Gå til innhold

WEB10.nu - for billig til å være god?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg ville valgt web10.nu fordi etter litt googling leser man at de har:

 

* SQL-serveren er veldig treg.

* Har ikke ImageMagick

* Webmail er svært dårlig. Bl.a. ikke mulig med forwards eller auto-reply.

 

For meg virker hostean overlegen. Hva slags dårlige erfaringer har du med dem?

Lenke til kommentar

Siden du har brukt hostean, har du jo hatt serveren din i USA.

Hvis det ikke er noe krav til at serveren er i Norge, og du ikke trenger norsk support, sjekk ut http://myhken.info

Jeg tester nå totalt 8 webhotell i USA, samt jeg har listet en rekke andre.

 

Prisene varierer fra $3 pr mnd til $10 pr mnd for de pakkene jeg lister på siden.

 

Noen av tilbyderene har enda mindre pakker. Jeg har hatt sidene mine i USA siden 1999, og opplever få problemer. Det tar noen millisekunder lengre å laste sidene, men opplever ikke dette noe problem nå etter at ADSL er blitt vanlig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg ville valgt web10.nu fordi etter litt googling leser man at de har:

 

* SQL-serveren er veldig treg.

* Har ikke ImageMagick

* Webmail er svært dårlig. Bl.a. ikke mulig med forwards eller auto-reply.

 

For meg virker hostean overlegen. Hva slags dårlige erfaringer har du med dem?

5252839[/snapback]

En del dårelige er faringer, ja.

  • Serveren var rask nok i begynnelsen, men efter hvert ble den kjempetreig. Jeg sendte spørsmål til dei om hvorfor det var slik, men har enda ikke fått svar. Det er noen mnd. siden.
  • Da jeg skulle si opp abonomentet, var det en frist før 1. desember. Jeg sendte inn i god tid. Jeg ba også om bekreftelse. På hjemmesiden dems står det forresten at support vil bli besvart fort, eller senest efter ett døgn. Da det nærmet seg 1. desember sendte jeg inn atter en mail. Ingen svarte. Til sammen har jeg sendt inn seks mail, mer og mer nervøs for hver gang. Heldig vis fikk jeg svar dagen før.

BTW: Har ikke også Hostean servere i USA?

Lenke til kommentar

Som nevnt over: Jo hostean har serverene i USA.

Jeg har testet hostean, var hos dem i ca ett år, og var ikke veldig fornøyd.

 

Sjekk siden min http://myhken.info så kan du se om det er noe som passer ditt behov og budsjett der.

 

Har du ikke en stor database med masse besøk, så er det ikke noe problem å ha sidene i USA.

 

Og hvis du vil sjekke hvor mange andre som deler server sammen med deg, ping adressen til hjemmesiden din i "Ledetekst" og så går du til http://www.whois.sc og sjekk IP adressen der.

Lenke til kommentar
Som nevnt over: Jo hostean har serverene i USA.

Jeg har testet hostean, var hos dem i ca ett år, og var ikke veldig fornøyd.

 

Sjekk siden min http://myhken.info så kan du se om det er noe som passer ditt behov og budsjett der.

 

Har du ikke en stor database med masse besøk, så er det ikke noe problem å ha sidene i USA.

 

Og hvis du vil sjekke hvor mange andre som deler server sammen med deg, ping adressen til hjemmesiden din i "Ledetekst" og så går du til http://www.whois.sc og sjekk IP adressen der.

5255164[/snapback]

 

Ser ut til at den hoster 273 websites. Er det mye?

Lenke til kommentar

Ganske normalt. De "verste" har over 1000. Men om det er 200 nettsteder med mye trafikk og mye programmer/script så går det tregt.....

 

Har du noe budsjett? Jeg bruker mye tid på å sjekke webhoteller, og leser mye forum om akkurat dette.

Bruker også MYE penger på dette området..... så jeg kan sikkert hjelpe deg med å finne noe...

 

Hvis du ikke finner noe på siden min, så send en PM eller svar i tråden, så skal vi få til noe..

Lenke til kommentar
Ganske normalt. De "verste" har over 1000. Men om det er 200 nettsteder med mye trafikk og mye programmer/script så går det tregt.....

 

Har du noe budsjett? Jeg bruker mye tid på å sjekke webhoteller, og leser mye forum om akkurat dette.

Bruker også MYE penger på dette området..... så jeg kan sikkert hjelpe deg med å finne noe...

 

Hvis du ikke finner noe på siden min, så send en PM eller svar i tråden, så skal vi få til noe..

5255509[/snapback]

 

Det var omtenksomt av deg :thumbup:

 

Hundre kroner for .com-domene er vel vanlig. Videre vil jeg ha et veldig billig webhotell - et av dei rimligste. Siden har ikke noe særlig med trafikk. SKal heller ikke ha noe særlig mye data nå. SIden siden er til min lokale Badmintonklubb, er det bare nyheter, gjestebok og bilder. HVis det er nok av plass på webhotellet, kommer det nok også ut video efter hvert.

Jeg vil helst kjøpe gjennom en norsk side med norsk support o.l.

