Gå til innhold

Gratis-PC underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvem det er planlagt at skal sponse den maskinen. Brukerne av maskinen vil jo være svært resursfattige mennesker som har liten kjøpekraft. Derfor regner jeg med at sponsorene som får en direkteknapp til sin hjemmeside ikke vil være interessert i å selge produkter til personen.

 

Kanskje organisasjoner som driver med folkeopplysning kan ha nytte av dette i spredningen av sin informasjon. Jeg tenker da for eksempel på informasjon om smittsomme sykdommer, bruk av kondom, generell helseopplysning osv. Rødekors, FN og diverse statlige organer vil kunne finne dette tilbudet interessant.

 

En annen gruppe som kan være aktuelle sponsorer er organisasjoner som, etter mitt syn, ønsker å hjernevaske folkegrupper. Jeg tenker da på religiøse og politiske motivasjoner for å komme inn i de tusen hjem. Kanskje kunne Al-Qaeda og nazistiske grupperinger valgt dette som en måte å formidle sitt budskap i skul av en eller annen dekkorganisasjon.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Immun mot virus når den kjører windows? Er den uten nett da eller? Eller er det umulig å eksevere kode?

5204645[/snapback]

Kanskje harddisken er skrivebeskyttet? :p

 

Ellers: Dette blir nok bygdas store samlingspunkt i fattige deler av asia. Jeg lurer på om den går på solceller eller om en må ta til takke med ustabile strømnett? Og hvordan den er tenkt tilkoblet internett? Og hva er spesifikasjonene på den?

Lenke til kommentar
Dette hørtes rart ut.

 

Ikke råd til pc. Men man har internett i huset??

 

Hvordan skal sponsorene tjene penger på dette?

 

Virker som ren veldedighet :)

5204811[/snapback]

 

Det kan tenkes at trådløst bredbånd bygges ut en gang i fremtiden. For eksempel WiMax !? Tviler på at alle fattige vil kunne få bredbåndsdekning / internettilgang med det første, men den som lever lenge vil kanskje få se..

Lenke til kommentar
Ikke råd til pc. Men man har internett i huset??

5204811[/snapback]

 

Kan kanskje ha noe for seg i Makedonia, vel, dersom det er trådløskort i den da..

 

Når det gjelder virus-immunitet vil jeg gjette at OS software og oppsett i ROM, så når noen først klarer å hacke den på et eller annet vis, er den ikke-oppdaterbar...

 

 

M.

 

Edit: kommafeil

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Dette hørtes rart ut.

 

Ikke råd til pc. Men man har internett i huset??

Du vil se mange TV-antenner i fattige strøk rundt om i verden. Det finnes mange grader av fattigdom.
Hvordan skal sponsorene tjene penger på dette?

Merkevarebygging regnes som utrolig viktig blant markedsføringseksperter. Om en Hotkey ikke bringer deg til websidene for en sponsor er det likevel trivielt enkelt å sørge for at webleseren i det minste kan vise en statisk side for hver av sponsorene.
Virker som ren veldedighet :)

5204811[/snapback]

Kanskje det.

 

I tillegg bør en være klar over at dagens fattige land er kanskje de neste til å overta etter India og Kina som verdensledende i billig arbeidskraft. Når det skjer, er et etablert merke gull verdt. Allerede nå kan en lese om at India merker konkurrerende land puste dem i nakken, globaliseringen aksellererer på en måte de færreste hadde drømt om for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Immun mot virus når den kjører windows? Er den uten nett da eller? Eller er det umulig å eksevere kode?

5204645[/snapback]

Kanskje harddisken er skrivebeskyttet? :p

5204748[/snapback]

Eller kanskje det ikke er harddisk? :p

 

Vi får se hvor lenge det går før noen legger inn Linux på den der.

 

Jeg er spent på hva slags hjemmeunderholdning som kan kjøres på den, kanskje dosbox?

Lenke til kommentar
Dette hørtes rart ut.

 

Ikke råd til pc. Men man har internett i huset??

Du vil se mange TV-antenner i fattige strøk rundt om i verden. Det finnes mange grader av fattigdom.
Hvordan skal sponsorene tjene penger på dette?

Merkevarebygging regnes som utrolig viktig blant markedsføringseksperter. Om en Hotkey ikke bringer deg til websidene for en sponsor er det likevel trivielt enkelt å sørge for at webleseren i det minste kan vise en statisk side for hver av sponsorene.
Virker som ren veldedighet :)

5204811[/snapback]

Kanskje det.

 

I tillegg bør en være klar over at dagens fattige land er kanskje de neste til å overta etter India og Kina som verdensledende i billig arbeidskraft. Når det skjer, er et etablert merke gull verdt. Allerede nå kan en lese om at India merker konkurrerende land puste dem i nakken, globaliseringen aksellererer på en måte de færreste hadde drømt om for 10 år siden.

5206087[/snapback]

 

Sponsingen vel nok som du sier først å fremst være merkevarebyggende. Det er vel tvilsomt om målgruppen for denne pcen vil ha så mye penger å bruke på sponsorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...