Gå til innhold

Produsenter bekrefter CPU-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil "cedar mill" fortsette med modellnumre i 6xx-serien? Hva blir effektforbruket på de? Halvparten av Pentium D-serien eller pumper de det litt opp for å få høyere klokkefrekvenser?

 

En økning fra 1 til 2 MiB L2 cache per kjerne på Pentium D kommer nok godt med siden FSB tydligvis fortsatt er begrenset til 800 MHz.

 

Men jeg får vel si "gjesp..". Det er ennå rundt 9-12 måneder til det skjer spennende CPU-lanseringer hos intel. (Uten at jeg sier det er så mye mer spennende hos AMD i samme periode)

Lenke til kommentar

Npvk_X: Takk for fine tabeller og linken :)

 

Jeg skjønte ikke helt hvor de målte strømstyrken, men det kan umulig være til CPUen. Driftsspenninga er jo rundt 1,2V på disse brikkene så et strømtrekk på rundt 1A vil jo tilsi at det brukes ca 1,2W effekt. Det er omentrent som prosessoren i en mobiltelefon når man prater i den. Altså fullstendig urealistisk. Hvis det er målt på 12V-linja så blir det fortsatt alt for lite. Det ser ikke ut som det er målt på 230V-sida heller. (dårlig isolerte ledninger)

 

Ellers: Det virker litt kunstig at Intel ikke leverer Cedar mill i 4,0 GHz-utgave. Brikkene virker jo mer enn nok kapable til det.

Lenke til kommentar
simen1: her finner du om strøm målingen... siden er kinesisk men bablefish fixer det

http://hkepc.com/hwdb/65nm975x-8.htm

 

 

Tror forresten julenissn var innom en tur... :xmas:

5315691[/snapback]

 

Det var ikke lett å skjønne den dårlige oversettinga "platform, tests the overall power loss", men jeg tror de mener totalt strømforbruk på 230V-sida. Altså en reduksjon fra 163,3 til 144,9 W (12% reduksjon) for Pentium4 640->643 og en reduksjon fra 234,6 til 227,7 W (3% reduksjon) for Pentium D 840->955. Alle tallene er ved max load.

 

PS. Gratulerer med ES -prosessor :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...