Gå til innhold

AMD justerer prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, kjøpte fra en i Trondheim, også ba jeg kameraten min komme med den til meg da han skulle komme hjem til jul. :w00t:

 

Edit: Hvis posten er litt rask kan du allerede hente 175'en din idag. Jeg pleier å dra innom posten like før de stenger hvis pakkesporingen viser at pakka er i terminalen. Ofte blir ikke pakka registrert før posten stenger, men den er er ;)

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Nei, kjøpte fra en i Trondheim, også ba jeg kameraten min komme med den til meg da han skulle komme hjem til jul.  :w00t:

 

Edit: Hvis posten er litt rask kan du allerede hente 175'en din idag. Jeg pleier å dra innom posten like før de stenger hvis pakkesporingen viser at pakka er i terminalen. Ofte blir ikke pakka registrert før posten stenger, men den er er  ;)

5468884[/snapback]

 

 

Problemet er at jeg bor på Hamar, så den må vell registreres i terminalen der også.

 

I tillegg sendes til lokalt postkontor.

Lenke til kommentar
Nei, kjøpte fra en i Trondheim, også ba jeg kameraten min komme med den til meg da han skulle komme hjem til jul.  :w00t:

 

Edit: Hvis posten er litt rask kan du allerede hente 175'en din idag. Jeg pleier å dra innom posten like før de stenger hvis pakkesporingen viser at pakka er i terminalen. Ofte blir ikke pakka registrert før posten stenger, men den er er  ;)

5468884[/snapback]

 

 

Problemet er at jeg bor på Hamar, så den må vell registreres i terminalen der også.

 

I tillegg sendes til lokalt postkontor.

5469014[/snapback]

Åja, da blir det annerledes. Trodde du bodde i Oslo, hehe. Sorry mate

Lenke til kommentar
Ifølge en av AMDs kunder skyldes prisøkningen at AMD vil forhindre at entusiastene kjøper Opteron. Selskapet ønsker heller at entusiastene kjøper prosessorene som er rettet mot forbrukermarkedet - Athlon 64-seriene. Spørsmålet er om en såpass liten prisøkning er nok til at entusiastene styrer unna Opteron.

Jeg tror ikke AMD vil forhindre folk i å kjøpe Opteron, men heller at folk skal betale forholdsmessig mer for en forholdsmessig bedre vare. Prisene som har vært før på Opteron 165 og 170 var jo nærmest for gode til å være sanne (relativt til X2-serien).

Lenke til kommentar
Ifølge en av AMDs kunder skyldes prisøkningen at AMD vil forhindre at entusiastene kjøper Opteron. Selskapet ønsker heller at entusiastene kjøper prosessorene som er rettet mot forbrukermarkedet - Athlon 64-seriene. Spørsmålet er om en såpass liten prisøkning er nok til at entusiastene styrer unna Opteron.

Jeg tror ikke AMD vil forhindre folk i å kjøpe Opteron, men heller at folk skal betale forholdsmessig mer for en forholdsmessig bedre vare. Prisene som har vært før på Opteron 165 og 170 var jo nærmest for gode til å være sanne (relativt til X2-serien).

5469040[/snapback]

Ja siden nesten alle Opteron 165/170 overklokker til minst 2.4 Ghz på luft. Hvorfor kjøpe en X2 4800+ til nesten 7000 kr når man kan få en Opteron 165 til ca 2700 kr liksom!

Lenke til kommentar
Ifølge en av AMDs kunder skyldes prisøkningen at AMD vil forhindre at entusiastene kjøper Opteron. Selskapet ønsker heller at entusiastene kjøper prosessorene som er rettet mot forbrukermarkedet - Athlon 64-seriene. Spørsmålet er om en såpass liten prisøkning er nok til at entusiastene styrer unna Opteron.

