Gå til innhold

Blogg: Romjulens stille nytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen spesiell fan av konsoller (spiller dem faktisk nesten ikke i det hele tatt), men jeg skal si meg enig i at konsoller "koseligere" å spille på i jula.

Ikke bare finnes det veldig mange split-screen spill til konsoller som ikke finnes på PC (Split-screen er jo alltid mer kos enn nettverks-MP, det vet vel alle?), men konsoller kan man også spille på i stua (faktisk skjer det nesten oftest der), samtidig som at man ofte må på et eget rom for å spille på PC. Når man spiller i stua blir man jo mer sammen med de andre, da de andre går rundt omkring rundt deg hele tiden. Konsoll er generelt sett mye mer sosialt.

Men igjen, jeg liker nå PC'en bedre, da jeg er en typisk PC-fyr.

 

Personlig er jeg litt skuffa over spillåret i år. Vi har fått noen gode spill, en ingen spesielt store. Ikke til PC, i allefall.

Jeg hadde venta på å få spilt Oblivion i hele jula (langvarige, storslåtte rollespill er nok mine favorittspill for juletidene), men dette måtte jo selvfølgelig bli utsatt.

I jula de siste årene har jeg spilt spill som Gothic 2, Rome: Total War, Pirates Of The Caribbean, LOTR: The Battle For Middle-Earth, osv osv.

Slike spill er utrolig artige å spille i jula. Ikke bare varer de lenge, men de er også spennende så lenge de varer!

Man kan spille Counter-Strike i mange år, men etter hvert innser man at det mer eller mindre ALDRI er noe veldig spennende. Det er det samme om og om igjen. Ingen historie, de samme brettene, samme måte å spille på om og om igjen, osv.

 

Spill som PotC, Rome: Total War, Morrowind og Gothic 2 kan man spille veldig lenge før man i det hele tatt blir ferdig med spillet første gang. Så, når man er ferdig èn gang kan man starte rett på igjen, da det er så mye man enda ikke har prøvd ut!

Jula er perfekte tider for sånt, da man har mange timer til rådighet. Ikke bare er Jula den fineste ferien man har (bedre enn sommeren etter min mening!), men det er også den ferien man venter mest i! Hver dag venter man på noe! Enten er det på å få åpnet pakkene, på middagen, eller på at slektningene skal komme fra den andre siden av kloden. Derfor er spill som de jeg nevnte før så nydelige spill, da man kan spille dem så lenge, og de kan fortsatt være kjempespennende, selv etter 50 timers spilling!

 

Gleder meg til jula i år, selv om at jeg synes det er synd for at jeg vet det ikke kommer til å ligge noen spill jeg gleder meg til under treet i år. Får håpe at jeg kanskje vinner noe i kalenderen da, selv om at det bare er ren drømming.

Lenke til kommentar

Ah, jeg husker en viss romjul for en del år siden. Husker dagen godt. Fadern hadde kjøpt inn Ocarina of Time til meg (måtte betale med egne penger dog) og jeg ventet til så lenge på at klokken skulle bli 4 og han skulle komme hjem.

 

Åpnet kartongen, tok ut kasseten og en meget fin manual (som jeg da kastet til side) og fyrte opp herligheten. Sukk. Minner.

 

Selv den dag i dag strømmer julestemningen på når jeg fyrer opp Zelda, ocarina of time og hører den velkjente intro musikken. Den romjulen var jeg meget usosial, hvor jeg til tider sto opp, spillet, spiste middag, spillet, la meg :p

Lenke til kommentar

I jula blir det for min del "Mount and Blade."

 

Dette kan dykk prøve sjølve utan noko særleg bry. Setup på 37 mb, låge maskinkrav.

 

At grafikken er fin, (ikkje nødvendigvis synonymt med "avansert" ) attmed enkelt og genialt gameplayer ikkje dumt heller.

 

Har spelt trail-versjonen, som sjølvsagt er gratis, eit par timar. Heilt hekta.

 

Last ned her.

Endret av Orgalp
Lenke til kommentar

Woah! Nå har jeg kjøpt inn mange spill her!

Fant en god del billige spill som jeg liker veldig godt. Selv om jeg har spilt dem før (warez-versjoner av dem), har jeg lyst til å ha dem i hylla (liker å ha alle spill jeg liker godt i hylla mi), så nå har jeg skaffa meg følgende spill:

 

-The Punisher (knappe 60 kroner på Play.com!)

-Freedom Fighters

-Pirates Of The Caribbean

-Gothic 2

-Beyond Good And Evil (julegave til søstera)

 

Tenker også på å skaffe meg Cold Fear, da jeg har lest mye bra om det, og trenger et nytt spill som jeg kan spille i jula. Finner det for en hundrings mange steder også nå. :)

Lenke til kommentar

ha! Enda en som fortsatt spiller colonization! Dog det ble ikke noe julespill i år, begynte litt for tidlig ;) Dog helt genialt... gameplay er alt ;)

 

Dog glemmer aldri julen da jeg fikk ff7! Jeg ventet ikke lenge med å stå opp den 25. for å komme igang, og spilte koninuerlig hele jula... og er enda ikke lei det spillet ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...