Gå til innhold

Omtale av Gun (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en ganske begavet men samtidig kresen spiller. Synes jeg et spill blir for langtekkelig eller kjedelig, så slutter jeg med en gang.. Jeg har vel rundte en 5-6 spill i min karriere. Det er ikke fordi jeg ikke klarer. Men fordi jeg er såpass kresen på spill. Gun var et av de spillene jeg rundet, og det med en utrolig skuffelse i det eventyret var over. Er også bra at man kan fortsette på sideoppdragene når man er ferdig med storymodusen. Dette gjør spillet til en klasikker...

 

ANBEFALES!

Lenke til kommentar

Er ganske enig med det som her blir sagt om spillet, men når jeg rundet det ble jeg mer enn irritert over at det var så kort. Selv om jeg gikk gjennom hvert eneste sideoppdrag verken døde jeg ofte, syntes ikke spillet var særlig vanskelig og det var alt for kort.

 

I seg selv er spillet godt, bedre enn de absolutt fleste spill jeg spiller, men irritasjonen var ganske stor. Mitt store håp her er at det kommer oppgraderinger med nye byer, eller enda bedre, gratis modifikasjoner :p

Lenke til kommentar

Det som plagde meg med gun og path of neo, er den 30fps sperren(er det så vanskelig å skru av den på pc version). klarer ikke å få noe flyt, virker aldri glatt og smud. Sikkert bare jeg som er kresen, men 30fps er ikke nok for meg. Syntes spilla krever for mye også, fear gikk mer stabilt en gun på max grafikk (uten aa/af)

Greit at jeg "bare" har en amd643000+ 1gb og 6800nu, men når det ikke går stabilt i 30fps engang i 1024x768 er det på tide å programmere litt bedre og/eller bytte grafikk-motor. er heldigvis ikke pøssa på med motionblur som i path of neo (ble nesten kvalm av å spille det).

Gun er sikkert bedre som konsoll spill, men jeg klarer ikke å sitte lenge å spille det på pc.

Måte bare få det ut, er så lei av porta spill på pc med dårlig gameplay og fps sperra som er lagd for en skjerm med 60hz i "halv" vsync :p

Lenke til kommentar

Ville selv gitt spillet 7/10 eller 8/10. Synes det blir litt feil å si at de manglene som spillet har er irrelevante, da det er flere ting som er utrolig savnet.

Èn av dem er varigheten. Spillet kunne pågått så utrolig mye lenger!

Noe annet jeg synes utviklerne godt kunne gjøre er å passe på at stemmene og lydene i mellomsekvensene faktisk gikk i ett med bildet, noe de ikke gjorde. Dette irriterte meg grenseløst. De har brukt utrolig mye penger på å gjøre bevegelser og sånn virkelig mennekselig, og de har hyret inn kjente skuespillere (Tom Skerrit, Tom Jane, Kris Kristofferson, Ron Perlman, osv), så da synes jeg det er en skam at de ikke klarte å lage mellomsekvensene perfekte - Noe som de lett kunne fått til.

Forøvrig synes jeg at spilleområdet kunne vært større. Hadde vært fett om man kunne dra til enda flere byer. Hadde vært kult med enda flere sideoppdrag og sånn.

 

GUN blir som Max Payne 2, det er som en utrolig god action-film. Problemet er hovedsaklig varigheten...

 

EDIT:

Ja, Western er en epoke spillutviklere bør ta en nærmere titt på. Middelalderen og 2 Verdenskrig begynner jeg å bli temmelig lei av!

Middelalderen? Du kan vel ikke seriøst mene at den er oppbrukt i spill? I farta kommer jeg faktisk kun på ètt middelader-spill, og det er Knights Of The Temple, et ganske så middelmådig spill. Hvilke andre spill har vi fra middelalderen, som får den epoken til å renne over da?

 

Er enig i at WW2 er vel og godt brukt (opp) nå.

Gleder meg til det kommer flere western-spill. Call Of Juarez kommer etter hvert, og jeg vet om flere andre western-spill som er på vei (til PC).

Før GUN har vi egentlig kun hatt to seriøse western-shooters til PC, og det er Dead Man's Hand, som kom for noen år siden, og Outlaws, som kom for mange herrens år siden. Trist at det finnes så få western-spill. Utrolig rart at spillutviklerne heller vil følge på de andre som har kommet med WW2-spill i stedet for å prøve seg, og kanskje bli stemplet som den som vekket opp western-sjangeren siden Outlaws! :hmm:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Det som plagde meg med gun og path of neo, er den 30fps sperren(er det så vanskelig å skru av den på pc version). klarer ikke å få noe flyt, virker aldri glatt og smud. Sikkert bare jeg som er kresen, men 30fps er ikke nok for meg. Syntes spilla krever for mye også, fear gikk mer stabilt en gun på max grafikk (uten aa/af)

Greit at jeg "bare" har en amd643000+ 1gb og 6800nu, men når det ikke går stabilt i 30fps engang i 1024x768 er det på tide å programmere litt bedre og/eller bytte grafikk-motor. er heldigvis ikke pøssa på med motionblur som i path of neo (ble nesten kvalm av å spille det).

