BT modul og mic på ledningen (gjør ikke noe om man kan bytte headet også forresten).

Lenke til kommentar

æh, hva du beskriver i første del er jo akkurat hva denne saken gjør.

 

du plugger den inn i hodetelefonuttaket på spillern, plugger hodetelefonen i saken, og vips så har du både handsfree og musikk på en gang.

 

om så en samtale blir startet eller telefonen ringer så kutter bluetoothdelen ut musikken. pause avspillinga må du nok gjøre selv, for denne er laget for å dekke ett størst mulig marked, også dem som ikke bruker poden fra eplet...

 

jeg undres, kunne det vært mulig for andre spiller-produsenter å lisensiert bunnplugglayouten som apple bruker på ipod? eller vent nå litt, apple ville aldri tillatt det for da hadde det gått ut over salget av ipoden :p er jo en av tinga som gjør ipoden så "hot", at en finner 1001 forskjellige dockingløsninger og annet rart som plugges inn i den porten...

 

når det gjelder din kommentar om batterikapasitet og lydkvalitet så kan jeg forstå det med batterilevetiden, men lydkvalitetsproblemer over bluetooth? systemet er jo først og fremst laget for å bære lyd, og da i hvertfall om den nyere L2P, eller hva den nå heter, profilen er i bruk...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
systemet er jo først og fremst laget for å bære lyd, og da i hvertfall om den nyere L2P, eller hva den nå heter, profilen er i bruk...

5601635[/snapback]

A2DP mener du ;)

 

Blåtann er laget for å bære lyd, men da mono. A2DP gjør det mulig å sende stereo lyd via blåtann, men vil også trekke frem versjon som noe som innvirker på lydkvaliteten. BT v2.0 støtter opp til 2 mbps overføring, men det er i all hovedsak at v2.0 gir jevnere overføring og bedre tilkobling som gir den nye versjonen et fortrinn for lydoverføring. Selv gidder jeg ikke satse på trådløs overføring før jeg finner to enheter som begge har v2.0 og A2DP - noe dessverre få enheter støtter.

Lenke til kommentar

viste det var en p og ett to-tall inni der men resten kom jeg ikke på, takker :p

 

og uansett så er vel det å diskutere lydkvalitet pr bluetooth litt utenfor blinken i denne sammenhengen siden saken det er snakk om i artikkelen er ment for å koble bluetooth inn i eksisterende musikkutstyr heller den å kjøre musikken over bluetooth...

 

og jeg vil påstå dette er en mye bedre løsning på flere måter.

 

om nå bare de forskjellige produsentene kunne bli enig om en felles universalkobling slik at en kunne få klær med innebyggede fjernkontrollere og annet som funket uansett hva en skulle velge av spiller...

 

standarder, nei hva er nå det? :roll:

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...