Gå til innhold

MP3tunes lagrer sangene dine på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt! Dette kan sikkert hjelpe litt på risikoen for å miste alle sangene man har kjøpt hvis f.eks Windows tryner og man må reinnstallere. Med tanke på effektiv lagringskapasitet er det også genialt at en sentral server kan ha lagret sangene til ørten brukere i stedet for at ørten brukere skal ha lagret sangene på hver sin maskin. Altså at når serveren oppdager at f.eks 1000 brukere har samme fil så lagres filen bare en gang, men at alle disse 1000 brukerene får tilgang til den ene fila. Dermed reduserer man lagringsbehovet totalt sett. Ulempen er selvfølgelig at man øker bruken av båndbredde. (Politikere: Våkn opp! Gi hele befolkningen bredt bredbånd!)

Lenke til kommentar

Dette er jo bare genialt!

Hadde jeg bare fått lov til å bruke visa kortet mitt på nettet så skulle jeg ha kjøpt et premium locker med en gang...

 

*laste opp et par album* :dribble:

 

EDIT:

Oppdaget en kjekk liten ting i sted:

 

Med gratis utgaven kan man streame via nettleseren med 64 kbit/s

Med Premium utgvaen kan man streame via nettleser med 128 kbit/s

 

Men vis du velger open playlist slik at du får åpnet en spilleliste til windows media player, winamp eller hva du bruker, får du full kvalitet, samtidlig som filen linker til url'en til mp3 filene slik at du kan laste dem ned vis du gjør det manuelt.

Endret av zokra
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...