 

Altså: Under 300 kr.

Lenke til kommentar

Og da snakker du 300 kroner i året, inkludert 100 kroner for domenet?

Oppgaven blir ikke lett da.

 

Av Norske har du følgende til 29 kr pr mnd:

 

http://www.get-one.net/websmall.html

http://www.domeneshop.no/webhotel.cgi

 

Men hvor bra support osv de har vet jeg ikke.

 

Av steder i USA kan jeg anbefale:

http://www.surfspeedy.com/

Pakken til $3.95 = ca 300 kroner pr år gir MYE for pengene.

 

De har rask support, både på Livechat og e-post.

Holder på teste dem nå, og er meget fornøyd.

 

Vær obs på at: "du får det du betaler for", så 300 kroner i året gir deg ikke de beste tilbyderene der ute. :no:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg ville valgt web10.nu fordi etter litt googling leser man at de har:

 

* SQL-serveren er veldig treg.

* Har ikke ImageMagick

* Webmail er svært dårlig. Bl.a. ikke mulig med forwards eller auto-reply.

 

For meg virker hostean overlegen. Hva slags dårlige erfaringer har du med dem?

5252839[/snapback]

En del dårelige er faringer, ja.


  •  
  • Serveren var rask nok i begynnelsen, men efter hvert ble den kjempetreig. Jeg sendte spørsmål til dei om hvorfor det var slik, men har enda ikke fått svar. Det er noen mnd. siden.
     
  • Da jeg skulle si opp abonomentet, var det en frist før 1. desember. Jeg sendte inn i god tid. Jeg ba også om bekreftelse. På hjemmesiden dems står det forresten at support vil bli besvart fort, eller senest efter ett døgn. Da det nærmet seg 1. desember sendte jeg inn atter en mail. Ingen svarte. Til sammen har jeg sendt inn seks mail, mer og mer nervøs for hver gang. Heldig vis fikk jeg svar dagen før.
     

BTW: Har ikke også Hostean servere i USA?

5255081[/snapback]

 

 

 

Vi kan legge kortene fullt ut på bordet når det gjelder kundestøtten i høst; Ja, den har vært for dårlig! Her er kritikken berettighet. Når det gjelder database-nedetid, så stemmer det også at vi har hatt ganske mye trøbbel med misbruk av sql ressurser med prosesser som har gått i løkke og kvalt serveren, feil i kode, og annet overforbruk som har kjørt serverne i senk gang på gang. Vi har sakte men sikkert begynt å få has med dette igjen heldigvis. Men det medfører ikke riktighet at databaser slettes og at vi fylte dem opp igjen feilaktig.

 

En bi-effekt av at SQL går ned, er at den får databaser til å tilsynelatende "forsvinne" og virke som om de er slettet. Dette har ikke vi kontroll over, men skjer som en følge automatisk av MySQL stopp. Når MySQL kommer opp igjen, "fylles" databasen opp igjen med samme data. Desverre skjedde det noe galt en gang da SQL startet opp og feil data ble lagt til enkelte brukere. Men - du har rett i at feilen kunne ha vært håndtert bedre av oss i ettertid!

 

Ellers må det også sies at mye kritikk gis uberettiget (og det er sikkert flere hostingselskaper som opplever det samme) når det gjelder "sen registrering" av domenenavn. I 9 av 10 tilfeller så skyldes forsinket registrering mangel på opplysninger som vi venter på fra kundens side, f.eks. manglende eller feil organisasjonsnummer i Brønnøysundregisteret, eller manglende respons fra tidligere registrar / administrator ved flytteforespørsler. Dette er de mest vanlige årsakene til domeneforsinkelse - men allikevel ender vi opp med å lese at vi blir kritisert for noe vi har null kontroll over.

 

Vi vil også med dette påpeke at det er helt feilaktig å tro at vi prioriterer å kun svare nyere kunder for å sikre oss penger. Vi har faktisk utallige ganger oppgradert misfornøyde kunder gratis til store webhoteller eller gitt dem gratis domener for tort og svie. Vi har også refundert kunder lenge etter at angrefristen er gått ut, selv om vi ikke plikter det i henhold til kjøpsloven! Dette er tap for oss økonomisk, men det minste vi kan gjøre i mange tilfeller. Det er også økonomisk tap for oss å få rykte for dårlig support. Husk at vi jo også lever av årlige fornyelser, så hadde vi gitt blaffen i de eldre kundene, så hadde de alle flyttet for lengst. Det er ikke bra butikk.

 

Årsaken til problemene vi har hatt i høst er grunnet ressursmangel i kundestøtte, og unødvendig frustrerende mye SQL-problemer som har gitt trege servere. Vi kan garantere en forbedring på alle områder over nyttår. Da vil ressurssituasjonen bedres drastisk, driftsstabiliteten skal opp, og vi lanserer også nye tjenester, ny varsling av driftsstatus, m.mer.

