Gå til innhold

Demo av Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde demoen i går, og må si dette spillet har et visst konsollpreg over seg. Noe rart er det i allefall, det virker som et veldig forenklet spill rent gameplay-/kontrollmessig sammenliknet med Rainbow Six 3: Raven-shield. Noe rart er det i allefall.

 

Men jeg kjøper det nok uansett, siden jeg er en stor fan av denne typen spill. ;)

Lenke til kommentar

Huff og huff... Har nå testet denne demoen litt mer, og må si jeg er ganske misfornøyd. Lyden er elendig, gameplayet suger, AI-en på folkene er helt på trynet (av det jeg har sett så langt i allefall)... Grafikken er i det minste ganske bra om ikke annet.

 

Dette er en kraftig forenklet versjon av Rainbow Six: Raven Shield i mine øyne, og jeg synes ikke på noen måte at det er en verdig etterfølger. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Spilt gjennom demoen et par ganger nå, og som en som elsker SWAT4 så må jeg si at spillet irriterte meg mer enn det ga meg noe glede. Enig med dem som sier at A.I.-en er helt hysterisk forferdelig, animasjonene rotete, folk hakker og løper rundt på merkelig måte, etc. Lyden litt snodig ja, men har bare 2.1 så skal ikke si for mye.

 

Iforhold til SWAT4 så er kommandoene man gir til medspillerne amatørmessig. Her skulle de bare gitt opp og følgt samme rute som SWAT4, eller i det minste beholdt den fine blomsten/radialmenyen som tidligere versjoner hadde. Nå er det kun en firkantet windows-høyreklikkmeny som de har smelt sammen på 5 min....nitrist.

 

Og ja, det mest irirterende er at gruppen ikke kan ta oppstilling og sikre et rom (med frag eller flashbang) hvis døren er ÅPEN!. Herregud! Og når de stormer et rom så bare tripper de inn og stiller seg ofte tilfeldigvis med ryggen til de tre terroristene som fins i rommet...

 

Eneste som kan redde dette spillet fra helslakt (mindre enn 70% score, tenker jeg) er at de utsetter lanseringen fra Q1 til Q2 og fullfører spillet. Tviler på at det skjer da produsentene har sikkert et enormt press på seg fra microsoft om å lansere Xbox360-versjoen innen tiden....bare trist.

Lenke til kommentar

quoter meg selv fra en annen tråd..

har nå spillt det litt.

 

og har funnet følgende ting jeg liker/ikke liker.

 

LIKER:

hitil beste aimpoint grafikk.

endelig en 1911 .45 i R6 serien(hvis man kan kalle dette et R6 spill)

bilene er ikke like ille som i RVS.

 

IKKE LIKER:

Tracer's

ikke noe takktisk kart, eller valg av folk

ikke noe røde prikker der man treffer folk.(rouge spear gjorde dette bra)

Ai

og en del andre små ting.

 

spillet i seg selv er ikke spesielt dårlig(hvis man ser bort fra Ai'n)

de skulle ha forbedre Ai'n og kalt spillet Tom Clancy's SWAT wannabie.

da hadde jeg godtatt det. men å kalle dette et Rainbow Six spiller blir feil

5464516[/snapback]

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
har nå spillt det litt.

IKKE LIKER:

Tracer's

5464516[/snapback]

Mener du de ikonene som viser f.eks. hvor området man skal plassere gislene er, dvs de ikonene som vises gjennom veggene? Jeg så i allefall et slikt ikon som svevde i luften foran meg når jeg snudde meg mot sonen jeg skulle føre med meg gislene til selv om det var flere vegger mellom meg og området, jeg antar det er det du mener?

 

Personlig synes jeg den funksjonen var ganske grei, selv om det mest fornuftige kanskje ville vært å nøye seg med kun et kart, eller evt en enkel radar i et hjørne av skjermen som viser retningen man skal gå og om målet befinner seg over/under deg eller om det er på samme plan. Det at slike ting dukker opp i synsfeltet i tide og utide er kanskje ikke det beste, strengt tatt.

 

Prøvde forresten Raven Shield litt i går (lenge siden jeg spilte det sist), og du verden, det spillet er LANGT bedre enn Lockdown, det synes i allefall jeg. Grafikken er jo forholdsvis bra i Raven Shield også, men lyden er MYE bedre, AIen er en god del bedre, man kan planlegge oppdragene detaljert hvis man vil, og gameplayet føles mye bedre generelt sett. Et mer gjennomført spill med flere muligheter, enkelt og greit.

 

Jeg håper de gjør en del omfattende endringer av Lockdown før det kommer ut på markedet, for dette var skuffende. Men det blir vel kanskje litt mye å håpe på? :roll:

Lenke til kommentar

tracer = lysende kuler som viser hvor du skyter/treffer...

 

det er dårlig fordi det er laget parallellt for konsoll og pc. enkelt og greit. Hadde man ikke hatt de begrensniger man har på konsoll når det gjelder interface, så tviler jeg på at lockdown hadde blitt nevneværdig forskjellig fra ravenshield på det punktet. Det er simplifisert for å passe på en kontroller som bare har styrespaker + ~8 knapper (eller mindre)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
har nå spillt det litt.

IKKE LIKER:

Tracer's

5464516[/snapback]

Mener du de ikonene som viser f.eks. hvor området man skal plassere gislene er, dvs de ikonene som vises gjennom veggene? Jeg så i allefall et slikt ikon som svevde i luften foran meg når jeg snudde meg mot sonen jeg skulle føre med meg gislene til selv om det var flere vegger mellom meg og området, jeg antar det er det du mener?

 

nei mener dette.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Tracers

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...