Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom kan brenne?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Må bare ut med min fortvilelse noet sted, og da mitt hat mot bluecom.

 

Jeg har akkurat flyttet og i den forbindelse melt flytting av linja som jeg har hos bluecom.

 

Så mens jeg bodde på min gamle addrese så sendte jeg inn skjemaet for melde flytting, og det varte og rakk og ingen brev eller mail om att de hadde mottatt min beskjed om flytting kom, så det var da godt nesten en måned.

Så jeg ringte da suport avdelinga deres som det da var 30min ventetid på og komme igjennom, og når jeg endelig kom igjennom fikk jeg beskjed om att de hadde glemt og sende ut varsel om att montøren kom, og han skulle da komme dagen etterpå som var den 2/11 ja kjempefornøyd og glad for att montøren var på tur la jeg på.

Dagen etter satt jeg der i spenning hele dagen og stirra ut av vinduet, men ingen montør dukka opp.

Så i 4tia fant jeg ut att jeg får ringe suport og høre, og etter nye 30min i ventetid kunne damen i andre enden fortelle att hun kunne ikke ringe selskapet som hadde montøren, for hun hadde for mye og gjøre

Ja ha skal jeg som kunde hos dere måtte ringe og mase på de som dere leier inn?

Er ikke det bluecom's jobb? Jeg betaler for en vare hos bluecom da må jo de leveere den, jeg kan jo ikke begynne og ringe alle de leier inn igjenn bare for att ting skal skje.

Men dama hos bluecom stod på sitt, og sugen som jeg var på linje så tok jeg tlf nr og ordre nr fra dama hos bluecom som ikke hadde tid og ringte selv montøren.

Han kunne fortelle att de hadde ikke fått tid denne dagen (den 2/11) og komme men de skulle komme dagen etter på.

Og dagen etterpå kom de, og holdt på i ca 1time eller noe sånt for og få linja mi inn.

Og den var inne i ca 4timer etter att montøren hadde dratt før den datt utigjenn.

Så da var det over en time med suport tlf med ventetid for og finne ut att montøren måtte komme på nytt.

Og samtidig som jeg fikk nett datt naboens ut, så tydelig noe kluss der.

Men sånn holdt det på i 2uker før jeg fikk nett, og tilsammen over 10timer med tlf til bluecom suport, siden de hadde over 30min med ventetid hver gang man ringte.

Og mens dette hadde pågått hadde jeg snakka med faktura og fikk intrykk av att dette skulle jeg få kompensasjon for :D Jeg skulle bare si i fra når at var i orden.

 

Og nå når alt er i orden har jeg funne ut att 10min med suport tlf til bluecom kommer på 26kr det vil si att over 10timer kommer til og bli DYRT!

Så jeg sendte da en mail til bluecom om att jeg gjerne kunne se att jeg fikk noe nedsatt regning på grunn av att linja mi hadde vært så ustabil og den ikke hadde blitt koblet orntlig inn før etter 2uker.

Og att jeg ikke syntes det var fair att jeg måtte betale tlf regning i dyredommer siden de hadde så laaaang ventetid!

 

Og svaret jeg fikk fra dem var att de kunne ikke se att jeg hadde hatt noen problemer.

 

og btw: Den 10/11 ramla det ett brev ned i postkassa mi om att montøren skulle komme til meg den 2/11.

Og dette brevet var postet hos dem den 7/11.

Det var da nesten litt frekt!

 

De kan brenne for min del!

 

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er sikker på at Bluecom har gjort alt de kan for deg, men noen ganger er ikke feil å enkle og rette som sluttbruker skulle ønske de var!

Det at de har "glemt" flyttingen din var jo ikke helt bra, men feil kan skje ;-)

5254863[/snapback]

 

Hehe, hvis dette er å gjøre "alt de kan" så tror jeg nok at jeg skal holde meg langt unna Bluecom i fremtiden :!: Greit nok at feil kan skje, men da bør selskapet ta konsekvensen av det og komme fram til en minnelig løsning for brukeren.

 

- La kunden kaste bort 10 timer på supporttelefonen

- Elendig support som ikke en gang gidder å ta fatt i saken

- Ingen rabatt til kunden etter alle problemene, men derimot en fornektelse av at problemene har funnet sted

 

er ikke spesielt imponerende i mine øyne!

Lenke til kommentar

hahahah. :!:

 

Jepp, de kan brenne så sinnsykt. Har selv ventet på nett fra dem i 3måneder nå, enda ikke kommet, uoffisiell levering den 16. Desember, men jeg har mine sterke tvil. :hrm:

 

(Skal nevnes at dette ikke var en "normal" bestilling der man allerede har telefon osv.)

 

LANG HISTORIE. Så jeg tar den litt seinere.

