Gå til innhold

HTPC trinn for trinn - del 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra saker, jeg har ventet på denne delen lenge. Ellers lurer jeg på et par ting, x10 har et rykte på seg med åvære litt ustabilt og tregt (dvs at alle kommandoer ikke alltid komemr fram, og at det gjerne tar et sekund før noe skjer). Har du noen erfaringer med dette? Det er jo ogaå en gammel standard, og det er noen nye på trappene, har du prøvd noen av disse? Z-wave, UPB og kanskje spesielt INSTEON virker jo veldig spennde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Morn Mastiff, javisst, imponerende greier, og en hel verden fra min virkelighet. Sitter nå i mitt palass der jeg mer eller mindre kan nå alt med en 3 meter lang stang, også kjent som "Neandertal fjernkontrollen" min.

Jeg aner ikke hva du jobber med, men anse dette som en søknad på første og beste ledige stilling innad i firmaet.. høres ut som om lønningsnivået ligger et hakk over mitt for øyeblikket. 15 datamaskiner da gitt.. og egen hjemmekino.. :dribble:.

Gratulerer iallefall med et imponerende oppsett som attpåtil fungerer samt en fantastisk guide til Girder, takker og bukker.

Lenke til kommentar

Jeg òg savner litt mer informasjon om hva et system som dette koster (ekskludert PCer) og linker/info om hvor slike greier selges.

 

Virker jo uansett som du har en drømmeheim i forhold til automatisering :)

 

Hvor får man kjøpt relè eller hva det heter? Jeg ønsker å koble opp en gammel mobiltelefon slik at den skrur på diverse saker og ting når du ringer til den (tenkte på å bruke strømmen til ristemotoren som styringsstrøm). Noen tips til hvordan dette kan gjøres?

 

Hadde vært utrolig fint om du (Mastiff) hadde laget et "software"-budsjett og et "hardware"-budsjett med oversikt over hva det forskjellige utstyret koster.

Lenke til kommentar

I alle land og dager... Dette var vel noe av det drøyeste jeg har sett :w00t:

 

All respekt og ære for det du har fått til. Jeg kommer definitivt ikke til å sovne tidlig i kveld, men ligge og drømme om hvor behagelig det ville vært hvis stekeovnen skrudde seg på 10min før jeg står opp, og kaffetrakteren ca idet jeg står opp. Da kunne kanskje drømmen om nytraktet kaffe og varme rundstykker om morran gått i oppfyllelse (er litt for treg om morran til å gjøre det selv).

 

På den annen side får man vel kjøpt tidsbrytere på Clas Olsson - så hvorfor klager jeg... Er bare så mye mer moro med automatiserte ting som man kan kontrollere fullt ut fra en maskin.

 

Er stemmestyring en (god og fungerende) mulighet i Girder?

 

Jeg bøyer meg atter en gang i støvet. Hadde jeg hatt penger og tid (selv UTEN familie hadde jeg slitt med å få tid til å sette opp det der...) så skulle jeg definitivt satt meg solid inn i dette. Foreløpig får det bli med drømmen!

 

Stå på, og takk for fantastisk lesning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...