Gå til innhold

GeForce 7900 kommer i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det offisielle navnet blir etter alt å dømme GeForce 7900 GTX. Brikken ventes å inneholde 32 pixel pipelines og vil operere på et sted mellom 700 og 750 MHz kjernefrekvens. På minnefronten ventes kortene å bli utstyrt med 512 MB GDDR3-minne klokket til et sted mellom 1600 og 1800 MHz effektivt.

 

Det høres ut som ganske råe spesifikasjoner, Men har en følelse av at dette kan bli et ganske så varmt kort. Muligens varmere enn X1900 også?

 

Hovedkonkurrenten for GeForce 7900 GTX blir naturligvis Radeon X1900 XTX. Sistnevnte har overtatt ytelsestronen etter GeForce 7800 GTX 512 MB, og vil holde den inntil Nvida lanserer sin nye toppmodell om et par måneder.

 

Hehe. Høres ikke ut som hw.no er i tvil om hvem som har ytelsestronen etter mars.

Endret av Zipman
Lenke til kommentar

Betegnelsen ”pixel pipeline” begynner å bli ganske avleggs, for å ikke si missbrukt. G71 vil nok fortsatt kun kunne skrive ut max 16 pixler per klokke.

32 fragment/PS pipelines (som det nok siktes til) på 700Mhz er virkelig imponerende hvis dem klarer å få det til. Jeg har dog mer tro på enten samme antall pipelines som i dag på 700Mhz eller 32 på ~500Mhz.

Lenke til kommentar
Det kan du se på salget til 1900xt også, en helt kurant ytelse økning, kortene er å få kjøpt overalt. Men når du ser på webshoppene har de omtrent like mange igjen som i går, markedet er altså alleredet mettet å venter på dx10 kort.

5500407[/snapback]

 

 

Mettet ja? 7900 blir det fjerde toppkortet siden Ati "lanserte 1800 den 14 November....å me tanke på at ytelsen ikke har forandret seg særligt ifra 7800 kortene i å bruke over 6000 på et nytt 3dkort nå. Lurer på hvordan det ligger an økonomisk hos disse grafikkprodusentene? Noen må ha tapt mye penger, å noe sier meg at det er ATi, siden Nvidia har levd godt på 7800/6800 seriene sine siden sommeren ifjor.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

(bahamut , postenen kommer fort her)

 

ja himmel skulle nesten tro begge parter haddet blitt helt fanatiske om å absolutt måtte ha en skjermkort som yter 4fps mer

 

Som meg :blush:

 

edit

 

Jepp nevnt det i en annen post, mange som burdet unne seg 7800gt i sli, nå som den koster 2500kr.

 

7800gt fungerer også utmerket i sli (forøvrig gs også til 1600 kr+ pr stk)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men jeg har AGP :blush:  så hurra for dere andre :w00t:

 

Må si jeg angrer på at jeg ikke kjøpte PCI-E når jeg oppgraderte PCèn min!! :blush:

5500366[/snapback]

Samme her :roll:. Men et nytt hovedkort er ikke allverdens ifht skjermkortet da, bare det at nå kommer snart nye sokler til AMD og. Hvorfor må ting være så vanskelig :cry:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...