Gå til innhold

Effektiv PSU fra Silverstone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye viktigere enn gjennomsnittelig virkningsgrad er virkningsgrad ved normal last. Normal last for de fleste PCer ligger rundt 120 til 150 Watt, ikke 560 Watt.

5209911[/snapback]

 

Hva mener du er forskjellen mellom gjonnomsnittlig virkningsgrad og virkningsgrad ved normal last??

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer de da ikke å få lydnivået lavere enn min 21db? Som MIST f.eks. Og de BØR ha modulbaserte kabler.

 

Er så sinnsykt lei av å vente på den perfekte psu. Kan det være så vanskelig? En krysning av:

 

- OCZ powerstream sin kraft, stabilitet, rene spenninger med egne kabler til skjermkort. og justerbare rails.

 

- Holder kjeft som MIST

 

- Har modulbasert kabelopplegg som Hiper.

 

Er det virkelig så vanskelig å samle kreftene rundt et slikt produkt? :(

 

Eller må de bare melke oss først. Har ventet lenge nok nå synes jeg.

 

Gidder ikke kjøpe en ny PSU før jeg får dette.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Jeg mener iallefall at 21 db er lite, vet ikkje hvor mye de forskjellige hardisker støyer, men skulle ikkje forundre meg om det er mere enn 21 db.

 

Skal man ha vekk alle andre støykilder enn psu, så må man jo ha vannkjøling på cpu,gpu og chipsett. Man bør da ikke ha en vifte på vannkjølinga som støyer. Og det kan vel lett skje når det er såpass mye som skal kjøles ned i disse tider med heftige skjermkort på godt over 100 watt :)

 

Er det noen her som har noe å sammenlikne 21 db med?

Lenke til kommentar

21 db støynivå forteller meg lite eller ingenting. Her er det flere forutsetninger det ikke opplyses om slik at vi kan sammenligne med andre PSUer, blant annet hvor høy belastning PSUen arbeider med. Viftestøy varierer med belastningsgrad og hvordan db måles samt avstand til støykilde. Derfor er det meningsløst å finne noe å sammenligne 21 db med. Kun komparative sammenligninger kan rangere PSUer ifht støy.

 

For de som er interessert i komparative sammenligninger, se http://www.silentpcreview.com/section4.html

 

Her er anbefalt-listen som tar hensyn til kvalitet (innenfor spesifikasjoner) og støy:

http://www.silentpcreview.com/article28-page6.html

 

Chili Innovation sin 350W PSU, visstnok 12-17db om jeg ikke husker feil, ble her omtalt som ikke noe mindre lydløs enn andre stillegående PSUer. Det er derfor grunn til å advare mot oppgitt støynivå i db fra produsent og uavhengige testere så lenge det ikke er foretatt sammenlignbare tester.

 

Eternal: Hva med Enermax Liberty? Vet ikke noe om støynivå ifht Mist, men den er nok bedre på de fleste andre punkter.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Jeg mener iallefall at 21 db er lite, vet ikkje hvor mye de forskjellige hardisker støyer, men skulle ikkje forundre meg om det er mere enn 21 db.

 

Skal man ha vekk alle andre støykilder enn psu, så må man jo ha vannkjøling på cpu,gpu og chipsett. Man bør da ikke ha en vifte på vannkjølinga som støyer. Og det kan vel lett skje når det er såpass mye som skal kjøles ned i disse tider med heftige skjermkort på godt over 100 watt  :)

 

Er det noen her som har noe å sammenlikne 21 db med?

5210204[/snapback]

 

21 db er lite, så lite at du anatkalig ikke hører det i et vanlig rom, men oppgitte 21 db på et produkt bety nesten alltid at det reelle lydtrykket ved øret ditt er over 21 db. Skulle ønske de begynte å oppgi lydeffekt, å oppgi lydtrykk er som å si at en panelovn kan varme opp et rom til 32 grader, det sier "ingenting".

 

Ellers er over 80% i bruksområde bra, men ikek opsiktisvekkende, det er jo endel andre som har det fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar
hmm, den ser grei ut den, men lyden var litt høy, min Hiper 480 feks har 14db, står  på internett sider + at jeg testet med desibelmåler.... det eneste som overdøver denne er den forbanna knitringa på maxtorhardisken min, men viss jeg har en strømforsyning på 21 db så hadde jeg hørt den og...

5210880[/snapback]

 

Hvilken db-måler og på hvilken avstand har du målt dette? Og ikke minst i hviket rom, å ha bekgrunnstøy på 14 db eller mindre i et vanlig rom er jo oppsiktsvekkende bra. Om jeg ikke husker feil er det et lydnivå tlsvarende ett menneske som puster rolig på 3 meters avstand.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...