Gå til innhold

Windows Vista i oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... innebygd Windows Defender...
Liker ikke tanken på at slikt skal være innebygd.

5224460[/snapback]

Navnet indikerer jo ganske tydelig hensikten: Forsvare Windows sine markedsandeler :!:

 

Men seriøst: Jeg skjønner godt at det har tatt lang tid fra Windows XP til Windows Vista. Mye av grunnen er sikkert at det var så kort tid fra Windows 2000 til Windows XP at det tok lang tid før majoriteten migrerte til Windows XP. Microsoft vil jo selvfølgelig at flest mulig skal innom hvert OS og ikke hoppe over en generasjon.

 

Ellers stusset jeg på noe: Windows Vista kommer på DVD-plate? Vil det si at en CD gir for lite plass? Da tror jeg det er lagt til veldig mye bloatware siden selv Windows XP (som jeg synes er litt bloatet) bare tok ca 350-400 MB på en CD. Jeg lurer på hvor mange MB Windows-DVD'en kommer på til slutt. :hmm:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig at Vista har en del mer høyoppløselig grafikk? Alle ikonene skal vel være 256x256 (var det ikke det?) piksler, og det er vel mulig at en del annet (bakgrunner f.eks.) kommer i en del høyere oppløsning enn i tidligere Windows versjoner? Også må vi ikke glemme alle de nye tøffe anti-piracy sakene vi får på kjøpet :)

Lenke til kommentar

Det blir selvsagt 64-bits. Innen levetiden til Vista er over begynner det nok å bli vanlig med 4GiB+ RAM (I allfall hvis det lever like lenge som XP), så jeg kommer i allfall til å kjøpe 64bit versjonen av Vista.

 

Forresten så er så godt som alle "problemene" til XP x64 pga. 16-bits rutiner i programmene (som ikke støttes), eller mangel på drivere. I tillegg så vil ikke shell extensions fungere uten at 64-bit explorer støttes av programmet (tror også det er mulig å kjøre 32-bit explorer for å fikse dette). Det er ingen probemer jeg vet om i allfall som det ikke er opplagt at vil forekomme uansett, så syns ikke det er noe å klage på. Hvis man trenger å kjøre gamle 16-bit programmer så bytter man bare ikke til x64.

Lenke til kommentar
Vil alle gamle programmer og spill fungere på Vista? Altså; de som fungerer i XP i dag?

5224961[/snapback]

Sannsynligvis, men jeg håper de setter strek ved XP og ikke jobber konkret for å støtte eldre ting (selv om mye sannsynligvis funker).

 

Det er jo Windows sin store hemsko i forhold til f.eks. Mac; at folk forventer at 8-10 år gamle ting skal fungere på et kliss nytt OS, og det innebærer nok en del uheldig kompromisser.

Lenke til kommentar
jeg håper at  du kan gjøre den mer lik slik de orginale windows ( 2000) har vert

5228095[/snapback]

Du vet at du langt på vei kan gjøre dette i XP med et par tastetrykk og museklikk håper jeg...

5228133[/snapback]

Jeg regner med at Windows2000-skin'et fortsatt kan brukes i Vista. Men jeg synes ikke Vista ser så gal ut designmessig. Mye bedre enn det standard barneTV-skinet til Windows XP. Bare man kan skru av de ytelseslukende skinene (Glass ettellerannet) og bruke et simpelt Vista-skin så blir jeg fornøyd med designen i hvertfall. (Andre områder blir en annen sak)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...