Gå til innhold

Stor pirataksjon i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Tror nok at politiet aldri får has på disse "proffe" warez gruppene. Regner med at de er orgaisert som en blekksprut. Kapper du av en av armene på blekkspruten, har den likevel flere bein å stå på. :yes:

 

Men 4 TB er ikke rent lite lagringsplass da.. :p

 

 

Edit: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Dette var synd! Men for å være ærlig har jeg ikke hørt om noen av gruppene som ble busted og så lenge releasene dems er på tysk, så laster jeg det ikke ned.

 

At Reloaded ble tatt(eller bare lederen) er rent oppspinn.

 

Jeg blir også provosert av bildeteksten: "Slik opererer profesjonelle pirater".

Disse bildene er fra et reproduksjonsstudio, sterkt hatet i scenen som hos mange vanlig folk. Scenegruppene vil ikke at folk skal tene penger på releasene dems.

Endret av Kris R
Lenke til kommentar
Dette var synd! Men for å være ærlig har jeg ikke hørt om noen av gruppene som ble busted og så lenge releasene dems er på tysk, så laster jeg det ikke ned.

 

At Reloaded ble tatt(eller bare lederen) er rent oppspinn.

 

Jeg blir også provosert av bildeteksten: "Slik opererer profesjonelle pirater".

Disse bildene er fra et reproduksjonsstudio, sterkt hatet i scenen som hos mange vanlig folk. Scenegruppene vil ikke at folk skal tene penger på releasene dems.

5506744[/snapback]

Synes det var en interessant nyansering.

 

Kanskje vi trenger litt piratkopiering av forskjellige årsaker. Uten at det i seg selv legaliserer fenomenet. "Bedriftene" kjemper jo en krig de ikke klarer å vinne uansett hvor mye penger de pøser inn i bestrebelsene.

 

Forskjellige utviklere, plate- og filmbransje med mer kunne vunnet mye på å tilfredsstille kundene, med bedre support, billigere produkter.. Bare for å nevne noen av de tingene som vi daglig sliter med som forbrukere. "Selve kopibeskyttelsesfenomenet er godt nok forklart i diverse artikler allerede, derfor er ikke den så interessant da den har sterkt nok fokus".

 

Det er for eksempel ergerlig å kjøpe et "softwareprodukt" som ikke har "trial", og du betaler flere tusen kroner for det, for så å ha installert, forsøkt å ta det i daglig bruk uten at det tilfredstiller ditt behov. Kanskje til og med produktet ikke er verdt de nullene og 1-tallen som koden er skrevet med. Du går neppe rundt etterpå og er særlig blid på disse programvareutviklerene.

 

Med slik forretningspraksis så vil jeg nesten hevde at piratkopiering har en misjon, selv om det er ulovlig å kopiere. Du kan da ihvertfall prøve produktet gratis, noe bedriften glemte å legge til rette for. Diverse impulskjøp som du gjør i butikken som etterpå viser seg å være katta i sekken kjøp kan også unngås ved å prøve ut en piratkopi.

 

Selvsagt tar du selv risikoen for at det du laster ned fra internett er trojaner fritt. Diverse "crack'er" er jo fulle med slik dævelskap.

 

Hobbypiratene vil gjerne være lettskremt i første omgang, og etter en stund så finner de en trygg måte å få tak i det de vil ha på likevel. Det er jo nok av entusiaster som legger til rette for "sikrere" metoder å dele med seg.

 

De klarer ikke å ta knekken på "opprøreren" som de fleste har litt av inni seg.

 

Monopol, stygg kundebehandling og høye priser skaper raskt flere slike opprørere.

 

De store piratene vil jo alltid få størst fokus likevel. Her pøser vel bedriftene inn de nødvendige ressurser slik at tapet deres ikke skal bli alt for stort. Håper at slike bedrifter innser at de kunne vunnet ihvertfall litt på bedre kundebehandling.

Lenke til kommentar
reloaded er nok ikke splittet gett.. bare å beklage til alle anti-pirater :]

2006-01-26  PC Game ISOs  Jacked © Empire Interactive  RELOADED

At Reloaded blir splittet er vel det samme som om Rolling Stones skulle gjør det samme. Det går bare ikke.

5506906[/snapback]

 

så sant som det er sant tordenflesk!

Lenke til kommentar
Tror nok at politiet aldri får has på disse "proffe" warez gruppene. Regner med at de er orgaisert som en blekksprut. Kapper du av en av armene på blekkspruten, har den likevel flere bein å stå på.  :yes:

 

Men 4 TB er ikke rent lite lagringsplass da..  :p

 

 

Edit: Typo

5506317[/snapback]

 

Det er flere her på forumet som har mer en 4 TB, og når det også er fordelt på 2 maskiner, så syned jeg ikke det var særlig mye.

 

Ellers stiller jeg meg tvilende til hvor stor effekt disse razziane har, men det blir jo spennende å se hvilket straffenivå de legger seg på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Eventuelt ødelegge livene deres og gjøre dem til gjeldsslaver, og dermed en kort vei inn i tung kriminalitet.

 

Stiller meg tvilende på at veien til "tung" kriminalitet går via->piratkopiering->busta av onkel=vanekriminell... Og pr definisjon er du en kriminell, ved at du kopierer, laster ned/ opp og eventuellt gjør matrialet tilgjenngelig for andre..

 

Edit: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Eventuelt ødelegge livene deres og gjøre dem til gjeldsslaver, og dermed en kort vei inn i tung kriminalitet.

 

Stiller meg tvilende på at veien til "tung" kriminalitet går via->piratkopiering->busta av onkel=vanekriminell... Og pr definisjon er du en kriminell, ved at du kopierer, laster ned/ opp og eventuellt gjør matrialet tilgjennelig for andre..

5513229[/snapback]

 

Det kan jo hende det ikke nødvendigvis er riktig, men det er sjeldent lønnsomt for samfunnet å gjøre folk til gjeldsslaver for "bagateller"

 

AtW

Lenke til kommentar
Det eneste de oppnår er å fylle fengslene med mennesker som ikke har skadet noen.
"Tung" Kriminell: "Jeg drepte halve slekta mi ved å slå dem i hjel med gårsdagens VG. Hva gjorde du?"

Pirat: "Jeg hadde verdens største samling med Dritney Spears-musikk"

Føler liksom ikke at pirater har mye i fengsel å gjøre. Sammfunstjeneste osv. passer bedre spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...