Gå til innhold

Spillåret 2005 – hva husker vi best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med. Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Er det bare pga navnet at det kommer der det er? Begynner å lure i alle fall.

 

Har nesten ikke hørt om noen av de titlene som ble beskrevet. Fear og Resident Evil var det eneste jeg kjente igjen.

 

Men så har ikke spilleåret 2005 vært noe å skryte av heller. Har nært sakt vært litt tragisk til tider med alt for mange halvferdige produkter. Får bare håpe at 2006 blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med. Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Er det bare pga navnet at det kommer der det er? Begynner å lure i alle fall.

 

Har nesten ikke hørt om noen av de titlene som ble beskrevet. Fear og Resident Evil var det eneste jeg kjente igjen.

 

Men så har ikke spilleåret 2005 vært noe å skryte av heller. Har nært sakt vært litt tragisk til tider med alt for mange halvferdige produkter. Får bare håpe at 2006 blir noe helt annet.

5539150[/snapback]

 

Må si meg enig med WoW coveret. Synes ikke det ser noe pent ut. Jeg er også uenig i WoW som beste online spill, men det er jo subjektivt selvsagt. Og jeg synes kategoriene var ganske merkelige, ikke noe beste singleplayer spill, ikke noe beste strategispill osv. men beste navn kommer med?

Lenke til kommentar
I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med. Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Er det bare pga navnet at det kommer der det er? Begynner å lure i alle fall.

 

Har nesten ikke hørt om noen av de titlene som ble beskrevet. Fear og Resident Evil var det eneste jeg kjente igjen.

 

Men så har ikke spilleåret 2005 vært noe å skryte av heller. Har nært sakt vært litt tragisk til tider med alt for mange halvferdige produkter. Får bare håpe at 2006 blir noe helt annet.

5539150[/snapback]

 

Må si meg enig med WoW coveret. Synes ikke det ser noe pent ut. Jeg er også uenig i WoW som beste online spill, men det er jo subjektivt selvsagt. Og jeg synes kategoriene var ganske merkelige, ikke noe beste singleplayer spill, ikke noe beste strategispill osv. men beste navn kommer med?

5539961[/snapback]

 

Hehe syns også de kategoriene var litt rare. De "spesielle" var sikkert inspirert av GameSpot sin best of '05 artikkel :)

Lenke til kommentar

Vi ønsket ikke å fordype oss alt for mye i egne sjangerkategorier i år, av følgende årsaker:

- Det er svært tidkrevende

- Slett ikke alle sjangre har spill som er verd å trekke fram spesifikt

- Vi ønsket ikke å skulle trekke fram alt som eide snev av kompetanse fra 2005, slik vi gjorde i fjorårets artikkel, men i stedet fokusere på de viktigste og beste titlene.

 

At det ble egne kategorier for beste/verste omslag og beste/verste navn er mest på grunn av undertegnedes interesse for denne biten av spillproduktene, og ikke noe vi tok inn "i stedet for" kategorier som beste strategispill og liknende.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig.

Det er jo akkurat det det ikke er!

Nesten samtlige andre spill har jo standard dvd-cover, hvorfor er ikke de platte, ensformige og kjedelige? :whistle:

5541000[/snapback]

 

Fordi designe møter øyet og trekker kunden noe et spill cover skal gjøre. Hadde jeg vært i butikken for å velge spill, og ikke vist noe serlig om WoW fra før, så hadde jeg ikke engang sett WoW coveret blant alle spillene for det er ingen ting med coveret som er spesielt.

 

Jeg synes ikke WoW har noe spesielt pent cover heller. Synes det er rotete og ensformig i fargene, bildevalget og tekst fonte på navnet.

 

F.eks Painkiller hadde et meget iøyenfallen cover, med "heavens got a hitman" under teksten. Dette er et spill jeg som kunde uten citen om spill hadde stoppet opp og sett litt ekstra på.

 

Jeg synes gamer.no kunne gjort litt mer med denne artikkelen. Dele den inn i sjangerene, og deretter dele ut slik som "beste spill". Blir feil synes jeg å sammenligne WoW med f.eks Boilingpoint da det er 2 forskjellige kategorier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...