Gå til innhold

CES dag 1: TV, TV, TV !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott artikkel! Gleder meg virkelig til å lese rapporterter fra de andre dagene. Helst ville jeg vært der nede jeg også. ;)

 

103-tommeren er utvilsomt spennende, men spørsmålet er om den har noen nytteverdi. Hvem har plass til en så gigantisk TV i hjemmet? I tillegg til at TV-en tar stor plass i seg selv krever den et enormt rom - man må sitte langt unna for i det hele tatt kunne se på den.

 

Den eneste nytteverdien jeg kan se for meg er for små kinoer, men da er det vel like greit å bruke lerret og en god videokanon. Eller?

 

Et annet spørsmål er hvor godt bildet egentlig er. I følge Aftenposten/Forbruker.no har den en maks oppløsning på 1920x1080 punkter, noe som ikke er spesielt mye for en skjerm som er 2,2 meter bred og 1,2 meter høy.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
103-tommeren er utvilsomt spennende, men spørsmålet er om den har noen nytteverdi. Hvem har plass til en så gigantisk TV i hjemmet?

5391982[/snapback]

Har du råd til ein sånn TV, har du sikkert også plass til den. Trur ikkje akkurat det er ein TV vi kjem til å sjå i hybler rundt om i landet.

 

Flott artikkel. Kjekt med mykje bileter så vi får oppleve litt av stemninga her heime.

Lenke til kommentar
mmm, TV :D

 

Lurer på hva en 103-tommers TV vil koste oss, blir sikkert rett under 100k

 

Flott artikkel forresten

5391988[/snapback]

 

Hvis man skal ha like bra/stort bilde fra en projector må man nok opp i samme pris om ikke høyere. Så egentlig er det ikke dyrt hvis prisen blir under 100k...

Lenke til kommentar
103-tommeren er utvilsomt spennende, men spørsmålet er om den har noen nytteverdi. Hvem har plass til en så gigantisk TV i hjemmet?

5391982[/snapback]

Har du råd til ein sånn TV, har du sikkert også plass til den. Trur ikkje akkurat det er ein TV vi kjem til å sjå i hybler rundt om i landet.

5392115[/snapback]

Ja, selvsagt. Allikevel ser jeg ikke nytteverdien - på et punkt blir TV-ene for store til å ha noen som helst nytte. Når vi når 103 tommer mener jeg denne grensen er brutt for lenge siden.

Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske mange som sitter med 100" lerret rundt omkring i landet. Men disse skjermene vil nok ikke selge så mange pga prisen.

 

Kinoer har vel en opplevd oppløsning på ca 4K, og der er det vel ikke uvanlig med 10m lerret. Så 2K's oppløsning i hjemmekinoen burde vel være greit ;)

 

Mvh

Lenke til kommentar

Hm, fikk litt inntrykk av at skribenten var litt småbarnslig her gitt. Oij se der var en stor skjerm, oij enda en stor skjerm, ohoi, den skjermen var en tomme større. Ohh masse farger - hups en pen dame foran skjermen også. Jaja, det var masse skjermer... plasmatårn, plasmaslott, plasma-kakehus!

 

Kunne ikke dy meg... beklager.

 

Hva med litt reell info om skjermer for vanlige dødelige og ikke slike som skal henge i inngangen til store selskap?

Lenke til kommentar
Hm, fikk litt inntrykk av at skribenten var litt småbarnslig her gitt. Oij se der var en stor skjerm, oij enda en stor skjerm, ohoi, den skjermen var en tomme større. Ohh masse farger - hups en pen dame foran skjermen også. Jaja, det var masse skjermer... plasmatårn, plasmaslott, plasma-kakehus!

 

Kunne ikke dy meg... beklager.

Huff, nei slikt kan vi ikke ha noe av. Her kommer man inn for å lese kjedelige fakta og specs, så viser det seg at det i stedet for knusktørt prat er en journalist som faktisk har vært til stede på messen og deler inntrykkene sine med leseren.

La oss for all del blir spart for slike journalistiske barnsligheter. Her skal vi kun ha faktafyllte artikler rettet mot voksne og seriøse mennesker som for lengst har lagt barndommen bak seg. Tenk at det også er bilder i reportasjen, til og med fargebilder!

 

Kunne ikke dy meg.. beklager.

Hva med litt reell info om skjermer for vanlige dødelige og ikke slike som skal henge i inngangen til store selskap?

5392390[/snapback]

Du tror ikke det kanskje er så enkelt som at journalisten ikke har vært på den delen av utstillingen enda?

Lenke til kommentar
Ja, selvsagt. Allikevel ser jeg ikke nytteverdien - på et punkt blir TV-ene for store til å ha noen som helst nytte. Når vi når 103 tommer mener jeg denne grensen er brutt for lenge siden.

5392163[/snapback]

Denne kjøper man ikke fordi man trenger den, men fordi man har råd til det :p

Ikke noe for oss vanlige folk, altså.

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål er hvor godt bildet egentlig er. I følge Aftenposten/Forbruker.no har den en maks oppløsning på 1920x1080 punkter, noe som ikke er spesielt mye for en skjerm som er 2,2 meter bred og 1,2 meter høy.

5391982[/snapback]

Lykke til med å finne kildemateriale med høyere oppløsning. ;)

De aller, aller færreste kjører mer enn 720p i dag fra digitale projektorer på denne bildestørrelsen, og det funker glimrende, selvsagt litt avhengig av sitteavstand.

 

Selv var jeg spent på Panasonics nye plasmaskjermer, men jeg likte ikke utseendet, samt at jeg hadde håpet på 720p på 42-tommerne.

Lenke til kommentar
Hm, 103" plasma og 4x GeForce 7800 GTX...Virker som produsentene på CES heller tenker på kortsiktig PR enn å komme opp med skikkelige produkter for vanlige folk...

5392673[/snapback]

 

jepp, her skal ting selges til de mediafile og CS-rånerne...

 

sitter bare å rister på hue når jeg hører om 103 tommers plasma og HD oppløsning, hva pokker er nytten?

 

jeg kan brette hue mitt rundt ideen med 19:6 format og flat skjerm, men HD går meg en høy gang. blir litt på samme måte som disse dvd-baserte audiocdene. samme antallet spor, samme funksjonalitet, bare høyere bitrate. også kansje en og annen DRM-løsning på toppen.

 

sorry, men jeg ser ikke hva som skal få meg til å kjøpe disse greiene. kansje den dagen at tven går til helvet og det eneste dem har på lager er HD tv...

 

er vel som en kompis av meg sa om dekkdimensjoner:

"jeg har ikke peil på hva talla betyr, men høyrere tall er "kulere""...

 

ren og skjær siffer-runk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...