Gå til innhold

MP3-nyheter fra SanDisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, de så både stilige ut og hadde imponerende spesifikasjoner. 6GiB er jo ny rekord. Også var jo prisene like imponerende.

 

Hvis vi ekstrapolerer prisen ned til 0GiB minne så koster selve e-spilleren 950 kr. Også legges det bare på 350kr for hver 2 GiB. 175kr/GiB er så vidt jeg vet godt under markedspris for flashminne selv når man kjøper i store opplag av gangen. Det selges selvfølgelig ingen spiller med 0GiB men det gir i hvertfall et inntrykk av hva spilleren uten minne koster. Hvis vi ekstrapolerer i den andre retningen så blir prisene for de hypotetiske modellene 8GiB: 2350kr og 10GiB 2700kr.

 

Edit: Kan man bruke windows utforsker til å laste opp og ned filer eller MÅ man ha et program ala det man må ha for iPod?

 

Litt OT: Hvorfor ser vi ikke flashbaserte harddisker rettet inn mot vanlige folk snart? 10GB for 1750kr er jo meget overkommelig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

hyggelig å se noen legge til radio og. Det har vært en stor hindring for meg når det gjelder disse spillerene. Jeg liker nemlig å høre på radio i tillegg til å høre på musikk.

 

Så hvis kvaliteten på musikkavspilling er bra, så gleder jeg meg stort :) Men vi får vel vente og se

Lenke til kommentar
Jepp, de så både stilige ut og hadde imponerende spesifikasjoner. 6GiB er jo ny rekord. Også var jo prisene like imponerende.

 

Hvis vi ekstrapolerer prisen ned til 0GiB minne så koster selve e-spilleren 950 kr. Også legges det bare på 350kr for hver 2 GiB. 175kr/GiB er så vidt jeg vet godt under markedspris for flashminne selv når man kjøper i store opplag av gangen. Det selges selvfølgelig ingen spiller med 0GiB men det gir i hvertfall et inntrykk av hva spilleren uten minne koster. Hvis vi ekstrapolerer i den andre retningen så blir prisene for de hypotetiske modellene 8GiB: 2350kr og 10GiB 2700kr.

 

Edit: Kan man bruke windows utforsker til å laste opp og ned filer eller MÅ man ha et program ala det man må ha for iPod?

 

Litt OT: Hvorfor ser vi ikke flashbaserte harddisker rettet inn mot vanlige folk snart? 10GB for 1750kr er jo meget overkommelig.

5505262[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, dette ser ut som en spennede spiller, håper den oppfyller forventningene.

 

Og ja, en flash-basert harddisk hadde vært utrolig gromt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kul spiller, den så bra ut også. Skjelv i buksene Apple!! Det fine med iPods popularitet men manglene funksjonalitet er at det dukker opp en masse konkurrenter som er billigere og har mye bedre funksjonalitet :thumbup:

 

Er ikke flash-basert minne like tregt som en vanlig harddisk da? Etter det jeg ser klarer f.eks. ikke SanDisk sin toppserie CF-kort mer enn 20Mb/s. Og det er jo ikke så imponerende?

Lenke til kommentar

Endelig, noe for meg! Sitter på 9,90 gb musikk og en 4-5 år gammel asono på str med en pakke norvegia skiveost bare at den veier mer! Tenker det blir 6 gb-utgaven og 2gb minnekort for meg, så filtrerer jeg bort litt av musikken, og vola plass til alle sangene mine på en liten(!) mp3spiller.

 

edit:

* not available in Europe (fra asono.com sin hjemmeside), tenker komplett (og lignende)får importert though =)

 

edit2: The Sansa e200 series will be available in March in the U.S. and Europe. (fra sandisk pressroom)

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Litt OT: Hvorfor ser vi ikke flashbaserte harddisker rettet inn mot vanlige folk snart? 10GB for 1750kr er jo meget overkommelig.

5505262[/snapback]

Har forstått det slik at det er begrenset hvor mange ganger flashbaserte harddisker kan skrive til samme minneområde, noe som ikke er et veldig stort problem i en mp3-spiller, men kan fort bli det i en PC.
Lenke til kommentar

PlaysForSure: Her finner jeg endelig en brukbar spiller, også er den merket med dette. PlaysForSure er vel en slags "kan garantert ikke brukes i linux"-garanti ?

 

Egentlig skulle jeg hatt .ogg-støtte, men har vel innsett at slaget er tapt der. Bare de minste fillespillerne til iriver som støtter ogg.

Lenke til kommentar
Er ikke flash-basert minne like tregt som en vanlig harddisk da? Etter det jeg ser klarer f.eks. ikke SanDisk sin toppserie CF-kort mer enn 20Mb/s. Og det er jo ikke så imponerende?

