Gå til innhold

Tilbehøret du ikke trenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For sikkerhets skyld er iDog liten og lett, slik at du ikke pådrar deg kink i ryggen når du slenger den i veggen etter tre dager.
:!:

 

IZ kan tilby timer med endeløs moro.
Skal vel være iZ?

 

Syns ikke iPod-putevar er så unyttig som artikkelen skal ha det til. Det danske forsvaret har jo nettopp utstyrt sine soldater med MP3-puter.

 

Ellers fin artikkel med en respektabel topp tre (brudekjole, do-dock og herretruse til poden :roll:).

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
"Tingen" heter iZ ja, men i det tilfellet var iZ det første ordet i setningen, og da blir det stor bokstav uansett :)

5588742[/snapback]

Ikke når det er et egenavn ;)

5588882[/snapback]

 

Jo! ;)

Vet at det er forskjellige meninger om akkurat dette, og jeg har ikke vært helt sikker selv heller. Men jeg støtter meg til redaktøren som vil ha det slik :)

Lenke til kommentar
"Tingen" heter iZ ja, men i det tilfellet var iZ det første ordet i setningen, og da blir det stor bokstav uansett :)

5588742[/snapback]

Ikke når det er et egenavn ;)

5588882[/snapback]

 

Jo! ;)

Vet at det er forskjellige meninger om akkurat dette, og jeg har ikke vært helt sikker selv heller. Men jeg støtter meg til redaktøren som vil ha det slik :)

5588956[/snapback]

Tror vi må ta en liten prat med Øystein i så fall :roll:
Lenke til kommentar
"Tingen" heter iZ ja, men i det tilfellet var iZ det første ordet i setningen, og da blir det stor bokstav uansett :)

5588742[/snapback]

Ikke når det er et egenavn ;)

5588882[/snapback]

 

Jo! ;)

Vet at det er forskjellige meninger om akkurat dette, og jeg har ikke vært helt sikker selv heller. Men jeg støtter meg til redaktøren som vil ha det slik :)

5588956[/snapback]

Tror vi må ta en liten prat med Øystein i så fall :roll:

5589044[/snapback]

 

Første bokstav i en setning skal ha stor bokstav. Noe annet blir rotete, lite leservennlig og ikke minst grammatisk feil.

 

Vi lar Språkrådet sette presedens for skrivestilen vår, ikke markedsavdelingen til iPod og iDo. :)

Lenke til kommentar
Første bokstav i en setning skal ha stor bokstav. Noe annet blir rotete, lite leservennlig og ikke minst grammatisk feil.

 

Vi lar Språkrådet sette presedens for skrivestilen vår, ikke markedsavdelingen til iPod og iDo. :)

5590079[/snapback]

Har du en kilde som bekrefter at det er slik det er? Om jeg tar feil skal jeg selvsagt bøye meg i støvet :)

Lenke til kommentar

Når vi diskuterer om stor / liten bokstav ville jeg ha støttet på at navn er et untak fra den regelen der. Vi skriver jo stor bokstav på navn til personer midt i en setning, og det blir jo mere uoversiktig at det er slik, men vi fortsetter jo slik for det. Så hvorfor ikke i begynnelsen av en setning og liten bokstav, men det er bare noe jeg føler skal være slik uten å ha noe fakta i det hele tatt.

 

Ville folk ha tenkt over det dersom det er et navn med lille omega? skal man da bruke stor omega i begynelsen av en setning? Eller gjelder bare reglen på de 29 vanlige bokstavene vi har i alfabetet

?

Lenke til kommentar

Idioter kjoeper hva som helst ja, her er beviset. Men er dette virkelig milliardindustri? Selges det ipod-tilbehoer for milliarder? Slikt er skremmende...

Men prisene i norske kroner er feil. De varierer ogsaa dem i mellom. 53 dollar er 350 kroner mens 99 er 1000. Det var logisk.

Enten dropper man kalkulering av valuta fullstendig (beste valget imo) eller saa bruker man i det minste samme valuta...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...