Jeg tror ikke AMD vil forhindre folk i å kjøpe Opteron, men heller at folk skal betale forholdsmessig mer for en forholdsmessig bedre vare. Prisene som har vært før på Opteron 165 og 170 var jo nærmest for gode til å være sanne (relativt til X2-serien).

5469040[/snapback]

 

 

Man kan også se det fra ett markedsføringssynspunkt. regner ikke med at det er så veldig positivt for merkenavnet at fullt med "drittunger" (pardon the expression) kjøper cpu'er beregnet på den professjonelle delen av markedet? Gir vel ett visst negativt inntrykk...på en måte?

Lenke til kommentar
Ifølge en av AMDs kunder skyldes prisøkningen at AMD vil forhindre at entusiastene kjøper Opteron. Selskapet ønsker heller at entusiastene kjøper prosessorene som er rettet mot forbrukermarkedet - Athlon 64-seriene. Spørsmålet er om en såpass liten prisøkning er nok til at entusiastene styrer unna Opteron.

Jeg tror ikke AMD vil forhindre folk i å kjøpe Opteron, men heller at folk skal betale forholdsmessig mer for en forholdsmessig bedre vare. Prisene som har vært før på Opteron 165 og 170 var jo nærmest for gode til å være sanne (relativt til X2-serien).

5469040[/snapback]

 

 

Man kan også se det fra ett markedsføringssynspunkt. regner ikke med at det er så veldig positivt for merkenavnet at fullt med "drittunger" (pardon the expression) kjøper cpu'er beregnet på den professjonelle delen av markedet? Gir vel ett visst negativt inntrykk...på en måte?

5469414[/snapback]

 

Tror du det? Jeg kan ikke helt skjønne at det er så skadelig for anseelsen, men det kan jo såklart hende, jeg oppfatter ikke server-markedet som et typisk "såpe-marked" der folk er veldig opptatt av ekslusivitet. Jeg tror det ligger inntjeningshensyn bak.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja siden nesten alle Opteron 165/170 overklokker til minst 2.4 Ghz på luft. Hvorfor kjøpe en X2 4800+ til nesten 7000 kr når man kan få en Opteron 165 til ca 2700 kr liksom!

5469094[/snapback]

Men nå er det jo mulig å overklokke en X2 litt også da, så dette blir vel ikke en helt rettferdig sammenligning?

Lenke til kommentar
Ifølge en av AMDs kunder skyldes prisøkningen at AMD vil forhindre at entusiastene kjøper Opteron. Selskapet ønsker heller at entusiastene kjøper prosessorene som er rettet mot forbrukermarkedet - Athlon 64-seriene. Spørsmålet er om en såpass liten prisøkning er nok til at entusiastene styrer unna Opteron.

Jeg tror ikke AMD vil forhindre folk i å kjøpe Opteron, men heller at folk skal betale forholdsmessig mer for en forholdsmessig bedre vare. Prisene som har vært før på Opteron 165 og 170 var jo nærmest for gode til å være sanne (relativt til X2-serien).

5469040[/snapback]

 

 

Man kan også se det fra ett markedsføringssynspunkt. regner ikke med at det er så veldig positivt for merkenavnet at fullt med "drittunger" (pardon the expression) kjøper cpu'er beregnet på den professjonelle delen av markedet? Gir vel ett visst negativt inntrykk...på en måte?

5469414[/snapback]

 

Tror du det? Jeg kan ikke helt skjønne at det er så skadelig for anseelsen, men det kan jo såklart hende, jeg oppfatter ikke server-markedet som et typisk "såpe-marked" der folk er veldig opptatt av ekslusivitet. Jeg tror det ligger inntjeningshensyn bak.

 

AtW

5469467[/snapback]

 

 

selvsagt, jeg bare spekulerer, men jeg kan fint se innkjøpssjefer si "oi, jamen det er det jo bare ungdom og slikt som kjøper, det er ikke noe for oss seriøse bedrifter"... iallefall sånn i mitt hode ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...