5505552[/snapback]

Nei, søketiden er ca 100 ganger raskere på flash enn på vanlige harddisker. Båndbredden på 10-20 MB/s er ikke noe problem når man skal lage flashbaserte harddisker av mange flashbrikker. Man lar bare brikkene blir aksessert parallellt. Dvs. noe lignende Raid0. F.eks vil 16 stk brikker a 1GiB med 20 MB/s gi 16GB lagringsplass og en intern transferrate på 320 MB/s og aksesstid på 0,1ms. Altså raskere enn SATA-300. Til sammenligning har den nye Raotor 150GB en maksimal intern transferhastighet på 84 MB/s og en gjennomsnittlig aksesstid på rundt 7ms. For å bruke bilspråk: Raptor 150GB er kanskje en rask familiebil men det er ikke mye å skryte av når man sammenligner med et F16 jagerfly.

 

ibrotha: Flash har utviklet seg mye de siste årene. Nå er det mye mer til å stole på enn før. (Det er jammen litt av noen hardlivete myter ute og går her)

 

Beklager at jeg vandret litt OT nå.. Kanskje vi burde flytte oss til en av de gamle trådene om dette temaet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Iaudio har skikkelige spillere som fungerer med linux og har ogg og flac støtte.

 

sjekk ut iaudio 6 som kommer snart, 4 gb..85" HD gjer at spilleren blir mindre enn nano, men bittelitt tjukkare.

 

Dei har ellers også en del flash spelera, og iaudio a2 og x5 med hd. Alt er ypperlig kvalitet med tonnevis funskjonalitet, har x5 sjøl, og er storfornøgd;)

Lenke til kommentar
ibrotha: Flash har utviklet seg mye de siste årene. Nå er det mye mer til å stole på enn før. (Det er jammen litt av noen hardlivete myter ute og går her)

5505774[/snapback]

Nja, begrenset antall skriving til et område er jo faktisk en reell begrensing for Flash som kanskje først og fremst dukker opp i design av solid state disker med FAT/NTFS osv i feks windows-bruk. Teknologier som "wear levelling" reduserer problemet, men ting tar tid å utvikle og de er fortsatt ganske dyre pga av dette. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Iaudio har skikkelige spillere som fungerer med linux og har ogg og flac støtte.

 

sjekk ut iaudio 6 som kommer snart, 4 gb..85" HD gjer at spilleren blir mindre enn nano, men bittelitt tjukkare.

 

Dei har ellers også en del flash spelera, og iaudio a2 og x5 med hd. Alt er ypperlig kvalitet med tonnevis funskjonalitet, har x5 sjøl, og er storfornøgd;)

5505830[/snapback]

 

Gleder meg til iaudio 6 isåfall, Det at den er tjukkare er vel egentleg berre positivt. Eg hadde ein iPod nano, men den tåler ingenting PGA at den er får tunn. Falt menst eg hadde iPod nano i lomma, og falt ikkje på den, kan max ha slått handa mi borti den eller noe. og den vart knust :cry:

Lenke til kommentar
Edit: Kan man bruke windows utforsker til å laste opp og ned filer eller MÅ man ha et program ala det man må ha for iPod?

5505262[/snapback]

 

Dette lurer jeg også på. Irriterende hvor vanskelig det ofte er å finne ut. Jeg var en hårsbredd fra å bestille en tilsynelatende fabelaktig iRiver flash-spiller med rundt 40 timers batterilevetid, men etter mye om og men fannt jeg på hjemmesiden deres at på grunn av "opphavsrett" o.l. krevde de bruk av iRivers overførings program. Ufattelig irriterende.

Lenke til kommentar
Eg hadde ein iPod nano, men den tåler ingenting PGA at den er får tunn. Falt menst eg hadde iPod nano i lomma, og falt ikkje på den, kan max ha slått handa mi borti den eller noe. og den vart knust  :cry:

5506609[/snapback]

 

Tull, jeg har mistet min på betong uten at den har fått en skramme og fungerer fortsatt like fint.

Lenke til kommentar
Eg hadde ein iPod nano, men den tåler ingenting PGA at den er får tunn. Falt menst eg hadde iPod nano i lomma, og falt ikkje på den, kan max ha slått handa mi borti den eller noe. og den vart knust  :cry:

5506609[/snapback]

 

Tull, jeg har mistet min på betong uten at den har fått en skramme og fungerer fortsatt like fint.

5510277[/snapback]

 

Tull? Mener du at han juger? Da bør komme med litt mer argumentasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Eg hadde ein iPod nano, men den tåler ingenting PGA at den er får tunn. Falt menst eg hadde iPod nano i lomma, og falt ikkje på den, kan max ha slått handa mi borti den eller noe. og den vart knust  :cry:

5506609[/snapback]

 

Tull, jeg har mistet min på betong uten at den har fått en skramme og fungerer fortsatt like fint.

5510277[/snapback]

 

iPoden kan nok overleve et fall eller ti (med gummibeskyttelsen), men skjermen gir jeg ikke mye for... Jeg knuste skjermen på nano-en min etter å ha falt på isen. Hadde den også i baklomma.

 

Problemet med nano er at du kan (som jeg gjorde) beskytte "karosseriet" mot støt, men skjermen som er den vevreste komponenten ligger ubeskyttet til mot press og støt. Fikk en fin LCD-palme i displayet :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...