Gå til innhold

2-3 tusen klassen, 5 kandidater


Anbefalte innlegg

Ja da håper jeg at jeg har gjort hjemmeleksen min og ikke kommer med en "åpen forespørsel" :hmm:

 

Skal reise på utveksling og må nesten feste denne tiden til litt bedre minne enn min egne møllspiste. Skal derfor få meg et lite og hendig kamera til en ikke så alt for stor penge. Satser derfor på bunnen av 2000-3000 tusen klassen.

 

Jeg har rotet rundt i produktguiden en godt stund og funnet frem til 5 kameraer som så ut som de var lette å bære rundt på.

 

Canon Digital Ixus 50

De to øverste har vist ganske dårlig dårlig batteritid, noe jeg liker å ha mye av siden jeg ofte bruker kamera i lengre perioder uten mulighet for oppladning.

 

Fujifilm FinePix F450

Det er kanskje veldig uheldig å ha en lcd som funker dårlig i sterkt sollys... siden jeg skal ned til Australia?

 

Kodak EasyShare V530

Uffda... ikke akam test her

 

Sony Cyber-shot DSC-P200

Liker batteritiden på begge sonykameraene, men er ikke så glad i memorystick pga prisen.

Sony Cyber-shot DSC-W15

 

Uff nei nå ble det litt sent, klarer ikke tenke skikkelig lenger. Ville vært veldig hyggelig hvis noen har noen erfaringer fra disse kameraene. Og kanskje også klarer å sammenligne bildekvaliteten på tvers av de. Leser testene, men syns det er veldig vanskelig å få dannet et helhetlig bilde. Er det et kamera som absolutt burde vært med eller som ikke burde det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mitt klare førstevalg i din prisklasse er denne;

https://prisguiden.no/produkt/36164

 

Her er linken til konklusjonssiden i Phil's test(kanskje testeren jeg har mest tiltro til;

http://www.dpreview.com/reviews/canonA620/page14.asp

Tror jeg aldri har sett så få -(negative) punkter i en phil test

 

Et par til jeg mener trekker veldig opp er;

meget god batteritid med vanlig AA batterier(tom for "power", kjøp mer i nærmeste kiosk).

4x zomm som har god skarphet over hele spekteret.

 

Modellen har også en lillebror som er ca 500,- billigere mp 5mp.

 

Mvh Asle

Lenke til kommentar

Hmm... hadde ikke sett på den pga formen. Er ganske stor, blir kanskje litt vanskelig å bære det med seg. Canon PowerShot A620 blir kanskje litt dyr, Canon PowerShot A610 var mer min stil. Har de omtrent samme bildekvalitet ol? Var ikke stor forskjell i produktguiden.

 

Bredde: 10.5 cm

Høyde: 6.6 cm

Dybde: 4.9 cm

Vekt uten batteri og minne: 235 gram

Er dybden målt ved det tykkeste (håndtaket) eller mer på midten av kamera?

Ser ut som et veldig bra kamera.

 

Ingen andre mindre som ganske like i ytelse?

 

Edit: Lagt til linker

Endret av DoffeLoffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...