Gå til innhold

Fujitsu satser på mindre disker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oioi! Her var det spennende nytt 200GB 2,5" :dribble:

 

La oss også håpe at de lanserer en av diskene med 10.000rpm eller 15.000rpm med SATA-tilkobling. (og SAS selvfølgelig)

 

Disken på bildet er vel en Fujitsu Primergy (skyggeleggingen ser noe misslykket ut der platene på disken ikke gir skygge slik som resten)

 

Det er spennende at det dukker opp relativt ukjente selskaper som Cornice. Det er vel bare et spørsmål om tid før Fujitsu kjøper opp Cornice?

 

Cornice har forresten en fin presentasjon av virkemåten til Crashguard-teknologien deres her: http://www.corniceco.com/technology/crashguard-video.html

Lenke til kommentar

Oioi! Her var det spennende nytt 200GB 2,5" :dribble:

 

dette har jeg tro på, en 2,5 disk i strikkophelg i 3,5" brønn. de må jo være helt glimrende. ytelses messig kan man jo håpe at de blir slik 3,5" er i dag.

 

litt synd at det ikke nevnes 1" disker, har kjøpt meg en slik en er et helt genialt produkt. de hadde vel kanskje klart og presset den opp i dobbel størelse.

 

300gb 15000 rpm disker, høres rytt, varmt og dyrt ut :whistle:

Lenke til kommentar
litt synd at det ikke nevnes 1" disker, har kjøpt meg en slik en er et helt genialt produkt. de hadde vel kanskje klart og presset den opp i dobbel størelse.

5446393[/snapback]

I følge linken i artikkelen lanserte nylig Cornice en 1" disk på 10GB. Jeg sporet opp prisen til å være 85$ (ca 550kr) per stykk i kvanta på 10.000. Så det lover godt for både større og billigere knøttsmå disker fra LaCie i det nærmeste. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...