Gå til innhold

VIA vil doble markedsandelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dette skal gjelde både hos PC-leverandører og produsenter i andre segmenter som eksempelvis bilbransjen. Nissan skal eksempelvis ha lagt inn en større ordre hos VIA for å integrere brikkesettene i Murano- og Lafesta-modellene."

 

Huff og huff. Som en hardbarka Nissan fanatiker ser jeg med skrekk og gru på at Nissan skal bruke VIA komponenter! Etter alt tullet jeg har hatt med VIA opp gjennom årene. Får bare håpe at dette er historie.

 

Tenker ett worst case scenario; Neste generasjon Skyline GT-R (R35) VIA komponenter i neste generasjon ATESSA ETS PRO Systemet (Styre systemet til 4WD`EN) Hva skjer om disse komponentene kræsjer midt i en kritisk situasjon, jeg er lite fristet til å legge livet mitt hendene på VIA. For å sette ting på spissen!

 

Tror dessuten at VIA er for opptimistisk, det er en grunn til at de har mistet store markeds andeler. Dårlig kvalitet og liten grad av innovasjon sammenlignet med for eks. Nvidia.

 

Men, for all del VIA kan vise seg å bli en verdig konkurent, om kvaliteten blir god nok og de tekniske løsningene gode nok.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt morro å tulle litt med VIA, men egentlig har jeg vært veldig fornøyd med mange av VIA/Abit hovedkortene jeg har hatt. Jeg husker godt da VIA var best i AMD klassen (KT266A, KT333, KT400A for å nevne noen).

 

Men generelt sett synes jeg det er veldig artig at noen (her Nissan) satser på pc i bil, etter min mening er det på høy tid. Skulle selv ønske jeg hadde en VIA nano-atx pc istede for min slappe Sony cdspiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...