Gå til innhold

Jul i Azeroth (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en nyhet? :hmm:

 

Uansett. Jeg vil spille i orginale fantasiverdener. Har ikke noe behov for å se kopier av alt som skjer i vår verden som paser svært dårlig i fantasiverdenen. WoW skal aboslutt kopiere inn alle hendelser uten å ha noe background story på hvorfor akkurat det samme skjer i Azeroth som her. Dessuten, jul får jeg nok av her. (misforstå meg ikke, glad i jula).

 

Nei du, jeg er forstsatt glad jeg sluttet wow. :oppgitt:

Lenke til kommentar
Juk i Azeroth får en egen nyhet, men ikke Halloween i Guild Wars? Jaujau...

5265093[/snapback]

 

Dette har blitt gjort i samtlige MMORPGs siden tidenes morgen, og når WoW slenger seg på DA blir det en stor nyhet og ståhei... Desverre er ikke gamer de eneste som favoriserer WoW

 

*lene seg tilbake og vente på flaminga*

Lenke til kommentar
Juk i Azeroth får en egen nyhet, men ikke Halloween i Guild Wars? Jaujau...

5265093[/snapback]

 

Dette har blitt gjort i samtlige MMORPGs siden tidenes morgen, og når WoW slenger seg på DA blir det en stor nyhet og ståhei... Desverre er ikke gamer de eneste som favoriserer WoW

 

*lene seg tilbake og vente på flaminga*

5265351[/snapback]

 

Jeg må vel nesten si meg enig. For det første synes jeg slike nyheter ikke burde komme på en spillside for alle slags spill, men hvis de først ønsker å ha slike nyheter, burde det gjelde for alle spill egentlig.

 

Får vel lene meg tilbake jeg også. :)

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt: De hadde Halloween-feiring i World of Warcraft også, og det dekket vi ikke. Så akkurat det er vel strengt tatt ikke noe å klage over (synes også det er litt merkelig at folk sidestiller Halloween med jul).

5267098[/snapback]

Det som er merkelig her er at gamer.no som en generell spillside legger opp en nyhet om en liten oppdatering et mmog spill som en nyhet. Og ikke er den lille oppdateringen særlig betydningful for spillet en gang. Det er jule-staticevent, hva så? Som det blir nevnt tidligere, mange andre mmog gjør det, det er ikke særlig orginalt og har ikke noe betydning for spillets fremtid.

 

Ellers må jeg si at jeg stort sett er meget fornøyd med gamer.no's nyheter. Du gjør en fantastisk jobb Joachim. Men akkurat denen nyheten og svaret ditt her på forumet reagerte jeg altså litt på.

Lenke til kommentar
Er dette en nyhet?  :hmm:

 

Uansett. Jeg vil spille i orginale fantasiverdener. Har ikke noe behov for å se kopier  av alt som skjer i vår verden som paser svært dårlig i fantasiverdenen. WoW skal aboslutt kopiere inn alle hendelser uten å ha noe background story på hvorfor akkurat det samme skjer i Azeroth som her. Dessuten, jul får jeg nok av her. (misforstå meg ikke, glad i jula).

 

Nei du, jeg er forstsatt glad jeg sluttet wow. :oppgitt:

5265081[/snapback]

 

Jul med tilknytning til kristendommen eller ikke, det har vært feiret "jul" her i verden lenge før kristendommen kom. Man feiret vintersolverv, som er den 22 des (?).

Kristendommen kapra bare feiringen (mest for å tekke de hedningene som nektet å gi opp vintersolvervfeiringen vil jeg tro (vanskelig å konvertere folk til en religion med mindre feiring...utenom med makt da...uansett..) Det er altså meget lett å tenke seg at folk på andre verdener også vil feire midtpunktet på vinteren og at solen "snur"...

 

således ser jeg ingenting i veien med å ha en slik feiring i WoW, bare de ikke drar in kristi blod og annet som har med den virkelige verden å gjøre :)

 

edit: moderert uttallelse som kan virke støtende på noen.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jul med tilknytning til kristendommen eller ikke, det har vært feiret "jul" her i verden lenge før kristendommen kom. Man feiret vintersolverv, som er den 22 des (?).

Det er helt korekt. Og det er en naturlig del å feire solsnu, særlig for mindre avanserte siviliasjoner (som de i wow) som hadde det langt hardere enn hos når det var vinter. Men da får man sentrere det rundt nettopp solsnu, og ikke bare drive med kjedelige kopier. Uorginalt. Og i alle fall ikke noen nyhet.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Gidd å les artikkelen før dere begynner med rants om kristendom og Azeroth da!!

 

"I fantasiverdenen Azeroth feirer man riktignok ikke Jesu fødsel, slik man ofte gjør i vår verden. I stedet heter høytiden Feast of the Winter Veil, og foregår fra 15. desember til 2. januar. Julenissen har de heller ikke i Azeroth, men til gjengjeld kan du risikere å møte feststemte Greatfather Winter på dine reiser rundt om i den virtuelle verdenen.

"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...