 

Har brukt mine kvota på flere hundre kroner bare på innringing selv også. :nei:

 

 

(Har for øvrig en samtale lagret med dem i .amr format, hvordan konvertere? :hmm:)

Endret av Unicorn
Lenke til kommentar

Dette er nok et bevis på at teleselksap ol. tjener på sine feil. Det er helt tullette at det skal koste noe mer å ringe til et selskap en er kunde hos. Spesielt så lenge det er de som er ansvarlige for feil.

 

Jeg hadde krevd fratrekk på månedsbeløpet for de dagene jeg ikke hadde nett, samt kostnadene for telefonkostnader til kundeservice.

 

Å si at du ikke har hatt problemer viser jo bare at de har ikke mye oversikt over logger som kommer inn med hendvendelser.

Lenke til kommentar

hehe.. jeg sa opp linja mi i juni fordi jeg skulle flytte til Trondheim i august. da jeg kom hjem i september hadde jeg den enda. og også i oktober. jeg lurer på om den er oppe enda. Jeg fikk en faktura, men den fikk jeg kreditert fordi jeg hadde sagt opp for lenge sida. Ganske digg å ha itnernett hjemme når jeg er hjemme. Gratis:)

Lenke til kommentar

Min erfaring med Bluecom er meget dårlig som privat og bedriftskunde.

 

Møter ofte arrogante folk på support/faktura avdeling som sjelden innrømmer feil. Dessuten preges organisasjonskulturen til Bluecom kommunikasjonssvikt mellom de forskjellige avdelingene, noe som ofte medfører til ulempe for kunde (meg og deg).

 

Ventetid på kundesupport kan gjerne ta alt fra 20-60min på det verste. Dette er etter min oppfatning altfor dårlig og de tar nok engang aldri ansvar for en sak. Jeg må alltid purre på en sak for at vi skal se synlig progress.

 

Har en åpen sak hos Bluecom og har etter 8 uker ikke mottatt en avklaring, selv etter 4 purringer per mail og telefon. Blir det ikke snarlig løsning på dette, vil jeg mest sannsynlig aldri være kunde av Bluecom enten som privat eller bedriftskunde i framtiden.

 

Dessuten vil dette påvirke mitt kontaktnettverk og framtidige arbeidsgiver når det kommer til valg av ISP. Tror Bluecom bør rette fokus på kundeservice, ellers kan dette bli meget dyrt for overnevnte selskap. Markedet i Norge er meget vanskelig og vi som kunder er kanskje meget kravstore og nøler ikke med å bytte til et annet firma som kan tilby det produktet som tilfredsstiller våre krav.

 

DevianX

Lenke til kommentar
Vel, vi får se hvordan det går med nye eiere, de har hvertfall en ringtilbake tjeneste på support samt køsystem så de har tydeligvis tatt tak i disse plagene.

5255236[/snapback]

 

Hvertfall et steg i riktig retning. Men tror det er for sent å påvirke den dårlige erfaringen mange Catch kunder sitter med etter at de ble overført til Bluecom tidligere i år, samt allerede en hardt belastet kundesupport avdeling som tydeligvis sliter med kapasitet.

 

En annen ting jeg irriterer meg over, er at SMTP (utgående mail server) har store problemer med å håndtere trafikk og mange mail kommer aldri fram grunnet en *spamfilter* som sletter/fjerner enkelte mail. Bluecom skylder på tredjepart og sier at de er i forhandling om en snarlig løsning. Dette har pågått i flere uker nå dessverre.

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar
Skulle bare mangle.

5255257[/snapback]

 

Ja, men tross alt er det åpenbart sant det de har sagt at de jobbet for fullt med supportproblemet.

5255401[/snapback]

 

 

Er positivt, for all del - men underlig at de ikke har hatt en bedre policy på dette før nå. Bluecom er da ingen ny leverandør?

Lenke til kommentar

Ja de skal ha de att de har fått ring til bake sak, men er ikke akkurat positivt overbevist.

For på fredag så skulle jeg ringe dem angående denne saken, og fikk da beskjed om att jeg var nr3 i køen og jeg kunne bli oppringt.

Og etter og ha sett hva det koster og ringe bluecom så var jo det en smal dak og bestemme seg for att de kunne ringe meg:)

Så jeg fulgte veiviseren demmes, og venta hele fredagen, men ingen tlf fikk jeg.

Så er ikke helt sikker på att den virker.

Snakka med en dame i dag da, på suport og hun var hyggelig og grei og var helt enig med meg, men kunne som vanelig når man ringer suport ikke gjøre noe, eneste jeg kunne gjøre var og vente eller sende ny mail:(

Og det gikk heller ikke ann og få snakka med den personen som behandla saken min.

 

Jeg må bare si elgevenn2 att jeg er ikke så sikker på att de har gjort det de kan for meg.

Når de ikke engang klarer og få hue ut av ræva og ser att jeg har hatt problemer engang?:(

Da virker det i min verden som om de ikke jobber så alt for hardt me saken.

 

Og som DevianX sier att de kommer til og tape kunder, javist, tror ikke de ser meg noe mere etter att bindingstia er over.

