Gå til innhold

Google på Dell-PCer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg egentlig en veldig fan av tjenestene til Google, men dette syns jeg ikke var så veldig bra.

Nå vil Google få enda mer markedsandeler og det blir enda mindre konkuranse en det allerede er i dag.

Dessuten kan det hende Microsoft bruker dette som et argument for å inntegrere sine programmer (som Virtual Earth) i OSet sitt Windows.

 

Dessuten syns jeg folk burde få velge selv hva slaks programmer de skal ha på pcen sin. (selv om de sikkert kan uinnstaller programmene)

Lenke til kommentar

At Firefox og GoogleTALK blir forhånds installert på Dell-PC'er har jeg ingenting i mot, det er en OK måte å øke konkurransen på IE og MSN Messenger... og det trengs! Selv om jeg ikke liker tanken på Google Toolbar, Google Earth, osv.

 

Men uansett så er jeg for at leverandør av PC'er skal få lov til å forhåndsinstallere de programmene de ønsker (så lenge de kan avinstalleres på en enkel måte). Men det at det blir betalt store summer for å "skvise" ut andre er jeg imot (litt som i dette tilfellet) og jeg håper andre leverandører gjør noe tilsvarende med andre programmer som f.eks Opera nettleser osv.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Nå er jeg egentlig en veldig fan av tjenestene til Google, men dette syns jeg ikke var så veldig bra.

Nå vil Google få enda mer markedsandeler og det blir enda mindre konkuranse en det allerede er i dag.

5572499[/snapback]

Det var en gang at Altavista var enerådende, og det var vel ikke mange som mente at Google hadde en sjangse.

 

Idag er det samme tankene som er ute å går, bortsett fra at nå sier man Google istedet for Altavista, som nærmest er glemt. Likevel, det er fortsatt enorme og uutnyttede muligheter for å lage et bedre produkt enn søkesystemet til Google (f.eks. ved å tilby "wayback machine"-funksjonalitet i søk), så Google bør ikke hvile på sine laubær, og heller ikke bryte mot sitt prinsipp "Don't be evil".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...