Gå til innhold

Klart for fireveis SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pøh, med 4x skjermkort så er det på tide å kjøpe fond i kjernekraftverk rundt omkring.

 

Kan ikke helt se for meg hvem som trenger dette når det er klart at 2xsli støtter allerede på flaskehalsen : cpu.

5392526[/snapback]

 

Ikke om du kjører i stode nok oppløsninger... seff... med en 17" lcd er dette ingen vits.. men med 30" apple skjerm kommer de nok til sin rett

Lenke til kommentar

PC World Norge har flere detaljer om maskinen, bl.a. at pc-en leveres med en Intel Pentium Extreme Edition 955-prosessor på 3,46 GHz overklokket til 4,26 GHz. Ikke treigt med andre ord.

 

For å gjøre maskinen ekstra spesiell vil den også bli levert i flammelakkert kabinett – signert av Mike Lavallee som står for lakkeringsjobben, samt Dell-sjefen Michael Dell.

Mike Lavallee er bedre kjent fra Discovery Channel hvor han lakkerer biler, fly, helikoptere m.m. Utrolig dyktig fyr.

 

Hadde ikke sagt nei takk til den maskinen her, men det må være enorm varmeutvikling i den og for ikke å nevne støynivået. Nei jeg tror nok de aller fleste av oss hadde klart seg lenge med GTX 256MiB versjonen i dual-oppsett. Tøft gjort av Dell dog.

Lenke til kommentar

Herrrlig. Så min neste pc bør ha:

4 gig ram (5000kr)

Dobbletkjerne cpu (8000kr)

HK (2000kr)

2x 650W PSU (3000kr)

4x 7800gtx (20 000kr)

21" superHD LCD (25000kr)

+ ENDEL kjøleutstyr

= ca65000 kr

..og med slikt utstyr bør man jo få et kabinett laget av Orange County Choppers, og det koster jo og litt.

 

 

jeg tror 6600gt kortet mitt skal få harke en stund til. :blush:

Lenke til kommentar

Dette er helt klart rått, men jeg synes vi begynner å treffe grenser slik man gjorde med CPU markedet. DualGPU er fint hvis det kan nyttiggjøres på en ordentlig måte og at det ikke blir uhensiktsmessig dyrt ved at minnet deles hardt på midten osv.

 

Men ren SLi og Xfire(flere kort ikke dualgpu) synes jeg har vært litt feil vei å gå. Xfire synes jeg er den minst gale av disse to som ikke krever like kort i det minste.

 

Jeg ønsker meg heller at de øker div. ytelse på andre måter enn å bare "hive på" slik de gjør nå. At de jobber mer med arkitekturen og funksjonaliteten på skjermkortet for å bedre ytelsen.

 

Jeg tror tilleggskort for å aksellerere spesifikt krevende oppgaver, og som er uavhengig av hva slags skjermkort man har er en bedre fremgangsmåte. Har tro på PhysX kortene som kommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...