Gå til innhold

iPod-konkurrent fra Philips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig design. Kurrant batteritid.

 

Jeg syns på en måte det er redundant å si at en ny HDD MP3-spiller tar opp kampen med iPod. ALLE nye spillere i den klassen kommer til å konkurrere mot blant andre iPod. Ingressen er da også bedre sånn:

Philips HDD6320 er en ny harddiskbasert MP3-spiller som tar opp kampen mot blant andre etablerte iPod

 

EDIT: hanscats har et godt poeng.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Synd de ikke har skjønt det helt. Man kan ikke ha slike modellnavn. Zen Micro, iPod nano osv. fungerer, men ikke HD4503589-DRWN-52315_233. De har heller ikke skjønt at de i det minste må appellere til noen for at det skal selge... hvis de bare hadde støttet Ogg og Flac, så hadde de i det minste fått noen kjøpere bare pga. det.

Lenke til kommentar
Synd de ikke har skjønt det helt. Man kan ikke ha slike modellnavn. Zen Micro, iPod nano osv. fungerer, men ikke HD4503589-DRWN-52315_233. De har heller ikke skjønt at de i det minste må appellere til noen for at det skal selge... hvis de bare hadde støttet Ogg og Flac, så hadde de i det minste fått noen kjøpere bare pga. det.

5201788[/snapback]

Kommer til å tenke på hva Phillips har snekret sammen av navn før og konkluderer vel egentlig med at det er like greit at de gir spilleren sin ett kryptisk nummer :) Hadde de ikke en mobilserie som het fun, fizz eller noe i den duren?

 

Utover det tror jeg vi kan se langt etter noen ekte iPod killer så lenge ingen er villige til å satse. Jeg tror Apple har bygget opp iPod og iTunes såpass at marginalt bedre funksjonalitet og lydkvalitet ikke er nok til å utkonkurrere iPod. Og med tanke på utvalget av ekstrautstyr som finnes til iPod sammenliknet med andre spillere, så gjør ikke det konkurransen enklere, ei heller det faktum at flere bilprodusenter bygger inn iPod støtte i bilene sine. Poenget er vel at konkurrentene må tenke nytt og originalt, det holder rett og slett ikke å kopiere. Man kan krangle om hvilken spiller denne Phillipsen likner på, men poenger er at så lenge spilleren gjør det samme og har omtrent samme funksjonalitet, så betyr det lite hvor knappene er plassert.

Lenke til kommentar
Jeg syns på en måte det er redundant å si at en ny HDD MP3-spiller tar opp kampen med iPod. ALLE nye spillere i den klassen kommer til å konkurrere mot blant andre iPod. Ingressen er da også bedre sånn:
Philips HDD6320 er en ny harddiskbasert MP3-spiller som tar opp kampen mot blant andre etablerte iPod

 

Det sies ofte fordi ipod omtrent er synonymt med mp3-spiller. Du vil kanskje etter hvert erfare at den vanlige mann i gata snakker om å kjøpe ipod, ikke mp3-spiller. Det blir omtrent som å kalle selve pc'en for harddisk - det er ikke optimalt, men fungerer, og de fleste skal vel være ganske så langt bak mål for ikke å forstå hva det er snakk om ;) Det er da også en kjennsgjerning at ipod har størsteparten av markedet. Da vil vel ipod kunne omtales som den største konkurrenten, og hovedmålet burde være å slå denne spilleren fremfor noen annen. Iallefall min mening =)

Lenke til kommentar
Kommer til å tenke på hva Phillips har snekret sammen av navn før og konkluderer vel egentlig med at det er like greit at de gir spilleren sin ett kryptisk nummer  Hadde de ikke en mobilserie som het fun, fizz eller noe i den duren?

Fattern kjøpte en Philips "Twist" på Rimi for 7 år siden til den nette summen av 50,- med 100,- ringetid. Den ble faktisk ikke byttet ut før i fjor da displayet ble ødelagt.

 

Når det gjelder spilleren så ruller den for min del inn i rekka av "helt OK spillere men uten noen killer funksjon". Skal jeg bruke så mye penger på en spiller så skal den kunne gjøre annet en å bare spille MP3+WMA. USB on the go kunne ha vært en slik funksjon, men ikke for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...