Gå til innhold

Selvbygg: AMD64 til 11000kr


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå i lang tid vært rundt på forumet her og lest tester for å finne hvilke komponenter som gir mest ytelse for pengene i sin prisklasse. :cool: Jeg skal ha ny pc og har satt opp dette oppsettet:

 

Hovedkort: MSI - K8N-NEO4-FI, nVidia nForce4, Socket 939

CPU: Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache

PSU: NQ4001BX Super Silent PSU 400Watt, Ultra Lownoise 12-17 db

Ram: Kingston - Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400

Kabinett: ThermalTake - Soprano

Harddisk: Samsung - 250,0 GB - SATAII-300

Skjermkort: PowerColor ATI Radeon X800GTO, 256MB GDDR3

DVD-spiller: Plextor - PX-130A/T3BPB, DVDx16 / CDx50

Diskettstasjon: Alps - Floppy drive - Black

Tastatur/mus: Logitech - Cordless Desktop LX300

Skjerm: Samsung - 19” SyncMaster 930BF

LED: Sharkoon - Laser LEDs, 3 lights, Blue

 

Totalt: 11 064kr

 

Jeg regner med at jeg må bygge den selv, da det ikke er noen webshopper som kan bygge en pc med de utvalgte komponentene.

Så det jeg lurer på er om alt passer sammen? Om ram og cpu passer til hovedkortet og om hovekortet passer til kabinett osv. Og jeg er glade for alle kommentarer om utbytting av komponenter eller om det er noe jeg mangler! :)

 

EDIT: 11 tusen er omtrent budsjettet mitt etter at jeg har strukktet det. :p

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut dette.. Men spør også de på netshopen for sikkerhets skyld om delene passer sammen..

5249078[/snapback]

 

Takker for svar. :) Men går det ann? Jeg mener skal jeg bare sende en mail til shg.no eller er det et sted man kan spørre eller noe?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Jeg satt nettopp sammen en pc der jeg hadde deler fra både pcutsyr og shg, og selv om ingen av butikkene hadde alle delene så fikk jeg veldig bra svar fra begge (sendte hele listen til begge to). Så bare send mail til shg, og de vil nok svare relativt fort. Eneste er at det kanskje er litt julerush nå, har sendt to mailer om rma og fått null svar på over en uke..

Kan kanskje være greit å sende mailen, og så ringe dem å henvise til mailen hvis de ikke svarer med det første.

Lenke til kommentar

er 99% sikker på at alle de delene du listet opp passer bra sammen :) bra valg av deler, og skjermkortet ikke minst ;) har du tenkt å bruke maskinen til noe særlig overklokking?for da bør du seriøst vurdere en opteron prosessor, som per idag er kremen av prosessorer når det gjelder overklokking. hadde og kanskje vurdert F1 rambrikkene ifra shg.no

Lenke til kommentar
For meg ser pcen ganske bra ut. Jeg ser ingenting som ikke vil passe sammen. Men har du behov for diskettstasjon?

5250099[/snapback]

 

Tja...vil jo gjerne ha mmulighet til disketter. :p Og den koster bare 75kr...så det er jo greit.

 

har du tenkt å bruke maskinen til noe særlig overklokking?for da bør du seriøst vurdere en opteron prosessor, som per idag er kremen av prosessorer når det gjelder overklokking. hadde og kanskje vurdert F1 rambrikkene ifra shg.no

 

Nei har ikke tenkt å bruke den til noe overklokking (liker ikke det helt ;)). Og hva er F1 rambrikker. Har du en link? Og jeg må være sikker på at de passer til hovedkortet...

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
For meg ser pcen ganske bra ut. Jeg ser ingenting som ikke vil passe sammen. Men har du behov for diskettstasjon?

5250099[/snapback]

 

Tja...vil jo gjerne ha mmulighet til disketter. :p Og den koster bare 75kr...så det er jo greit.

 

har du tenkt å bruke maskinen til noe særlig overklokking?for da bør du seriøst vurdere en opteron prosessor, som per idag er kremen av prosessorer når det gjelder overklokking. hadde og kanskje vurdert F1 rambrikkene ifra shg.no

 

Nei har ikke tenkt å bruke den til noe overklokking (liker ikke det helt ;)). Og hva er F1 rambrikker. Har du en link? Og jeg må være sikker på at de passer til hovedkortet...

5250918[/snapback]

 

 

G-skill F1 heter dem. du finner dem under high performance under "ram". disse er svært gode brikker, og svært oc vennlige i tillegg. men hvis du ikke har tenkt å overklokke noe særlig er det ikke vits å kjøpe dem, du klarer deg fint med noe value ram e.l da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...