Gå til innhold

Porto på e-post?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Planen er at avsender skal betale opptil én cent (rundt 6 norske øre) for hver melding de sender, men denne "portoen" skal være frivillig. Hensikten med å betale for å sende meldinger skal være en slags garanti for at meldingen kommer frem til mottaker. Meldingen som sendes mot betaling skal ikke bli stoppet av et spamfilter. De som står bak tiltaket mener også at dette vil redusere svindling via e-post.

Dette kan sikkert hindre noe av spamen men jeg har ikke tro på at dette blir hverken fullstendig svindel-fritt eller gjør hverdagen mer spam-fri for folk. Kommersielle ærlige aktører spammer også og et slikt våpen vil bare gi mer spam ved at det garanterer at mottaker ikke kan filtrere ut uønsket reklame.

 

Jeg er ikke prinsippiellt i mot porto på epost men denne gjennomføringen virker alt for dårlig til at jeg har noe tro på det.

Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg ikke har AOL eller Yahoo email adresse. Dette tror jeg blir et dødfødt prosjekt. Fordi folk er vant med å sende gratis email! Håper dette blir et stort tapsprosjekt for både AOL og Yahoo. Jeg synes de får komme opp med noe mer geniale ting enn dette, fordi det straffer email brukeren. :cry:

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå synes jeg dere tar litt hardt i. Denne tjenesten blir neppe altomfattende. Dvs. at portoen kun gjelder som en slags "garanti" for at eposten kommer frem. Muligens virker det bare også mellom de med Yahoo og AOL-kontoer. Men jeg regner sterkt med at vanlig epost vil fungere parallellt til dette. Altså at man fortsatt kan sende og motta vanlige portofrie eposter fra AOL og Yahoo.

Lenke til kommentar

Jeg ser med argusøyne på takseringen, det åpner for taksering av andre tjenester osv, men det vil skje over lengre tid hvis det skjer, vi vil først bli vant med hva AOL og Yahoo gjør og så kommer noe nytt. Hvis brukere får muligheten til å velge mellom å ta med og uten porto så er det bra, men likevel tror jeg en del vil bli "skremt" til å betale for å være "sikker" på at e-posten kommer frem.

Lenke til kommentar

uten å være kvalifisert til å si noe konkret om dette: tror jeg at AOL og Yahoo kommer til å "miste" noen eposter som du sender (hvis du ikke har garanti avtalen) for å øke kontrasten mellom å ha avtalen og ikke ha den, noe som til slutt leder til at de som velger en avtale uten porto kommer til å miste mange flere eposter, mens de som velger avtalen med portoen hverken kommer til å miste flere eposter eller at flere eposter kommer frem.

 

Er det ikke sånn at AOL og Yahoo finansierer epost tjenesten idag med reklame? Og hvis det er sånn, hvorfor ikke bare introdusere en avtale hvor en kan betale for å fjerne reklamen (eventuelt legge til flere webmail egenskaper og verktøy)?

 

uansett var dette bare mine tanker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...