 

Ta bare telenor de lærte av feil, de hadde dårlig kundeservice, men de fikk klager skjerpet seg og er suveren på kundeservice i dag.

Hadde telenor for en stund tilbake siden, og da var linja mi 1-2uker forseint inkobla forhold til hva som stod på brevet jeg fikk fra de, og når jeg da ringte og klaga på det så var det første mannen i demmes kundeservice sa, hva sier du til 2måneder gratis innternett som bøte på skaden?

 

Sånn mener jeg alle isp'er burde gjøre, vise att vist noe ikke gikk som det skulle så er de behjelpelige!

Ikke som bluecom som nekter skyld!

Lenke til kommentar
Min erfaring med Bluecom er meget dårlig som privat og bedriftskunde.

 

Møter ofte arrogante folk på support/faktura avdeling som sjelden innrømmer feil. Dessuten preges organisasjonskulturen til Bluecom kommunikasjonssvikt mellom de forskjellige avdelingene, noe som ofte medfører til ulempe for kunde (meg og deg).

 

Ventetid på kundesupport kan gjerne ta alt fra 20-60min på det verste. Dette er etter min oppfatning altfor dårlig og de tar nok engang aldri ansvar for en sak. Jeg må alltid purre på en sak for at vi skal se synlig progress.

 

Har en åpen sak hos Bluecom og har etter 8 uker ikke mottatt en avklaring, selv etter 4 purringer per mail og telefon. Blir det ikke snarlig løsning på dette, vil jeg mest sannsynlig aldri være kunde av Bluecom enten som privat eller bedriftskunde i framtiden.

 

Dessuten vil dette påvirke mitt kontaktnettverk og framtidige arbeidsgiver når det kommer til valg av ISP. Tror Bluecom bør rette fokus på kundeservice, ellers kan dette bli meget dyrt for overnevnte selskap. Markedet i Norge er meget vanskelig og vi som kunder er kanskje meget kravstore og nøler ikke med å bytte til et annet firma som kan tilby det produktet som tilfredsstiller våre krav.

 

DevianX

5255200[/snapback]

 

Word.

Fant nettop ut at jeg har betalt 3-4 ganger for mye i forhold til det jeg får i linje i et halvår nå. Så når jeg sender gjengen mail, kommer det feilaktive og arrogante svar på løende bånd fra forskjellige folk. Det værste er at de ikke innrømmer feilene sine og nesten går bort fra problemområdet. Sååå.... bestiller NGT i dag :D Bluecom legger jeg i søpla med telenor.

Lenke til kommentar

Er det flere som har opplevd store problemer med treghet på SMTP serveren til Bluecom de siste par ukene? Mail kommer gjerne fram etter par dager, hvis den i hele tatt kommer fram da!

 

Fra jobben kommer kun 70% av alle utgående mail fram til kunde, og hvor de resterende mailene ligger vet ingen, selv ikke Bluecom. (70% er bare ca. beregning på tilbakemelding fra våre kunder)

 

Tok en prat med Bluecom support og de skylder på tredjepart og et *spamfilter* som tydeligvis har bannet diverse IP ranges hos Bluecom, Catch og UniNett som medfører til disse ulempene.

 

Dermed er avtalen sagt opp med Bluecom og vi avventer på ny linje fra Telenor. De klarer faktisk å levere løpet av 5 arbeidsdager (ekspresslevering). Koster riktignok ekstra, men er verdt det. Taper mer penger på at mail aldri kommer fra til kunde.

 

Jeg er med andre ord, meget skuffet over Bluecom og trodde virkelig dette selskapet kunne utforde Telenor på produkt og service.

 

DevianX

Lenke til kommentar
Tok en prat med Bluecom support og de skylder på tredjepart og et *spamfilter* som tydeligvis har bannet diverse IP ranges hos Bluecom, Catch og UniNett som medfører til disse ulempene.

5260729[/snapback]

 

Tja, det kan være ett problem hvis man blir mer eller mindre rettferdig svartelistet i slike filtre.

Var det noe mønster i dette problemet?

5 dager er vel normalt hvis man bestiller Express uansett leverandør.

Lenke til kommentar
Tja, det kan være ett problem hvis man blir mer eller mindre rettferdig svartelistet i slike filtre.

Var det noe mønster i dette problemet?

5260950[/snapback]

 

Vedkommende som jeg snakket med hos Bluecom, sjekket vår IP range som vi benytter oss av på jobben og den er ikke svarelistet. Men de sliter tydeligvis med store mengder med spam på nettet, som hemmer trafikken på mail.

 

Riktignok har de gjennomført en rekke tiltak som f.eks 5 mail i minuttet for privatkunder, for å begrense skaden. I dette tilfelle er skaden gjort og vi kan ikke forsette med at ca. 30% av mailene blir borte grunnet dårlige rutiner og løsninger hos Bluecom.

 

DevianX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...