Gå til innhold

Test av Nikon Coolpix S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kameraene dere sammenligner med, hvilke kriterier har dere for at de er i samme klasse ?

 

Pris, antall x optisk zoom, megapixler  ...?

 

Og hvis testen er skrevet på norsk, tror jeg dere har glemt å oversette teksten under bildene...eller "billederne" som dere skrev ;).

5330042[/snapback]

 

Hej

De to kameraer, der sammenlignes med på billedkvaliteten er begge ultra-zoomkameraer.

Sony Cybershot DSC H1 er desuden taget med, fordi den har fin opløsningsevne og lav billedstøj. Prismæssigt ligger den i underkanten af de 3600 kr iflg. Akam.nos prisguide.

Konica Minolta Z6 er også et ultrazoom-kamera og ligger prismæssigt i underkanten af de 3500 kr. iflg. Akam.nos prisguide.

Nikon Coolpix S4 ligger af et ultrazoomkamera at være i en klasse for sig, hvad angår størrelse. Det er det mindste ultrazoom-kamera, jeg endnu har testet/set. Prisen ligger iflg. akam.nos prisguide lige under 3.000 kr.

Der er altså en prisforskel på kun lidt over 600 mellem den billigste og den dyreste, og når man så tager i betragtning, at man både med Z6 og H1 får kameraer med billedstabilisatorer, så er den vigtigste grund til at vælge S4, som jeg også skriver i min test, størrelsen.

Hvad angår megapixler har Nikon S4 og Minolta Z6 6 megapixler mod 5 megapixler på Sony H1, hvilket i praksis ikke betyder ret meget - noget som testen da også afslører - da H1 klarer sig bedst af de 3 kameraer.

Hvad angår smutterne i oversættelsen får vi lige kikket på dem. Tak fordi du gjorde os opmærksom på dem.

Mvh

Jens Hansen

Akam.dk

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...