Gå til innhold

Straffbart å irritere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"med hensikt å irritere" er noe helt annet enn "å irritere noen". Uansett synes jeg det hørtes veldig tullete ut. Har de ikke eksisterende lover som allerede dekker problemstillingen og til og med inkluderer irriterende personer som ikke er anonyme?

 

Hvem er det som skal håndheve de kanskje 100 millioner lovbruddene denne loven vil medføre?

Lenke til kommentar
"med hensikt å irritere" er noe helt annet enn "å irritere noen". Uansett synes jeg det hørtes veldig tullete ut. Har de ikke eksisterende lover som allerede dekker problemstillingen og til og med inkluderer irriterende personer som ikke er anonyme?

 

Hvem er det som skal håndheve de kanskje 100 millioner lovbruddene denne loven vil medføre?

5425589[/snapback]

 

Ja, det framstår som en teit lov for meg også, "irritere" det er ikke akkurat et sterkt begrep, antaklig blir det en av disse tåplige lovene som sjelden blir brukt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å kommentere her engang. Artikkelen gir inntrykk av elendig research. Som med de fleste lover, så er den garantert bedre formulert enn det gis inntrykk av her.

 

Det er umulig å kunne mene noe som helst om dette på grunnlag av det tynne, usammenhengende og dårlige oversatte våset vi har fått presentert i denne "artikkelen".

 

Skjerp dere neste gang dere dekker noe slikt.

 

</rant> :p

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
... Har de ikke eksisterende lover som allerede dekker problemstillingen og til og med inkluderer irriterende personer som ikke er anonyme? ...
I Norge har vi det og jeg tar det for gitt at de har det tilsvarende i USA. Loven er jo ikke tåpelig i den fortsand at det eksisterende lovverket alt dekker denne typen forbrytelser.

Det som er det store ankepunktet for meg er at denne loven tilsier at bigbrotherfenomenet nå har en gyldig unnskyldning for å øke overvåkingen av samfunnets innbyggere.

Kan dette være årsaken til innføringen av den nye loven?

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...