Gå til innhold

Bekrefter offisiell støtte for HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat her står vel valget mellom Blueray-pest og HD-DVD-kolera. Jeg håper det nye kinensiske formatet eller LVD kommer på banen og knuser begge disse.

 

Dere skriver i artikkelen at HD-DVD er bakoverkompatibelt. Hva mener dere med det? At man kan spille av HD-DVD-plater i dagens DVD-rom'er eller omvendt? Har dere noen kilde på det?

Lenke til kommentar

Alle HD DVD-spillere vil være bakoverkompatible med DVD fra bunnen av, mens Blu-ray-spillere ikke er det. Blu-ray-spillere kan være bakoverkompatible med DVD, men da trengs det et lesehode som kan takle det, noe som jeg vil tippe blir dyrere. Fra http://www.blu-ray.com/faq/:

Several leading consumer electronics companies have already demonstrated products that can read/write CDs, DVDs and Blu-ray discs using a BD/DVD/CD compatible optical head (...). Although it's up to each manufacturer to decide if they want to make their products backwards compatible with DVD

Jeg er litt skeptisk til Blu-ray, og mer entusiastisk når det kommer til HD DVD. Noe av grunnen til det er at Blu-ray ser ut til å bli dyrt, både spillere og plater. En annen grunn er nettopp det at HD DVD har native støtte for DVD og er støttet av DVD Forum, de som står bak DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...