Gå til innhold

Wi-Fi til hele verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lite aktuelt så lenge vi har adsl, er ikke sånn at båndbredde er noe jeg svømmer i.

5568073[/snapback]

"svømmer i"? :dontgetit:

 

E60 + trådløst i hele byen du bor i ville vært genialt. Ringe gratis via VoIP så lenge du er innenfor bygrensa og slippe alt styr med adsl-modem, ruter, fasttelefon mm hjemme, og bare ha wifi innebygget i laptopen og mobilen. Eneste er at det må være grei hastighet og en koselig pris... :hmm:

Lenke til kommentar

Genialt! Jeg har hørt om tilsvarende tidligere men det var mest siktet inn på hoteller som en betaltjeneste. Konseptet virker bra og mer gjennomført enn det jeg har lest om tidligere. Jeg skal lese litt til før jeg melder meg på.

 

Er det ikke litt skummelt at hvem som helst kan få tilgang til ditt nettverk? Tror neppe jeg kommer til å hoppe på den "bevegelsen" der... Bedre med ordentlig utbygd nett, slik det har vært snakk om i Tr.heim :)

5567312[/snapback]

Ordentlig og ordentlig. Det nettet det snakkes om i Trondheim er for det første ikke tilgjengelig ennå og for det andre vil jeg ikke kalle det godt utbygd selv når det er ferdig og dekker ca 5% av de tettbebygde delene av Trondheim by. Dekningen skal kun være langs bussveien til Rute 8 fra sentrum via Gløshaugen til Dragvoll og dekker kun ca 50 meter på hver side av veien. Prismessig kommer det nok til å koste en del selv om det er sagt å bli billigere enn billige ADSL-løsninger. Sammenlign dette med gratis tilgang over hele verden via Fon.

 

Jeg synes dette virker genialt og tror nok også at sikkerheten er ivaretatt til en viss grad.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...