Gå til innhold

Omtale av Call of Duty 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamer.no

"Den største skuffelsen er røykeffektene. Disse blir generert i ren 2D, noe som rett og slett ser dumt ut."

 

Gamezone.com

"Graphics: 9.7

Absolutely stunning. The smoke effects are amazing"

 

 

Er det rart jeg gir mer og mer F i anmeldelsene? I en anmeldelse er det den største skuffelsen, i en annen blir det fremhevet som det beste av alt...jeg har ikke prøvd spillet, så jeg aner ikke hvem som har rett, men en eller annen må hvertfall ta feil.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

"Har du Xbox 360 og i tillegg liker å skyte? Da bør Call of Duty 2 være et sikkert kjøp for deg. Spillet formidler krig på den ”gamle” måten svært nøyaktig og variert. Nei, vi snakker ikke om en revolusjon, snarere en evolusjon med museskritt. Varierte brett, mektige miljøer, intens strid og glimrende lyd slår et slag for at dette skal være blant de mest vellykkede lanseringstitlene til Xbox 360. Selv om spillet er svært lineært, drukner nitriste arbeidsoppgaver i kaoset som er krig, du er virkelig med der det skjer hele tiden. Gigantiske minuser er det få av, men vi har vel som nevnt sett det meste før. Dessuten har den kunstige intelligensen problemer i enkelte situasjoner. Den sikre død venter deg, og den har en distinkt bittersøt smak av blod – Call of Duty 2 bør innfinne seg i din samling snarest."

 

Jeg synes det er en viss forskjell mellom ordbruken i oppsummeringen/anmeldelsen og karakteren som er gitt. jeg ble overrasket over karakteren da jeg kom til den. dette må ikke regnes som en fanboys raljering over at favorittspillet hans har fått en middels karakter da det ikke er tilfelle. det er spesielt viktig nå som delkarakterene er forsvunnet at anmeldelsen og karakteren står i forhold til hverandre og det er det som (etter min mening) ikke er tilfelle her.

Lenke til kommentar
"Har du Xbox 360 og i tillegg liker å skyte? Da bør Call of Duty 2 være et sikkert kjøp for deg. Spillet formidler krig på den ”gamle” måten svært nøyaktig og variert. Nei, vi snakker ikke om en revolusjon, snarere en evolusjon med museskritt. Varierte brett, mektige miljøer, intens strid og glimrende lyd slår et slag for at dette skal være blant de mest vellykkede lanseringstitlene til Xbox 360. Selv om spillet er svært lineært, drukner nitriste arbeidsoppgaver i kaoset som er krig, du er virkelig med der det skjer hele tiden. Gigantiske minuser er det få av, men vi har vel som nevnt sett det meste før. Dessuten har den kunstige intelligensen problemer i enkelte situasjoner. Den sikre død venter deg, og den har en distinkt bittersøt smak av blod – Call of Duty 2 bør innfinne seg i din samling snarest."

 

Jeg synes det er en viss forskjell mellom ordbruken i oppsummeringen/anmeldelsen og karakteren som er gitt. jeg ble overrasket over karakteren da jeg kom til den. dette må ikke regnes som en fanboys raljering over at favorittspillet hans har fått en middels karakter da det ikke er tilfelle. det er spesielt viktig nå som delkarakterene er forsvunnet at anmeldelsen og karakteren står i forhold til hverandre og det er det som (etter min mening) ikke er tilfelle her.

5268699[/snapback]

Jeg tror misforståelsen her beror mest på at vi oppfatter karakterskalaen ulikt. Du nevner at 7 er en middels karakter, det er det ikke slik jeg ser det. 7 er "godt", noe Call of Duty 2 er.

 

Min omtale/konklusjon nevner både de positive og negative sidene ved spillet, og disse gir en totalvurdering. Om dette har blitt uklart beklager jeg det.

Lenke til kommentar

ja karakterskalaen er stadig vanskeligere å tyde etterhvert som stadig flere påberoper seg retten til å ytre sin mening om spill. problemer blir da at en karakter kan være god en plass og mindre god andre plasser. i mine øyne mistet gamer.no sin tydelighet da dere bestemte å fjerne delkarakterene. problemet er at jeg. og mange med meg er blitt oppdratt til å assosiere alle spill som får under 8 med mindre bra spill. dette er vel sansynligvis tilfelle her siden jeg ut fra ordlyden i omtalen så for meg en høyere karakter. derfor blir det viktigere for dere anmeldere (særlig pga at delkarakterene er forsvunnet) at ordlyden i omtalen står i forhold til karakteren som kommer til slutt.

 

Edit: etter å ha lest igjennom anmeldelsen på nytt ser jeg at å sitere oppsummeringen kanskje ikke var det lureste. anmeldelsen er full av "svulstig" ordbruk som bygger opp forventningene til en høyere karakter.

Endret av atokle
Lenke til kommentar
ja karakterskalaen er stadig vanskeligere å tyde etterhvert som stadig flere påberoper seg retten til å ytre sin mening om spill. problemer blir da at en karakter kan være god en plass og mindre god andre plasser. i mine øyne mistet gamer.no sin tydelighet da dere bestemte å fjerne delkarakterene. problemet er at jeg. og mange med meg er blitt oppdratt til å assosiere alle spill som får under 8 med mindre bra spill. dette er vel sansynligvis tilfelle her siden jeg ut fra ordlyden i omtalen så for meg en høyere karakter. derfor blir det viktigere for dere anmeldere (særlig pga at delkarakterene er forsvunnet) at ordlyden i omtalen står i forhold til karakteren som kommer til slutt.

