Gå til innhold

Asus introduserer ReverseCool


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der har jeg lurt på i evigheter på hvorfor ingen har gjort. Mitt skjermkort opptar i prinsippet to PCI spor i tillegg til agp da det er nødt til å ha litt rom rundt kjøleren. Mot CPU er det flust av plass, spesielt i mitt kabinett som har PSU nede i front. (Arctic Silentium)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

En annen lur ting er jo å montere CPU på baksiden slik at den avgir varmen rett i kabinettet. Med aluminiumsribber på siden av kabinettet burde det ikke være noe problem å kjøre passivt. Da tenker jeg på noe à la de ribbene på framsiden av en playstation 2.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

problemet blir vel rett og slett plass. husk at mange hovedkort har cpu ganske midt på, og gjerne en kjøleblokk mellom cpu og pci-e sporet.

 

dermed bør/må pci-e sporet flyttes enda lavere ned på hk for at dette skal funke med store kjølere som f.eks zalman.

 

og det har vært kabinetter å få tak i en god stund som snur skjermkortet (og alt annet) opp-ned, og da får man tilnærmet samme effekt. tror jeg i alle fall

Lenke til kommentar
Så lenge jeg slipper BTX, er dette en fin-fin løsning.

5377441[/snapback]

 

Hva er galt med BTX?

 

 

Men om denne GPU løsningen er så smart vet ikke jeg. Den er vel mest beregnet på AMD kort som har plassert chipsettet under skjermkortene (idioti). Men for de med vanlige intel system, så sitter vel gjerne NB kjøleren i veien. I hverfall hvis man trenger kraftigere saker.

 

Nei det er bedre på gamle måten, bare de finner opp enda bedre kjølere, og integrerer mer på hovedkortene, så bruken av tilleggs kort minsker enda mer. Flere HDD og USB kontakter osv pr hovedkort.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Genialt! Gir meg uendelig nye muligheter hva angå hjemmemekka kjøling :)

5377496[/snapback]

 

Haha tenkte på deg når jeg så denne ArticOC :!:

5377554[/snapback]

Får håpe det kortene kommer med litt råere brikkesett, isåfall vil det nok ikke ta lang tid før jeg kommer med en extrem løsning basert på luft. Passiv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...