Gå til innhold

Virtuelt prispress


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis virituelle operatører kjøper ut kundene til f.eks netcom eller telenor, så kan vel fortsatt netcom/telenor fungere som nettilbyder til virituelle operatører? Altså at de ikke lengre tilbyr tjenester til sluttkunder men kun til virituelle operatører. Noe slikt ville selvfølgelig betydd endringer i markedet, men ville det egentlig betydd noe merkbart for oss kunder? Noe annet enn et nytt navn på regninga?

Lenke til kommentar
Hvis virituelle operatører kjøper ut kundene til f.eks netcom eller telenor, så kan vel fortsatt netcom/telenor fungere som nettilbyder til virituelle operatører? Altså at de ikke lengre tilbyr tjenester til sluttkunder men kun til virituelle operatører. Noe slikt ville selvfølgelig betydd endringer i markedet, men ville det egentlig betydd noe merkbart for oss kunder? Noe annet enn et nytt navn på regninga?

5467736[/snapback]

Det er jo Telenor og Netcom som eig linjene, dei har nok ikkje noko interesse av å selge linjene, så sant dei tener penger på det, noko eg er sikker på dei gjer. Trur ikkje det ville betydd stort eg, det har vel ingenting å sei for dei virtuelle operatørane om linjeeigaren har operatørtenester eller ei? Om dei endrer linjeleiga er jo ein annan sak.

Lenke til kommentar
Det er jo Telenor og Netcom som eig linjene, dei har nok ikkje noko interesse av å selge linjene, så sant dei tener penger på det, noko eg er sikker på dei gjer.

5467765[/snapback]

Jeg tror ikke helt du fikk med deg hva jeg prøvde å si.

 

I dag er netcom og telenor både netteiere og operatører for sluttkunder. Det jeg mente var at virituelle operatører kunne finne på å kjøpe ut operatør-delen av selskapene slik at telenor/netcom kun var netteiere og ikke hadde noen kontakt med sluttkunder lengre. Altså at de bare står som distributør av netttjenester og ikke som sluttforhandler av netttjenester.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...