Gå til innhold

Microsoft-topper om Nintendo (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting har jeg lært om Nintendo. Når de gjør noe nytt er det verd å følge med på.

 

Ser f.eks N64. De gikk i stikk motsatt retning, og istede for å bruke CD som Sony gjorde med Playstation, valgte de å bruke kasetter (husker ikke engelske navnet atm :p) som har mye mindre lagrings kapasitet. Det til tross fikk vi utrolig mye morro ut av Nintendo 64, som f.eks Legend of Zelda.

 

Det samme gjorde de med Gamecube, hvor de valgte å bruke et helt annet format enn PS2 og Xobx.

 

Nintendo har aldri "fulgt trenden" på markedet, men har fremdeles klart å levere. At de igjen gjør banebrytende ting, er ikke nytt. Men det er en ting som er sikkert med Nintendo. De tør å satse.

 

Gleder meg litt til denne konsollen. Tror det blir en meget interesang tid fremover, konsoll messig.

Lenke til kommentar
At Nintendo valgte kasetter så var det for å ha minst mogleg *loadetid* som fungerte utmerka! Noko av det verste i spel er den forbaska loadinga.

Skjønner heller ikkje kva som er gale med gamecube sine minidvd'er. Hadde den hatt dvd støtte så hadde den jo garantert blitt dyrare.

5578257[/snapback]

 

MiniDVDer er geniale... De har sinnsykt kort lastetid i forhold til spill på PS2 og Xbox (vet ikke om dette er pga. formatet eller noe annet lurt de har puttet inni der). De forhindrer også piratkopiering, som gjorde at Nintendo tjente veldig mye penger på spill.

Lenke til kommentar

De virkelige brølerne fra Nintendos side, er vel hovedsaklig:

 

- Virtual Boy, 3D-konsollen som var så stor og klumpete at ingen ville ha den, som Pastoren viste til her, og

- at de avviste Sonys Super Nintendo-tillegg "PlayStation" etter mye om og men, og dermed la grunnlaget for at Sony ganske snart prøvde seg på egen hånd, med massiv suksess.

- At de undervurderte folks behov for "filmer", kommersiell musikk og denslags i spill, der Sony satset hardt på slutten av nittitallet. Jeg vet ikke om dette var noe de bør skamme seg over, men det er tydelig at det etablerte en oppfatning om at N64-maskinen var mindre high tech enn PlayStation.

 

Ellers var ideen om sammenkobling av GBA og GameCube fin (Spill som Final Fantasy: Crystal Chronicles og Zelda: Four Swords Adventures brukte dette), men med tanke på at det krevde en kabel per GBA, og i mange tilfeller et spill på hver konsoll for å få noe ut av det, så ble det for dyrt til å faktisk bli et salgspoeng.

 

Med DS og Revolution vil Nintendo føre ideen videre, men denne gangen uten tilleggskabler. Resultatet blir sannsynligvis at det hele vil gi mer mening, og jeg blir ikke overrasket hvis man etter hvert f.eks. kan laste ned spilldemoer til DS-en gjennom Revolution-konsollen.

 

Det har også skadet Nintendo en hel del at tredjepartsstøtten har sviktet til dels med N64 og GC, men dette følger vel delvis av Sonys suksess, som igjen følger av at de avviste dem i første omgang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...