Gå til innhold

Minneprisene til bunns


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minneprisene var jo billigere tidlig på sommeren i fjor? Sjekket prisen på Corsair Value PC3200 2x1GB brikker og de koster nå 125kr mer enn hva jeg bestillte de for 27.mai 2005...

 

Men nå sammenlikner jeg jo bare en type minnebrikker, sikkert andre som er billigere nå enn de var på den tida :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Det er et spørsmål hvorvidt man trenger mer/ny RAM eller ei. Å kjøpe kun fordi det er billig er helt poengløst. Men igjen, man kan aldri få nok RAM, ei heller harddisker.

 

mvh

Lenke til kommentar
I disse spilltider er det jo et større behov for minnekapasitet på over 1GB, så de som har råd bør vurdere å kjøpe seg 1GB til, nå som prisen er særdeles vennlig.

5250370[/snapback]

 

CIV 4 trekker max 1,7GB ram her :hmm: Noe som tyder på at dette spillet ikke er godt optimalisert. Men anyhow 2GB ram er i grenseland lite da.

5250444[/snapback]

 

Jeg vet, Civ4 trekker sjuuukt mye minne, sitter selv med 2 gig minne, tror ikke jeg orker å kjøpe 2 gig til, bare for å slippe å ha på swapfila, så jeg tror det holder for meg :)

 

AtW

Lenke til kommentar
I disse spilltider er det jo et større behov for minnekapasitet på over 1GB, så de som har råd bør vurdere å kjøpe seg 1GB til, nå som prisen er særdeles vennlig.

5250370[/snapback]

 

CIV 4 trekker max 1,7GB ram her :hmm: Noe som tyder på at dette spillet ikke er godt optimalisert. Men anyhow 2GB ram er i grenseland lite da.

5250444[/snapback]

 

Jeg vet, Civ4 trekker sjuuukt mye minne, sitter selv med 2 gig minne, tror ikke jeg orker å kjøpe 2 gig til, bare for å slippe å ha på swapfila, så jeg tror det holder for meg :)

 

AtW

5250456[/snapback]

Om jeg forsto dere riktig.

 

Jeg mente ikke at dere som allerede sitter med 2GB RAM skulle kjøpe mer, men heller de som sitter med 512 og 1024.. Se bare på Battlefield 2, der er det vel snakk om en magisk grense på cirka 1.5GB. Og utviklingen går jo fremover, så jeg vil tro at det ikke går lang tid før 2GB er et must for folk som vil spille litt i høyere oppløsninger med detaljer på over medium.

Lenke til kommentar

Det er nok fordel å vurdere DDR oppgraderinger i disse dager ja. Historisk sett blir minneteknologier på vei ut av markedet en god del dyrere mot slutten. Når denne prisøkningen intreffer for DDR er jo ikke godt å si siden AMD sitter på gjerdet ennå. Å kjøpe DDR2 nå i håp om at det er på et historisk lavt prisnivå blir imidlertid litt feil. Det er lite som tyder på at DDR2 vil bli noe dyrere i det lange løp. Heller tvert om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...