Gå til innhold

Nokia 770 rives bort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi! Jeg regna med at den ville selge, men det var da sykt :p

Om den settes opp i produksjon, betyr det vel et aldri så lite prisfall inntil enheten kommer til Norge!

 

Kommer denne til Norge, btw? :p

Lenke til kommentar
Nokias nye Linux-håndholdte rives bort fra butikkhyllene, og produsenten sliter med å møte etterspørselen.

Les mer

5392342[/snapback]

Syns denne virket veldig lovende, men at den skulle selge såpass hadde jeg aldri ventet... Trodde det var heller få som betaler neste 4000 kr for en Nokia som ikke kan ringe - så feil kan man ta!

 

Kommer ikke til å kjøpe denne, men en fremtidig oppdatering med blant annen bedre batteritid og miniSD hadde jeg helt klart vurdert.

Lenke til kommentar

dreper du wifi-tolkoblingen så får du noen timer ekstra ut av batteriet om jeg forstår ting rett. problemet er vel at det er nettopp wifi-delen som drar folk til å kjøpe.

 

det og kansje komboen formfaktor+linux.

 

jeg kan godt tenke meg å kjøpe en. i kombo med en edge og/eller NMT/cdma telefon så har en enkel tilgang på de viktigste delene av nettet ;)

 

jeg tror forresten saken tar minnekort, men hva for type den eter husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
jeg tror forresten saken tar minnekort, men hva for type den eter husker jeg ikke.

5395034[/snapback]

RS-MMC :!:

5395173[/snapback]

 

Ikke si at det bare er DV-kort? :dontgetit:

Lenke til kommentar
jeg tror forresten saken tar minnekort, men hva for type den eter husker jeg ikke.

5395034[/snapback]

RS-MMC :!:

5395173[/snapback]

Ikke si at det bare er DV-kort? :dontgetit:

5395188[/snapback]

Vil tro det... Syns det er helt latterlig å utstyre en telefon anno 2005/06 med en eller annen form for MMC. Ble faktisk veldig glad når Nokia endelig droppet de til fordel for miniSD, men neida - plutselig kommer både E60 og 770 med RS-MMC... Typisk at to av de diggeste får det... :wallbash:

 

Forresten litt artig at Siemens startet med MMC i det Nokia fant ut at det var noe ordentlig møkk - Siemens, uteliggeren plukker opp ting fra Nokias søppel-span :p

Lenke til kommentar
hva er vitsen med å bruke så små og dyre kort i en tablet? den har da mer enn god nok plass til billige SD kort.

5395313[/snapback]

Et veldig godt poeng. 770 kunne støttet både SD og miniSD uten at det hadde gått utover størrelsen.

 

Når det kommer til E60 har jeg også liten forståelse for at miniSD ikke ble valgt. Forskjellen er så marginal (miniSD 20x21,5x1,4 mm, RS-MMC 24x18x1.4 mm) at det må være noe annet enn plassmangel som har avgjort hvilket minneformat telefonen skulle støtte. Kan ikke tenke meg det har noe med sikkerhet å gjøre - for det må da være latterlig med parnoide bedrifter skal være for spionasje, for det at telefonen leser en minnetype mye brukt i digitalkameraer er ikke noe større faremoment enn at minnekort er små nok til å gjemmes så å si hvor som helst. :hrm:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

nåja, hadde vært praktisk om alle satte seg ned å ble enig om ett flashformat for alle slike enheter. men det er jo en utopisk drøm. eneste grunnen til at tcp/ip har den plassen den har i dag var fordi alt skulle på nett og nettet brukte tcp/ip. dermed var det like greit å sette opp tcp/ip lokalt også.

 

eller, nå er det vel visse firma som går tilbake til ipx i visse deler av nettet for å ha en slags ekstra buffer i tilfelle det er svakheter i selve protokollen eller noe.

 

for å si det slik, så lenge det finnes mennesker så vil det finnes flere "standarder"...

Lenke til kommentar

vel sant nok.

 

men nå kjenner vi ikke begrunnelsene for at dem valgte den løsningen som dem valgte. kan være dem tenkte at om du skal overføre noe fra mobil til 770en så bruker du bluetooth (eller kansje usb? støtter 770 usb on the go?).

 

dem valgte vel kansje det dem gjorde for å gjøre livet lettere for fotografer og annet? er vel bare nokias utviklingsfolk som vet.

 

kan være at forskjellige designere der liker forskjellige minnekortformater...

 

og så lenge dem ikke får inn noen klager på det som merker jo ikke ledelsen noe til "problemet".

Lenke til kommentar
litt artig at Siemens startet med MMC i det Nokia fant ut at det var noe ordentlig møkk - Siemens, uteliggeren plukker opp ting fra Nokias søppel-span :p

5395247[/snapback]

Hva for noe tull er det du sier nå?

 

Siemens var tidlig ute med MMC, med Siemens SL45i, før de andre hadde begynt å snuse på minnekort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...