Gå til innhold

Clevo med ny monsterbærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
47,6 x 34,3 x 2,95-4,7 cm er de ytre målene. Vekten på 6,5 kg er inkludert batteri.

Hehe, er ikke mye bærbar lenger. Får plass til 3-4 av M300'n min inni der... Nekter å tro at slike PC'er vil selge noe særlig; folk som kjøper disse skal tydeligvis ikke frakte PC'ene rundt uansett, og kan like gjerne kjøpe en stasjonær.

Lenke til kommentar

Og jeg syntes min AlienWare MJ12 7700 var tung (5,5 kg)! :whistle:

Endte foresten også opp på den smertefulle siden av 30000.

 

Hva man ikke gjør for en bærbar pc optimalisert for CAD og 17". :blush:

 

Men man må merke seg at "bærbare" i denne klassen regnes ikke som laptop, men stasjonær erstatninger. Lan party any one?

 

Min har raid 0. :p

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar

Det går da ikke an å kalle dette bærbart. Heller "Pc du kan ta med i bagasjerommet på bussen når du skal bort" klassen.

 

Når det blir så stort mister en vel fordelen mot stasjonære maskiner veldig fort.

 

Poenget med en bærbar pc er jo at du skal kunne ta den med deg og bruke den på farten. Ikke frakte den. Trenger du større skjerm osv så er portreplikatoren/dock funnet opp for lenge siden. Da får du det beste fra begge verdener. :w00t:

Lenke til kommentar
Det går da ikke an å kalle dette bærbart. Heller "Pc du kan ta med i bagasjerommet på bussen når du skal bort" klassen.

 

Når det blir så stort mister en vel fordelen mot stasjonære maskiner veldig fort.

 

Poenget med en bærbar pc er jo at du skal kunne ta den med deg og bruke den på farten. Ikke frakte den. Trenger du større skjerm osv så er portreplikatoren/dock funnet opp for lenge siden. Da får du det beste fra begge verdener.  :w00t:

5494310[/snapback]

 

Men da får du jo ikke bra ytelse? Den oppfyller vel sin nisje, nemlig folk som vil ha en kraftig PC som er enkel å flytte, men ikke har noe særlig behov for å bruke den når under selve resien. Personlig har jeg ikke noe i nærheten av et behov for en slik koloss, men jeg skjønner godt at det finnes et marked for de.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Mye vil ha mer :) Men om den skulle hatt en FX60-prosessor, samt to disker ville de termiske kravene blitt langt høyere. FX60 har en TDP på 89 watt om jeg husker riktig, noe som vil være mer enn begge skjermkortene til sammen (som har en TDP på 35 watt hver seg så vidt jeg vet).

 

AMD Turion prosessoren har enten en TDP på 25 eller 35 watt. Men ja det hadde absolutt vært å foretrekke å hatt to harddisker i den når størrelsen er såpass stor. Jeg husker noen maskiner med 17" skjermer fra Acer som hadde 3,5" disker, men disse veide også mellom 6 og 7 kg.

Lenke til kommentar
Er det dette man kaller "slepbar"?

5494337[/snapback]

 

knekk and carry (altså knekt rygg)

5494393[/snapback]

6,5 kg er faktisk ca 1kg lettere enn landeveissykkelen min :) Nå er den noe mer uhåndterbar en en firkantet boks med PC i, men 6,5 kg er mer enn det jeg vil si er komfortabelt å drasse på. Men for all del, dersom man har penger og interessen og drar mye på LAN "fester", så er den sikkert midt i blinken...

Lenke til kommentar
fordi du ikke bare kan stikke ned på LAN party med den lille og lette bærbare og forvente å spille, samtidig som det blir utrolig stress å drasse med seg den stasjonære da :) Prisen på en liten og lett laptop + spillbar stasjonær blir jo fort nærmere 30k det..

5494575[/snapback]

 

Også kan man ta den med i senga og game til du sovner ;P

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett PCen på hybel eller hjemme, og da bruker jeg bil til å transportere den. Da er det et fett om den er 2 eller 6,5 kg, bare den er bærbar. Men det blir selvsagt ukurant å ha en slik klump i fanget eller på ryggen når du sykler. Derfor har jeg en lettere utgave. Det høres ut som om mange av dere er noen sutreklumper som aldri har tatt et tak. 6,5 kg er da bare barnemat :) Tåler ikke ryggen det vil jeg anbefale mer fysisk arbeid eller treningsstudio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...