Gå til innhold

Advarer mot demonisering av Nord-Korea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal vi ikke akkurat slå fra oss helt at Kina og Korea er noen av verdens farligste land, og at de er d som har flest atomvåpen.

USA er også et sånn land, et mektig land med masse våpen (og nå masse gjeld), men storebror er mye mer overvåket av media og sånn nå, så de kan ikke akkurat begynne å gjøre noe sprelsk, slik som Kina og Korea gjør hele tiden. Disse er nærmest avsperrede land, og de skjuler mange hemmeligheter. Vi hører jo på nyhetene hver uke at det sitter massevis av samvittighetsfanger i de landene som ikke har fått en rettferdig rettsak en gang.

 

Og uansett, sitter dere andre som spiller spill og sier til dere selv "åååh, det føles så godt ut å drepe koreanere!"?

Tenker dere virkelig på hvem det er dere dreper i spillene?

Når jeg spiller spill hvor man skal drepe, så dreper jeg den som prøver å drepe meg, uavhengig av om han er hvit, svart, rosa, marsboer eller zombie. Jeg tenker "dette er fienden min, da dreper jeg han". Jeg bryr meg ikke om hva slags livsbakgrunn han har. Det er jo bare et spill! Om jeg spiller spill som f.eks. Vietcong 2, hvor man kan spille som Vietcong og Amerikaner i singleplayer-modusen, så er det ikke sånn at jeg nekter å spille som Vietcong, da jeg liksom "hater vietnamesere" eller "nekter å drepe amerikanere". Det finnes sikkert mange av dem som er sånn, men jeg bryr meg blanke faen. Sånn er det ikke i virkeligheten, men så er spill neimen ikke virkelighet heller, og det bør mange begynne å forstå!

Lenke til kommentar

Jo, men begge påstår at de er lei av at lager spill hvor de er bad-guy.

 

Hadde Norge blitt inkludert i spill som bad-guy hadde jeg ikke blitt sint. Tvert imot! Jeg ville blitt kjempeglad! Endelig er Norge kjent, liksom. :p

Grunnen er nok fordi jeg vet at det ikke er sant, liksom. Det må vel nesten bety at Kina og Korea tar seg nær av at de blir tatt med i spill som bad-guy fordi det d blir "beklagd for" i spillene må være sant, eller? :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...