Gun er sikkert bedre som konsoll spill, men jeg klarer ikke å sitte lenge å spille det på pc.

Måte bare få det ut, er så lei av porta spill på pc med dårlig gameplay og fps sperra som er lagd for en skjerm med 60hz i "halv" vsync :p

5231511[/snapback]

 

Jeg er ikke helt enig, jeg er langt ifra noen ivrig spiller, men før fear og dets like så kunne man jo spille selv de meste krevende spillene med høy oppløsning, bra med FSAA og AF selv på mitt middelmådige 6600 GT, greit at gutta som har litt dyre kort får noe å bryne seg på også.

 

Ellers visste jeg ikke at dette spillet kom til PC, får kanskje sjekke det ut i ferien...

 

AtW

Lenke til kommentar

Derfor jeg skrev det, da tilogmed fear flyter bedre på min pc (ser også mye bedre ut) blir jeg litt irritert da spill som gun og path of neo ikke flyter like bra(og ser dårligere ut). veldig skjelden de ligger stabilt på 30fps, dropper helt ned i 10-15fps noen ganger. dette skjedde aldri med spill som fear/far cry/doom3/quake4 osv.

Lenke til kommentar
Middelalderen? Du kan vel ikke seriøst mene at den er oppbrukt i spill? I farta kommer jeg faktisk kun på ètt middelader-spill, og det er Knights Of The Temple, et ganske så middelmådig spill. Hvilke andre spill har vi fra middelalderen, som får den epoken til å renne over da?

5231873[/snapback]

Den er kanskje ikke like oppbrukt som WW2, men at du bare husker et spill med setting i middelalderen er litt dårlig da. Men du tenker kanskje i Guns type spill?

Siden hverken du eller Polar Pål spesifiserer type spill:

- Thief

- Prince of Persia (ja, arabisk middelalder :p )

- Gothic

- Everquest

- The Elder Scrolls

- Fabel, Dungeon Siege

- Bard's Tale

- Diablo

- Lionheart

- NeverWinter

- Stronghold

- Heroes

- Warcraft

- Age of Empires II: The Age of Kings

- Medieval Total War

 

Sikkert flere av disse som kanskje strekker definisjonen som satt i middelalderen litt, men ...

 

On Topic.

God anmeldelse, jeg fikk lyst til å leke cowboy igjen :)

Får sette av en helg, varme opp med A Fistful of Dollars og sette meg forran PCen med et glass "sippin' whisky og Gun.

Lenke til kommentar

Olefiver, nå er jo 90% av alle spillene du nevner der fantasi-spill, og ikke middelalder-spill. Bare fordi spillene inneholder økser, sverd og buer betyr ikke det at det foregår i middelalderen.

I filmen "Lock, Stock And Two Smoking Barrels" er det ei dame som bruker en BREN-gun. Det betyr jo ikke at det er en krigsfilm (noe som den ikke er).

Det der var ikke akkurat verdens beste sammenligning, men du forstår vel poenget mitt? Det finnes utrolig få middelalder-spill.

Lenke til kommentar
Det så interessant ut, men er det virkelig så at det spillet krever så absurde ressurser som det enkelte forumbrukere sier?

5236443[/snapback]

 

Er ihvertfall slik på min pc, men kan hende den ikke liker pcen min :p

Uansett syntes jeg 30fps sperra er irriterende, da dette ikke er glatt inni hodet mitt.

Hadde det vært 50-60fps hadde det vært bra.

Lenke til kommentar
Olefiver, nå er jo 90% av alle spillene du nevner der fantasi-spill, og ikke middelalder-spill. Bare fordi spillene inneholder økser, sverd og buer betyr ikke det at det foregår i middelalderen.

I filmen "Lock, Stock And Two Smoking Barrels" er det ei dame som bruker en BREN-gun. Det betyr jo ikke at det er en krigsfilm (noe som den ikke er).

Det der var ikke akkurat verdens beste sammenligning, men du forstår vel poenget mitt? Det finnes utrolig få middelalder-spill.

5237206[/snapback]

Ser poenget, men er ikke enig :p

 

Selv om 90% av spillene er fantasy spill eller har store fantasy elementer, betyr ikke det at de ikke kan være i en middelalder setting. Omgivelsene i spillene er klart inspirert av middelalderen. Både middelalder, western og WW2 er like mye en beskrivelse av generell tidsepoke, samfunnsorganisering, teknologinivå.

 

Det at mange av spillene inneholder magi, og andre intelligente raser, er ingen god grunn til å stille disse fullstendig utenfor andre sjangere i tillegg. f.eks. hva med alle Star Wars spill? Chewbaca, Yoda og Yabba the Hut er like fjerne fra mennesket som orcer, alver, og drager. The Force er et tydelig fantasy element, det er en overnaturlig kraft som kun få utvalgte kan bruke, og dermed utrette handlinger som for andre er helt umulig. Star Wars er fantasy, men det er i like stor grad Science Fiction.

 

Samtlige av de spillene oppfyller alle krav til å kunne klassifiseres som middelalder orienterte spill. Men det betyr ikke at de også kan klassifiseres som fantasy.

 

Middelalder-fantasy?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...