 

Edit: etter å ha lest igjennom anmeldelsen på nytt ser jeg at å sitere oppsummeringen kanskje ikke var det lureste. anmeldelsen er full av "svulstig" ordbruk som bygger opp forventningene til en høyere karakter.

5269063[/snapback]

 

Jeg synes det er bra gamer.no bruker hele skalaen, det er meningsløst å vanne ut hele greia med å bare bruke 70+-karakterer, synes det vitner om seriøsitet at gamer.no tar opp tråden etter feks allmektige "Amiga Power", som også hadde en tilsvarende karakterpolitikk (dog med prosenter)

 

AtW

Lenke til kommentar
hmm, kanskje jeg bør skaffe meg dette alikevel? selv  om jeg i utgangspunktet ikke liker fps på konsoll. kanskje jeg bare bør venne meg til det.... :hmm:

5269229[/snapback]

 

Noen fps fungerer absolutt ikke på konsoll, som f.eks Counterstrike. Noen fungerer absolutt som f.eks CoD2 og Halo-serien. In the end: smak og behag (og viss kontrollerbeherskelse)

Lenke til kommentar

Jeg satt nærmest og ristet på hodet igjennom hele anmeldelsen. Den fordyper seg ikke i spillmekanikken i det hele tatt. Den sier heller ingenting om hvor skuffende det er med manglende lobby-funksjon eller muligheten til å lage custom game når man spiller Live. Hva jeg stusset mest over var dog nevnte kommentar om røyken i spillet. Den er lovpriset av hele verdens spillpresse med god grunn, men her "ser den dum ut". Vel, den ser ikke like naturlig ut som røyk gjør i virkeligheten, men det gjør vel ikke så mye annet i spillet heller? Klarer du å gi meg et eksempel på spill med bedre og mer funksjonell røykeffekt (funksjonell som i at den har en kvadrillion forskjellige lag, for å emulere opplevelsen av å ikke kunne se igjennom den), blir jeg imponert.

 

Avslutter med noen sitater:

 

1UP.com:

Where have we seen it before?

It released on PC a month or so ago, and has the same script, gameplay and basic look.

 

So, how is it improved on 360?

An entirely new engine, written specifically for the 360 hardware, has the game looking and sounding better than it does even on a high-end PC. The smoke effects, for example, look even more incredible on 360.

 

The bottom line?

Infinity Ward was smart to split its programming team and develop to the new machine's strengths. The fantastic smoke and deafening sound are great examples of the special effects possible on the 360.

 

IGN.com:

The smoke grenades are easily the most interesting visual effect in the game. They're slow to take affect but once in full bloom, they're dense, large, and fluid. Inside one, you will not be able to tell where you are, which direction you entered the billowing cloud, or who's your ally or enemy. When an enemy is finally close enough to determine - usually within a three-foot radius -- there is a split second before you must make a decision.

 

Gamespot.com:

The smoke effect looks outstanding and comes in handy in both the single- and multiplayer aspects to neutralize the effectiveness of fixed machine-gun nests and snipers

The levels are just as well appointed, the textures are razor-sharp, and there's a great amount of detail in the character models. The effects from smoke grenades and explosions also look wonderful.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg påførte massiv hoderisting.

 

Når det gjelder røyken så er det som jeg nevner først og fremst på nært hold at jeg reagerer. Hvis du "strafer" rundt røyken til en fersk røykgranat blir det overtydelig at den er i ren 2D; noe jeg ikke synes ser pent ut. Uenig? Helt fair.

 

Uansett så representer dette ikke på noen måte et stort minus. Som jeg skriver er den taktiske bruken av røyk fint implementert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som kjent dette spillet er nr 3 i denne serien (hvis jeg husker rett). Må si de første 2 var veldig bra, mye bedre enn andre spill innfor WWII (shooter).

 

Men kan ikke si jeg er veldig imponert over cod2, selv om spillet er bra så ikke bra nok.

 

Selv har jeg spillt dette på en pc P4!, men spillet er generelt det samme på alle platformer.

 

Som kjent her.... så er jeg kjempe fan av half life 2, sammenligner veldig mye fra SOURCE motoren.

 

Så da ser vi i cod2 skyter du på "trekasser" så skjer det ingenting, glass det samme, (noen flasker, ikke alle). Dette syns jeg er veldig svakt. Dører kan ikke åpnes hvis ikke oppdraget sier du kan åpne dører.

 

Litt dumt og sitte bak en kasse og tyskerne skyter som gale på denne men vi kan stå bak denne. Hadde dette vært i HL2 så måtte du finne andre steder og hjemme deg.

 

pluss:

 

Syns det er veldig bra dette med interaktion mellom andre soldater du spiller sammen med, selv i singel player modus.

 

Syns spillet er veldig bra håper denne kommer til PS3 når den kommer men da med kraftig oppgradering, tror denne kunne bli mye bedre enn xbox360 (som ikke imponerer meg, nei kommer ikke til og kjøpe en slik)

 

Gamer.no - veldig bra intro på denne omtale.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...