Gå til innhold

Office "12" blir Office 2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller har utviklingen i kjerneprogrammene Word, Excel, Powerpoint og Access stått nærmest stille helt siden Office 2000 (og kanskje til og med Office 97)? Office 2003 fikk riktignok penere menylinjer men bortsett fra det har jeg ikke sett noen merkbare endringer.

 

M$ har prøvd å sy inn en del ekstra småprogrammer som f.eks OneNote, men jeg lurer på hvor mange Office-kjøpere som egentlig bruker disse? Jeg har ikke funnet de noe særlig nyttige.

 

OpenOffice synes jeg er helt grei så da ser jeg ikke noen vits med å kaste bort flere tusen kroner på konkurrenten fra M$ når jeg får like mye glede av gratis programvare som OpenOffice. Besparelsen på programvare overføres selvfølgelig til hardware-budsjettet. :yes:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Spør dere meg har utviklingen gått et stort steg tilbake.

Mener å huske at Word 97 hadde inkludert småspill (jepp) som en skjult funksjon.

Så her finner vi oss ni år senere med redusert interaktivitet og mer ressurskrevende programvare.

Men seriøst. Office 2000 brukes på stasjonær, 2003 på skolebærbar, og jeg merker ingen annen forskjell enn de revolusjonerende nye knappene. ;)

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg Office XP Pro+Sp3 på begge maskinene mine. Både bærbar og stasjonær. Kjørte Office 2003 før, men bytta den ut. Jeg likte ikke den nye stylen til Office 2003, Det var en av grunnene til at den ble bytta ut. Prøvde vel Office 2000 for ikke lenge siden, men jeg bytta tilbake til XP igjen.

Sist jeg prøvde Openoffice så hadde den et Databaseprogram. Det var ikke så bra at det gjorde noe da men, greit nok. Skal se om jeg får prøvd den igjen.

På de fleste maskinene på skolen kjøres det både Office XP og Office 2003. Resten av huset her kjører Office 2003.

At Office 2004 blir bedre tror jeg ikke. Nei, blir nok at jeg holder meg til Office XP Pro Engelsk.

 

Alle Office versjonene som jeg har brukt i det siste har seff vært på Engelsk, :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har både Office 2000 pro, og Office 2003 pro. Må si meg enig at jeg synes at forskjellen i fra Office 2000 til 2003 er minimal, utenom det grafiske grensesnittet. Men jeg foretrekker Office 2003 før Office 2000.

 

Jeg liker jo at det ser pent ut. :yes: Og det er jo forbedringer i Office 2003 pro i forhold Office 2000 pro utgaqven, selv man ikke kan kalle dem revusjonerede akkurat.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bruker Office 2003 mye og jeg mener det absolutt er verdt pengene i forhold til gamlere versjoner. 2003 er raskere og tryggere og låser seg ikke hele tiden. Og OneNote er helt genialt og jeg bruker det såsi hele tiden. Veldig greit å bruke til å notere altmulig, f.eks om jeg er på en nettside og ser noe interessant så kan jeg bare lime inn den delen av siden i OneNote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...