 

Vi ønsker med dette at alle som leser dette innlegget, og som er eller har vært kunder hos oss med dårlig erfaring skriver en mail til oss igjen om dette til [email protected]. Dette vil vi sette stor pris på. Vi vil vite konkret hva vi kunne gjort bedre for den enkelte og høre all den ris eller ros dere måtte sitte på. Det er ikke en gunstig for hverken oss eller kunden at han/hun kun får ut sin frustrasjon på diskusjonsforum som dette uten at vi tar saken til etterretning og gransker oss selv på hva vi kunne ha gjort bedre. Dessuten får vi sjelden mulighet til å forsvare oss ovenfor den tilfeldige leser som måtte høre kun negativ kritikk om oss.

 

Hostean er og vil bli et seriøst firma. Nye kunder kommer til oss daglig, og vi har også fått høre mye positivt om oss. Men vi ser frem til et nytt år med store forbedringer. Spesielt kommer dette gamle og nye kunder til gode. Målet er å bli Norges beste på pris, tjenester, og service og vi gir oss ikke før vi er der!!

 

Vi oppfordrer også alle til å ringe daglig leder direkte på hans mobil nr. 951 28 567 eller simpelthen sende ham en kort sms hvis du vil snakke med ham om noe av dette. Han vil sette pris på dine synspunkter og spørsmål!

 

 

 

På forhånd takk for all velberettiget ris og kritikk!! (Den vil til slutt gjøre oss til Norges beste)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Web10.nu er en forferdelig hostingtjeneste! :no:

 

Jeg har registrert et trettitalls domener hos dem, og kjenner dem veldig godt. Har erfaring med disse folka fra over flere år, og vil ikke engang anbefale disse til mine værste fiender - de fortjener ikke å være på markedet i det hele tatt!!

 

Web10 = problemer, problemer problemer. Og hva skjer når (ikke om) problemene kommer? Da forlanger de at du skal ordne opp i det selv.

 

Web10 er totalt ubrukelig - og jeg er ikke bare en stakkars kunde som ikke vet hva jeg snakker om. Hadde en rekke nettsider registrert på web10, og jeg har også erfaringer med de fleste norske og danske webhotellene, samt noen i USA. Web10.nu er definitivt det dårligste valget.

 

Har arbeidet lenge med utvikling av nettsider, og så godt som alle i bransjen som har erfaringer med web10 er enige om at tjenesten er helt forferdelig. At det er billig er tross alt ikke et kjøpsargument - hadde det vært det ville rødsprit vært drikkevare nummer én på fest.

 

Jeg har én favoritt innen webhosting (men har ikke tenkt å drive markedsføring her), og det finnes mange gode.

Lenke til kommentar
En del dårelige er faringer, ja.

  •  
  • Serveren var rask nok i begynnelsen, men efter hvert ble den kjempetreig. Jeg sendte spørsmål til dei om hvorfor det var slik, men har enda ikke fått svar. Det er noen mnd. siden.
     
  • Da jeg skulle si opp abonomentet, var det en frist før 1. desember. Jeg sendte inn i god tid. Jeg ba også om bekreftelse. På hjemmesiden dems står det forresten at support vil bli besvart fort, eller senest efter ett døgn. Da det nærmet seg 1. desember sendte jeg inn atter en mail. Ingen svarte. Til sammen har jeg sendt inn seks mail, mer og mer nervøs for hver gang. Heldig vis fikk jeg svar dagen før.
     

BTW: Har ikke også Hostean servere i USA?

5255081[/snapback]

Er enig i det du skriver, jeg var kunde hos Hostean i over to år. Det stemmer det at de har servere i USA ja. Såklart skriver de mye høytidelig om seg selv på dette forumet (se posten deres over, bla.) for å virke som et bra firma i øynene til potensielle kunder, det er også en billig måte å reklamere for seg selv - men ikke tro alt de skriver.

 

For det første fungerer ikke support-formene de kjører på websiden sin slik som de skal. Utallige ganger har jeg fått følgende melding etter å ha sendt inn en henvendelse til dem:

Ser ut til at det oppstod en feil ved innsending av din henvendelse, slik at tekstfeltet ble blankt. Fint om du vennligst kan oppsummere hva henvendelsen gjaldt.
Og når man faktisk får sendt inn mail via disse support-formene eller direkte på mail, må man påregne dager, uker, eller å aldri få svar fra Hostean i det hele tatt. Jeg skjønner godt hvorfor de ikke bruker telefonsupport, de sparer penger, og de slipper å være i direkte kontakt med sinte kunder.

 

Om du har absolutt ingen krav på support, eller vil ha webservere som kjører tregere enn en Lada, nøl for all del ikke med å velge Hostean.

Lenke til kommentar

Vil tro egentlig begge er dårlige. (Har sinnsykt dårlig erfaring med Hostean :( ) Så jeg vil egentlig anbefale noe annet. ( (mt) Media Temple ). Hostean svarer ALDRI på mail. De folka skulle vært kastet i en krater av flytende lava..

 

På forhånd takk for all velberettiget ris og kritikk!! (Den vil til slutt gjøre oss til Norges beste)

5266466[/snapback]

BULLSHIT!! Har gjort dere til den dårligste..

 

Birger :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...