Gå til innhold

Firefox 2.0 på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
thunderbacon: er det ikke 1.0.6 du tenker på? Det er ikke så fryktelig mange som går gjennom hele rekka av minor-release før neste major kommer. altså, 1.1 til 1.5 deretter til 2.0 er ikke uvanlig. Msn messenger er et klart eksempel, opera og gaim har òg gjort det.

5459043[/snapback]

er bare det at 1.6 alpha kom ut FØR 1.5

Lenke til kommentar
Jeg synest det bør bestemmes en standard for versjonnummer.

5459940[/snapback]

Er det ikke allerede en de-facto standard at:

* En økning på 0.01 betyr en veldig liten oppgradering/bugfiks

* En økning på 0.1 betyr en liten oppgradering med flere bugfikser og kanskje en ny funksjon

* En økning på 0.5 betyr en stor oppgradering med en pakke med bugfikser og en pakke med nye funksjoner

* En økning på 1.0 betyr ikke en oppgradering men en helt nyutarbeidet versjon med flere grunnleggende endringer under skallet og mange nye egenskaper.

Lenke til kommentar
Jeg synest det bør bestemmes en standard for versjonnummer.

5459940[/snapback]

Er det ikke allerede en de-facto standard at:

* En økning på 0.01 betyr en veldig liten oppgradering/bugfiks

* En økning på 0.1 betyr en liten oppgradering med flere bugfikser og kanskje en ny funksjon

* En økning på 0.5 betyr en stor oppgradering med en pakke med bugfikser og en pakke med nye funksjoner

* En økning på 1.0 betyr ikke en oppgradering men en helt nyutarbeidet versjon med flere grunnleggende endringer under skallet og mange nye egenskaper.

5464021[/snapback]

Så vidt jeg vet står produsentene til disposisjon til å gjøre hva de vil, men de fleste følger denne standarden siden det er den som er vanlig og anbefalt å bruke.

(mulig jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...